איך בוחרים חברה להחזרי מס?

איך בוחרים חברה להחזרי מס היא השאלה הראשונה של כל אדם שמגלה על האפשרות לקבל סכום כספי מרשות המיסים ששולם כעודף בשש השנים האחרונות. מי החברה המתאימה למלאכה וממי כדאי להיזהר? המדריך המלא לפניכם.

 

מיליארדי שקלים ממתינים שתדרשו אותם בחזרה

סוף השנה האזרחית הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר כלכלי אצל כל אדם ובכל חברה ולבדוק בין היתר את ענייני המיסים.

אמנם תוכלו לעשות זאת לגמרי לבדכם, אבל חברה מקצועית להחזרי מס עשויה לאתר לא מעט כסף שמגיע לכם לקבל בחזרה ולכוון אתכם גם לחיסכון עתידי משמעותי באמצעות התנהלות מודרכת ומושכלת.

אז מהו החזר המס הצפוי לכם? כנראה שלא מעט. פנייה לבדיקת החזרי מס היא פעולה נפוצה אמנם, אך שלא כולם מכירים עדין את חשיבותה.

במקרה כזה חשוב לשוב ולהזכיר מעת לעת את הנתונים הבאים: רשות המיסים מחזיקה אצלה מיליארדי שקלים ששולמו בעודף ואין להם כל דורש. היא אף מוכנה להחזיר אותם לציבור עד השקל האחרון באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים לאחור.

במילים אחרות, אם הגשתם את הבקשה להחזר בשנת 2021, תוכלו לדרוש החזרי מס מהתשלומים העודפים שביצעתם החל משנת 2015.

איך בוחרים חברה להחזרי מס לשכירים

חברה להחזרי מס – למה קשה כל כך לבחור?

בתקופה שאחרי משבר הקורונה היינו עדים להתגברות משמעותית של סוגיית החזרי המס. חל"ת, אבטלה, החלפת מקומות עבודה ושינויים רבים שנוצרו לאורך התקופה הפכו לחלק מהסיבות לתגבר את חשבון הבנק בסכום כספי נוסף וכולם קפצו על הרכבת.

בפועל דווקא מבחר החברות הרחב שמציעות בדיקת החזרי מס וליווי עד לקבלת ההחזר ושמבטיחות הרים וגבעות, מעלות את השאלה – לאיזו חברה להחזרי מס עדיף לפנות?

אם תחפשו את התשובה בגוגל, תגלו שהדרך לבחירת חברה להחזרי מס עוברת דרך מאמרים שנוצרו אצל לא אחרות מהחברות עצמן. למרבה האבסורד גם כתבה זו איננה מנותקת מהשתייכות לחברה מוכרת ורבת מוניטין המתמחה לנושא, אך אנו מעדיפים לספק מידע הוגן ומאוזן ללא הטיות או מאמצי שיווק, על מנת שתוכלו לבחור באמת ובתמים את החברה הנכונה.

 

מקצועיות החברה ועובדיה

נתחיל בנתון חשוב שהחברה מוכרחה לשלוף ולהוכיח בפניכם לפני שתסכמו איתה דבר מה: עליה להכיל יועצי מס בעלי הכשרה ותעודה מתאימה. יועץ שהינו חבר בלשכת יועצי המס הוא גורם מקצועי שתמיד נותר מעודכן, עובר השתלמויות ומצליח לספק ייעוץ מזוויות רחבות הרבה יותר.

לא פעם דווח בתקשורת על חברות מפוקפקות להחזרי מס, שבהן או שהכסף הגיע לידיים זרות, או שהן מתקפלות ומתנערות כאשר מתגלה שהלקוח נדרש לשלם תוספת למס ששולם בחסר.

 

בדיקת זכאות מקדימה

כדי למנוע כמובן מצב שבו מס הכנסה יבדוק את בקשתכם ויגלה שאתם בכלל חייבים לו כספים, החברה אמורה לבצע עבורכם גם בדיקת זכאות מקדימה.

בדיקה זו לא "מערבת" את פקידי השומה במס הכנסה באופן פעיל, אלא בודקת על סמך תלושי השכר, הנתונים האישיים וחבויות המס הקודמות האם ייתכן ששילמתם מעבר למה שהייתם צריכים.

ככל שהחברה מורכבת מיועצי מס מקצועיים ומוסמכים שיודעים להביט במספרים ולהבין גם את תחשיבי המס הנקודתיים של אותה השנה, הם יוכלו לספק לכם תשובה וודאית.

 

אחוזים ולא מחירי פיקס

נקודה נוספת היא לבחור בחברה להחזרי מס שנוטה יותר לעבוד על בסיס אחוזים ולא על מחיר פתיחת תיק. במצב של עבודה על אחוזים, לחברה יש אינטרס למקסם את הרווח ואם ידוע שהחזר המס הצפוי מאוד גדול, אולי אפילו שווה למצוא חברה שתשלב בין עלות פתיחת תיק לאחוזים נמוכים יותר.

חברות החזרי מס

איך בוחרים חברה להחזרי מס?

איך בוחרים חברה להחזרי מס על בסיס אחריות?

אנחנו מבינים שלא נוכל להרגיע אתכם מספיק לגבי האפשרות שתימצאו חייבים במס ולכן נמליץ לכם לברר מול החברה מראש, האם היא לוקחת אחריות במקרים של גילוי על חוב למס הכנסה. תופתעו לגלות שהשיטה עובדת בצורה הוגנת ויעילה ממה שחשבתם.

לא רק שהסיכוי לגילוי על חוב ככל שנערכה בדיקה מקדימה הוא מזערי, גם כמות החברות שמוכנות להתחייב לאחריות במקרה כזה היא גדולה למדי. התנאי מצידן של החברות המתמחות בהחזרי מס הוא פשוט שתמסרו להן מראש את כל המידע הרלוונטי.

הן מעדיפות כמובן להימנע מטעויות ועובדות בטווחי הדיוק האופטימליים ביותר, תוך שימוש במערכות חישוביות דומות מאוד לאלו שרשות המיסים משתמשת בהן.

 

ביקורות והמלצות

אפשרות נוספת היא לבחור חברה להחזרי מס על סמך ביקורות ברשת. כמובן שקל יותר לאתר את הסיפורים השליליים ולכן אפשר לפעול בדרך של אלימינציה: חברה שזכתה למספר גדול מאוד של ביקורות לא מחמיאות תרד מהפרק.

זכרו גם שאנשים נוטים פחות להמלצות חיוביות ולכן חברה טובה בהקשר הזה תהיה זו שיש לה מינימום ביקורות שליליות ומספר יחסית נמוך ואותנטי של המלצות טובות.

 

משך הטיפול בבקשה

זמן הטיפול בבקשה שלכם גם הוא סוגיה חשובה, במיוחד בתקופה שבה רובנו נתונים במצבי אי וודאות שונים. רשות המיסים מטפלת בבקשות להחזרי מס תוך 3-4 חודשים מרגע שהוגשה הבקשה, אך בשל עומס עלולים להיווצר עיכובים גדולים מכך והתשובה לבקשה עלולה להיגרר גם על פני טווח זמנים של שנה.

חברה להחזרי מס שתבטיח לכם כסף מהיר, תוך עשרה או 30 ימי עסקים היא חברה שצריכה להדליק לכם נורה אדומה.

אין שום דרך לקצר או להשפיע על זמני רשות המיסים וגם אם היועץ הממולח ששוחח איתכם טוען שיש לו "קשרים מבפנים" ושיש לו דרך לקצר תהליכים, דעו שגם עובדי רשות המיסים עצמה לא יכולים כמעט אף פעם להשפיע על תהליכים שמתרחשים במערכת.

מה שכן אפשר לעשות, הוא לשאול את החברה בתוך כמה זמן היא עצמה תטפל בטופס הספציפי שלכם ובתוך כמה זמן היא תגיש את הבקשה שלכם. הימנעו מכל תשובה מעורפלת, מהוססת, או לא מספקת בנושא ובחרו רק במי שנותן תשובות ענייניות וברורות.

 

פעילות חוקית וכשרה

זה אולי מיותר לציין, אבל עוד פסקה לא תזיק – על חברה להחזרי מס להיות חוקית הן ברמת העסק עצמו והן ברמת הפעילות העסקית. וודאו שלא מדובר בחברה ש"מעגלת פינות" או שעוסקת בכל מיני קומבינות, שרוצה "לסדר לכם את העניינים" וכו'.

כבר קרו מקרים שבהם אנשים התבשרו על סכומי החזר מקבילים לאלו של הלוטו ממש ונהנו במשך תקופה מעשרות אלפי שקלים שקיבלו כהחזר, עד שהתברר כי מדובר בטעות והם נדרשים כעת להשיב את הכל.

זכרו שכפי שרשות המיסים עצמה היא גוף מערכתי חוקי ומכובד שרואה בבקשת החזרי המס כאמצעי לגיטימי לחלוטין, כך צריכה גם החברה המטפלת בכם לראות את עצמה ולהתנהל.

 

מתי כדאי לפנות ליועץ מס לבדיקת החזרים?

  • אם פוטרתם או חול"תתם, במיוחד בהליכים לא תקינים שבהם יתכן שמגיעים לכם כספי פיצויים וישנן דרכים למנוע את החיוב הגבוה במס.
  • אם צברתם הפסדים בשוק ההון, כך שהמיסים ששולמו בתחילת השנה עשויים להתקזז.
  • אם חוויתם שינויים בתא המשפחתי ואתם מעוניינים לוודא שכל נקודות המס שלכם מנוצלות כראוי ולבדוק במה עוד ניתן לקבל הכרה.
  • אם עליתם במהלך השנים האחרונות לארץ או הפכתם לתושבים חוזרים ואתם מעוניינים לבדוק מהן הטבות המס שאולי לא ידעתם שזכותכם לקבל.

 

האם אתם זכאים להחזר מס? בואו נבדוק!

חברת אינדיגו פיננסים היא חברה להחזרי מס שעובדת על בסיס בדיקה וטיפול מקצועיים ומקיפים, המבוצעים על ידי יועצי מס, רואי חשבון ומומחים להחזרי מס הפועלים ברישוי כחוק. נשמח לבצע עבורכם בדיקה ראשונית של הזכאות להחזר מס ללא עלות ולדאוג שתקבלו את סכום ההחזר המקסימלי.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון