החזר מס על משיכת קרן פנסיה

החזר מס על משיכת קרן פנסיה צפוי לספק לכם, אם תימצאו זכאים לכך, את 35 האחוזים ששילמתם תמורת משיכת הכספים. כיצד לדרוש ולקבל את ההחזר? האם יש חשיבות לחודשים שהופקדו כספים? תוך כמה זמן מקבלים תושבות או את הכסף עצמו? קראו ותגלו.

 

רוצים למשוך את הפנסיה? שלמו 35% מס

קרן הפנסיה צוברת כספים שנחסכים עבורנו לאחר תקופת הפרישה. בפתיחתה, הגמלאים יקבלו את הסכום הצבור כקצבה חודשית, כך שהם יוכלו להמשיך לנהל את חייהם באופן שגרתי ככל האפשר.

אך מה קורה כאשר הנסיבות מאלצות למשוך מוקדם מן הצפוי את הכספים שנצברו עד כה בקרן הפנסיה? במקרה כזה, משיכת קרן הפנסיה תחויב במס בשיעור 35% – השיעור הגבוה בישראל.

זה לא סתם שמשיכת קרנות הפנסיה מלווה במיסוי גבוה ומשמעותי כל כך. המדינה מעוניינת להבטיח הזדקנות בכבוד ולהימנע ממצבים שבהם לאזרחים אין איך לפרנס את עצמם, מכיוון שכבר בזבזו את הכספים שצברו בעבר.

בנוסף, זהו חיסכון משתלם יחסית, שכן העובד ומעסיקו מפרישים לקופה זו כספים מידי חודש והעובד לא נושא בנטל החיסכון לבדו.

החזרי מס על משיכת קרן פנסיה

מטעמים אלו מומלץ כמובן שלא למשוך את הכספים הצבורים לפני מועד הפרישה מעבודה, אך אם אין כל ברירה אחרת והמצב מחייב, תוכלו לעשות זאת בכפוף לקיצוץ של 35% מס.

יחד עם זאת – מי שיבדוק ויגלה כי הוא זכאי להחזרי מס, יוכל לקבל בחזרה את סכום המס ששולם על משיכת קרן הפנסיה ובתוספת מיסים נוספים ששולמו בעודף וכעת מס הכנסה צפוי להחזיר.

 

מתי ניתן למשוך את כספי קרן הפנסיה לפני הזמן ללא מס?

הכנסה נמוכה מאוד

אם המבוטח/ת נקלעו לתקופה שבה הכנסתם נמוכה יותר משכר המינימום החודשי והם אינם מתגוררים עם בן/ בת זוג, ניתן למשוך את כספי הפנסיה ללא חיוב במס. המשיכה תבוצע עד לסכום שמשלים את ההכנסה באופן שהיא תהווה את גובה שכר המינימום.

כאשר הדורש חי ומתגורר עם בן/בת זוג ויש להם ילדים קטינים, המשיכה מתאפשרת עד לגובה כפול משכר המינימום.

 

נכות בשיעור 75% ויותר

מצב זה מתיר משיכה ללא חיוב במס, לרבות מצבים שבהם הנכות היא של בן משפחתו הקרובה של המבוטח (כמו למשל אחד מילדיו או הוריו). המשיכה במקרה כזה תהיה ללא הגבלה.

 

הוצאות רפואיות חריגות

אנשים שנקלעו למצב רפואי שמאלץ אותם להוציא סכומים משמעותיים לטובת הטיפול, יוכלו גם כן למשוך מקרן הפנסיה ללא מס. הוצאות חריגות הן כאלו שגבוהות ממחצית ההכנסה השנתית של המבוטח. המשיכה תהיה עד לסכום כיסוי ההוצאות בלבד ולא מעבר.

 

פטירת העמית

שאריו של מבוטח שהלך לעולמו רשאים למשוך את כספי הפנסיה שהותיר אחריו מבלי לשלם מס. המשיכה תספק את סכום הכסף כקצבה חודשית.

 

הפסקת העסקה

אם המבוטח עזב את מקום עבודתו, הוא יוכל למשוך את רכיב הפיצויים שקיים בקרן הפנסיה, באופן שישאיר בקופה את רכיב התגמולים שלו ושל המעסיק וכך הוא יוכל למשוך את סכום זה ללא מס. הפיצויים מחושבים לפי המשכורת שניתנה לעובד וכמות שנות עבודתו במקום.

 

הגעה לגיל 67 וסכום צבירה נמוך

מבוטחים שעברו את גיל 67 יוכלו למשוך את כל כספי הפנסיה מבלי לשלם מס, כל עוד הסכום שקיים הינו נמוך מ-94 אלף שקלים. יש לפנות למס הכנסה כדי לקבל את אישור משיכת קרן הפנסיה בפטור מלא ולצרף תיעוד לסכום הצבור מקרן הפנסיה.

 

החזר מס על משיכת קרן פנסיה
החזר מס על משיכת קרן פנסיה

בקשת החזר מס על משיכת קרן פנסיה

יוקר המחייה והמצוקה הכלכלית שנוצרה עקב משבר הקורונה דחפו רבים בציבור לברר בנוגע למשיכת כספי הפנסיה שלהם. יחד עם זאת, לא כולם מודעים לכך שניתן לבקש החזר מס על משיכת קרן פנסיה שחויבה ב-35% מס, כל עוד קיימת זכאות לניצול של נקודות זיכוי שטרם נוצלו או ששולם מס עודף למשל.

כדי לקבל את החזר המס בגין משיכת כספי הפנסיה וככל שגיליתם על זכאותכם להחזר, יש למלא את טופס 135 של רשות המיסים ולצרף אליו את טופס 106 השייך לשנת המס שבה משכתם את כספי הפנסיה וכן את אישורי המשיכה מקרן הפנסיה הכוללים את חתימתה.

בנוסף לאלו, תתבקשו להציג גם אישורים בכל מצב שמזכה בפטור ממשיכה במס כמו אישור על אחוזי הנכות, תדפיסי הכנסות וניירת רפואית.

את המסמכים יחד עם טופס 135 יש לשגר לרשות המיסים והיא תבדוק את בקשתכם. בקשות להחזרי מס מטופלות בדרך כלל בתוך 3-4 חודשים, אך מניסיוננו ישנם מקרים שבהם רשות המיסים סובלת מעומסים שמעכבים את הטיפול בבקשה, אפילו במספר חודשים נוספים.

ולכן עוד לפני הגשת הבקשה רצוי לבדוק בתוך כמה זמן צפויה תשובה לבקשה, אם ניתן לשער בהתאם לבקשות סמוכות שטיפלנו בהם. נציין כי לא ניתן להבטיח את קיצור זמני הטיפול והרשות כגוף גדול ומשמעותי משתדלת לפעול בהגינות בנושא זה, ללא פרצות אפשריות.

 

בשורה התחתונה

החזר מס על משיכת קרן פנסיה הוא מהלך אפשרי, אך מוטב לשמור אותו רק כמוצא אחרון. הסיבה לכך היא שקרן הפנסיה נועדה בכל זאת על מנת להבטיח את החיים שאחרי הפרישה מעבודה והמדינה מטילה 35% מס על משיכת הכספים לפני גיל הפרישה, מה שמפחית משמעותית מהסכום שתקבלו בפועל.

אם מצבכם חריג ומגובה באישורים המתאימים, תוכלו למשוך את הכספים בפטור מס. בכל סיטואציה אחרת, תוכלו להגיש בקשה רטרואקטיבית להחזר מס, שתוכל לכלול את כל חבויות המס ששילמתם לאורך 6 השנים האחרונות.

יועצי המס שלנו המתמחים בהחזרי מס יבדקו את זכאותכם להחזר מול הנתונים במס הכנסה וכן לאור טפסי 106 ונקודות הזיכוי הקיימות לכם ויקבעו האם להגיש את הבקשה מתוך וודאות מוגברת לקבלת הכספים.

מי שבכל זאת מסתייג ממשיכה ומהחזר מס בדיעבד אך עדיין זקוק לכסף, יוכל לבדוק את האפשרות לקבל הלוואה כנגד קרן הפנסיה. הלוואות אלו ניתנות בדרך כלל בתנאים טובים.

אם החלטתם למשוך את הסכום טרם הפרישה בכל זאת, עליכם תחילה לוודא שמגיע לכם החזר מס על משיכת קרן פנסיה, אחרת ייתכן שתיתקלו בהפתעות.

 

רבע מיליון שקלים הוחזרו כבר ללקוחותינו!

חברת אינדיגו שירותים פיננסים מתמחה מזה 19 שנים בקבלת החזרי מס לשכירים ועצמאיים ומטפלת במאות עסקים שזקוקים לשירותים פיננסיים יעילים לרבות ראיית חשבון וייעוץ מס. החברה הינה מייצג מורשה ברשויות המס בישראל ומונה יועצי מס, רואי חשבון, עורכי דין וסוכני ביטוח ברישיון והסמכה מתאימים בלבד.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר בכל שאלה וסוגיה ולבדוק מולנו את האפשרות לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה בהתאם לנסיבות האישיות שלכם. הפתרונות שלנו יעילים בעבור כל מצב ותוכלו להיעזר בנו גם כדי לקבל החזרי מס ללא כל קשר לפעולות שביצעתם מול קרן הפנסיה. פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם תמיד.

 

מה תפיסת העולם שלנו?

אינדיגו, חברת פיננסים העוסקת בהחזרי מס הגדולה בישראל, פועלת במטרה ליצור שקיפות בתחום החזרי המס. שיטת המיסוי בישראל מקשה על שכירים להנות מזכויותיהם – אנחנו פה בשביל לתקן את זה.

אנחנו מתחייבים לפעול במקצועיות ובהוגנות עבור כל לקוח.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון