החזרי מס בגין מילואים

חובת גיוס החובה בישראל מטילה על רבים מאיתנו גם את חובת שירות המילואים לאחר מכן. האם ידעתם שבתור משרתי המילואים הנכם זכאים לקבל החזרי מס בגין מילואים שביצעתם לאורך השנה? מהן הזכויות למשרתי מילואים ברשות המיסים ובכלל, כיצד מגישים את החזר המס ותוך כמה זמן צפוי להתקבל סכום הכסף של מס הכנסה לחשבון שלכם – כל הפרטים במאמר הבא:

 

מתוכנן לכם שירות מילואים? יש לכם זכויות

ישראל משתמשת במערך המילואים כמשאב חיוני להגנה יעילה על המדינה ובו משרתים הן גברים והן נשים שמתבקשים ומתבקשות להמשיך לתרום זמן נכבד לצה"ל, תוך שהם נעדרים ממקום עבודתם ולפיכך הכנסתם החודשית וגם השנתית עשויה להיפגע. כמובן שעל פי חוק אין לראות בשירות המילואים כסיבת היעדרות בלתי מוצדקת ולכן לצד התשלום מצידו של צה"ל, תהיו זכאים להחזרי מס בגין מילואים עבור הימים שלכם לאורך שנת המס.

 

בקשת החזרי מס בגין מילואים – איך מקבלים החזר מס

אז איך דורשים את חלקנו מרשות המיסים אחרי שביצענו שירות מילואים? ובכן, הדבר דומה לכל מסגרת אחרת שבגינה תדרשו החזר מס וגם בה כרוך טיפול בירוקרטי הכולל מידע מעמיק וכמובן ניירת. באידיליה מושלמת, הייתה זו רשות המיסים שדואגת לקבל מידע בנוגע לאזרחים המבצעים את חובתם למדינה ולספק להם החזר מס אוטומטי, אך כאשר המדינה אינה עושה זאת מיוזמתה, חשוב שתדעו כיצד לפעול מיוזמתכם.

 

מיהם האזרחים החייבים בשירות מילואים?

בעבר הלא רחוק, היו אלו בעיקר גברים ששירתו במגוון היחידות הצה"ליות שנדרשו לבצע שירות מילואים פעיל במשך מספר פעמים לאורך השנה, כאשר שירות המילואים מוגבל על פי חוק (שלא במצב חירום לאומי כמובן) עד 32 ימי מילואים בשנה. כיום ישנן גם נשים רבות שנדרשות לשירות מילואים. החובה לשירות זה תתקיים אם האזרח או האזרחית עונים על הפרמטרים הבאים:

  • אזרחים ואזרחיות שמלאו להם 18 שנים
  • הם לא נמצאים כעת בשירות צבאי סדיר
  • הם נמצאו כשירים לשירות מילואים
  • הם לא קיבלו פטור משירות מילואים

אם עדיין לא הגעתם לגיל הפטור או שיש לכם נסיבות מיוחדות שפוטרות אתכם משירות, סביר להניח שתידרשו מעת לעת להתייצב לשירות מילואים של כמה ימים. כל אדם מבצע את שירות המילואים בהתאם לצורכי הצבא, כאשר ישנם מקרים שבהם חלה התחשבות בבקשות אישיות כמו מצב משפחתי או מצב רפואי.

 

החזרי מס בגין מילואים
החזרי מס בגין מילואים

החזר מס בגין שירות מילואים

כדי לתגמל את חיילי המילואים בהחזרי מס בגין מילואים ולהכיר בשירותם ותרומתם למדינה גם בזמן שהם מנהלים קריירה וחיי משפחה, החליט המחוקק לספק זכויות במס שמעודדות את המשך ההיענות לצווי המילואים ומאפשרות למשרתים בצבא להימנע מלחוש מופסדים ביחס לאזרחים שאינם ממשיכים לתרום את חלקם למדינה ולקבל תמיכה בדמות כסף.

וזהו גובה ההטבה הניתנת למשרתי המילואים בכל שנת מס:

שירות מילואים של 10-14.5 ימים

מ-10 ימי מילואים בשנה ועד 14.5 ימים, מזדכים בחצי נקודת זיכוי, קרי 1,308 ₪ לשנה

 

שירות מילואים של 15-19.5 ימים

מזכה בנקודת זיכוי אחת, קרי 2,616 ₪ לשנה

 

שירות מילואים של 20-36.5 ימים

מזכה ב-1.5 נקודות זיכוי, קרי 3,924 ₪ לשנה

 

שירות מילואים של 37 ימים ויותר

מזכה בשתי נקודות זיכוי, קרי 5,232 ₪ לשנה.

נתונים אלו נכונים לשנת 2021, כאשר הסכומים ברשות המס מתעדכנים מידי שנה ועשויים להשתנות.

 

אופן קבלת החזרי המס – איך ניתן ניתן לקבל החזר מס?

יש לפנות לרשות המיסים ולמלא את טופס הבקשה להחזר מס. ניתן לבצע זאת על ידי פנייה בסניף לפקיד השומה ומילוי טופס הבקשה בו במקום, או באמצעות הגשת בקשה מקוונת באתר רשות המיסים, מה שעשוי לחסוך בפועל זמן יקר.

טופס הבקשה להחזר מס הוא טופס מספר 135. יש למלא אותו כנדרש ולצרף אליו מסמכים חשובים, לרבות מסמך המוכיח את שירות המילואים שבוצע לאורך השנה (על פי תאריכים או תקופות), טופס 106 מהמעסיק המפרט את ההכנסות שהתקבלו באותה השנה וכן צילום שיק או אישור ניהול חשבון המאמתים את פרטי החשבון. כך, כאשר הבקשה תאושר תוכלו לקבל את ההחזר ישירות לחשבונכם וללא דיחוי.

 

לא הגשתם בקשה להחזר מס עבור ימי מילואים?

אם לא הגשתם מעולם בקשה להחזר מס עבור שירות המילואים שלכם, דעו שאתם זכאים לבקש החזרי מס עד 6 שנים לאחור. ולכן אם ביצעתם מילואים בין השנים 2015-2021 אתם זכאים לקבל החזר מס עבור כל ימי המילואים שביצעתם במהלך תקופה זו, מה שעשוי להסתכם בסכום כספי משמעותי ביותר.

אם אכן שירתתם לאורך השנים הללו במילואים, עליכם למלא טופס נפרד לכל שנה ולצרף אליו את האסמכתאות המתאימות.

כמובן שאם יש לכם זכויות נוספות במס שטרם נוצלו או שרשות המיסים גבתה למרות התקיימותן מס מלא, אפשר לצרף אותם לבקשה להחזר מס ולהגדיל באופן משמעותי ביותר את הסכום.

זכויות אלו יכולות להיות למשל אם נולד לכם בשעה טובה ילד באמצע שנת המס כך שאתם זכאים לקבל החזר יחסי על אותה השנה, גירושין או נישואין המקנים נקודות זיכוי, לימודים לתואר אקדמי ועוד.

מלבד האפשרות לפנות באופן עצמאי לקבלת ההחזר, חשוב שתדעו שבאפשרותכם גם לשכור את שירותיה של חברה לייעוץ מס או רואה חשבון המתמחים בהחזרי מס. כאן תיבדק זכאותכם להחזר ויבוצע תחשיב של גובה ההחזר.

אם כאן קיימת זכאות, החברה תוכל להגיש עבורכם את הבקשה (בחלק מהמקרים היא גם תדאג לאסוף לבד את הניירת) ולקצר את משך התהליך, כמו גם להגדיל באופן טבעי את הסיכויים לקבלת סכום מכובד.

כמובן שמבחינה מקצועית תיבדק האפשרות שלא קיבלתם את מלוא ההטבות הנוספות שמגיעות לכם מרשות המיסים במשך 6 השנים האחרונות וגם בגינן תוכלו לדרוש את ההחזר.

 

הטבות נוספות למשרתים במילואים

כפי שציינו, המדינה מעוניינת לעודד ולתגמל את חיילי המילואים ולכן מעניקה מספר הטבות נוספות:

תגמול מהמוסד לביטוח לאומי

עבור ימי המילואים יתקבלו דמי הביטוח הלאומי כהחזר

 

תגמול מיוחד

אנשים ששירתו 32-60 ימים במשך השנה יתוגמלו ב-133 ₪ לכל יום מילואים או 66 ₪ עבור חצי יום.

 

תגמול מעל גיל 45

משרתים שממשיכים לשרת גם מעבר לגיל הפטור יקבלו גם הם תגמול מיוחד.

 

השתתפות בהוצאות

חיילי מילואים ששירתו במשך 5-9.5 ימים ברצף זכאים לתשלום של 200 ₪ עבור התקופה ככיסוי הוצאות.

 

תוך כמה זמן מועבר הסכום?

לאחר שמוגשת הבקשה לפקיד השומה, התשובה לגביה תינתן פחות או יותר במסגרת של 120 ימים. יחד עם זאת ייתכנו עומסים על פקידי השומה כך שעל פי חוק, מתחייבת רשות המיסים לטפל בכל בקשה תוך שנה לכל היותר. מניסיוננו, בקשה שטופלה באופן מקצועי על ידי גורם המתמחה בהחזרי מס צפויה לקצר באופן משמעותי את התהליך ולהביא לתשובה חיובית.

אם הבקשה תאושר, הכסף יועבר כמובן לפרטי חשבון הבנק שנמסרו באופן אוטומטי, ללא צורך בכל פעולה נוספת.

 

ממקסמים לכם את ההחזר

אנו בחברת אינדיגו פיננסים מעמידים לרשותכם את הצוות המקצועי המיומן ביותר בתחום החזרי המס: רואי חשבון, יועצי מס, סוכני ביטוח, עורכי דין וצוות מקצועי שילוו אתכם בנושא ויספקו מידע וסיוע, כמו גם חישוב מקדים של הסכום הצפוי מרשות המיסים.

בנוסף, לרשותכם מחלקה ייעודית המטפלת בהחזרי מס לשכירים, שתפעל כדי שתקבלו את מלוא ההחזר שמגיע לכם הן מימי המילואים שביצעתם והן מזכויות נוספות שייתכן ומגיעות לכם. צרו עמנו קשר כבר עכשיו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון