החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים רלוונטיים כמעט לכל אחד מאתנו. קודם כל, החזר מס זו מילה נחמדה: היא מספרת שאפשר גם לקבל כסף מהמדינה ולא רק להפך. יש סיבות רבות המזכות בהחזרי מס, ולכן אנשים רבים זכאים להחזרי מס כאלה ואחרים.

הפקדות לביטוחי חיים זו סיבה מזכה שקשורה לרבים מאיתנו. אז כדאי פשוט להיות מודעים לזכויות שלנו, כך שנדע לנצל אותן היטב.

 

למה הפקדות לביטוחי חיים מזכות בהחזרי מס?

המדינה מעוניינת לעודד אותנו לחסוך ולהפקיד כסף לביטוחי החיים השונים, כמו מקרי מוות וכמובן גיל פרישה. לפני ההתערבות והניסיון לעודד הפקדת כסף בביטוחי חיים, העדיפו מרבית העובדים לנצל את מלוא הסכום של השתכרותם החודשית.

הנטייה האנושית לחשוב ש"לי זה לא יקרה" גרמה לכולם לחמוק מהמחשבה על עתיד משפחתם במקרה של מוות פתאומי או בגיל צעיר, חלילה. את גיל הזקנה כולנו מעדיפים לשכוח.

אנשים נוטים להדחיק את המחשבה על תקופת הפרישה, שיכולה להימשך אף עשרים או שלושים שנה, שבה אדם זקוק להכנסה קבועה למחייתו בדיוק כמו אדם צעיר ואף יותר…

לכן, המדינה החליטה לעודד את העובדים להשקיע סכומים חודשיים קטנים בקביעות כדי לדאוג לרווחתם העתידית.

ביטוחי חיים לעובדים משפרים את רמת החיים במדינה ומצמצמים פערים חברתיים כלכליים לאוכלוסיית הגיל השלישי ולאוכלוסיות מתקשות (למשל, במקרה של מוות בגיל צעיר, אם העובד הוא הורה לילדים קטנים, אין איום כלכלי על ילדיו בגלל שהוא מפסיק להשתכר).

לכן, המדינה מעודדת את ההפקדות הללו ומעניקה עבורם החזרי מס כבר למעלה מעשור.

 

מהו בעצם החזר מס בגין הפקדות לביטוחי חיים?

החזר מס הוא סכום כסף שלו זכאי עובד לאחר גביית יתר של מס במהלך השנה. יש מספר סיבות להפחתה בתשלום המס. ההפחתה הזו ניתנת לאחר תשלום של מלוא הסכום, כהחזר רטרואקטיבי. זהו החזר מס.

החזר מס מתבצע ע"פ שיטת ניקוד. כל נקודת מס שווה לסכום מסוים, קבוע. כיום הסכום של נקודת מס אחת הנו" 217 ש"ח. לכן, אדם הזכאי לנקודת מס אחת עבור שנת מס מסוימת, יכול לחשב את סכום ההחזר לו הוא זכאי: 217Х 12 חודשים. סך הכל סכום החזר המס שווה ל- 2,604 ש"ח.

 

סדר בנושא החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים

אם הפקדתם לאורך השנים כסף לביטוחי החיים השונים, רוב הסיכויים שאתם זכאים להחזרי מס! איך תדעו אם זה אכן נכון עבורכם, וכיצד לקבל את החזר המס?

בואו נעשה קצת סדר.

 

ביטוחי החיים המזכים בהחזרי מס

ביטוח ריסק

ביטוח למקרה מוות, הוא מעניק תשלום חד פעמי במקרה של מוות. אין במסגרת הביטוח הזו מרכיב של חיסכון.

 

פוליסת חיסכון

ביטוח בסיסי שחוסך כסף לגיל הפרישה. הוא אינו כולל מרכיב ביטוחי אך מבטח למעשה את תקופת הפרישה.

 

עצמאי? שכיר? כך תזדכו בהחזרי מס

אם אתם עצמאים, עליכם לדווח לרשויות המס על גובה ההפקדות שלכם לביטוחי החיים. כך תוכלו להזדכות עליהן בהחזר מס.

אם אתם שכירים – לפניכם מספר אפשרויות.

האחת, להפקיד את הסכום החודשי לביטוחי החיים שלכם באופן הפשוט והרווח ביותר – במסגרת תלוש השכר.

דרכים נוספות העומדות לרשותכם: אם אתם מעוניינים לעשות זאת באופן עצמאי, זה אפשרי בדיוק כמו עצמאיים. בנוסף, תוכלו לכלול את ההפקדה החודשית הזו בביטוח המשכנתא שלכם.

 

לקחתם משכנתא? אתם זכאים להחזר מס

כדי לקחת משכנתא בישראל יש לעשות ביטוח חיים, כחלק מביטוח המשכנתא. לכן, כל מי שלקח משכנתא זכאי להחזר בגין הפקדותיו לאותו ביטוח חיים.

 

גובה החזר המס בגין הפקדות לביטוחי חיים

ע"פ סעיף 45(א), "יחיד יזוכה ממס ב- 25% מן הסכומים ששילמו הוא או בן זוגו בשנת המס לביטוח חייו או חיי בן זוגו בחברת ביטוח". כלומר, גובה החזר המס עומד על 25% משיעור ההפקדות לביטוחי החיים. תעשו חשבון קצר כמה זה יוצא, תקבלו חשק.

 

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים  – שימו לב!

החוק קובע סכום תקרה להפקדות העומד על 34,000 ש"ח בשנה. גורמים משתנים נוספים כמו ניכויי מס עשויים להשפיע על גובה ההחזר. דוגמא לניכוי תשלומים שכיח: סעיף 47 לחוק קובע כי הפקדת כסף לקופות גמל מזכה בניכוי של 5% בגובה ההפקדה. לכן, אל תמהרו לחשב את סכום ההחזר, הוא יכול להשתנות.

בנוסף, גורמים שונים עלולים לגרום לכם להפסיד את הזכאות. במקרה כזה, לא רק שלא תזדכו – אתם עלולים להסתכן אף בהפסד כספי.

 

אף אחד לא הפסיד מלשאול

התייעצו עם חברה מומחית המציעה שירותי בדיקת זכאות! החברה תבדוק האם אתם אכן זכאים – מה שעלול למנוע מכם בירוקרטיות סבוכות, סיכון להפסד כספי ועגמת נפש. מומחים לבדיקת זכאות יעדכנו אם אכן נמצאתם זכאים, ואם לא, ברוב החברות – לא הפסדתם כסף: לא נמצאתם זכאים – לא תשלמו!

ואם אתם כן זכאים? אל דאגה, סכום התשלום הוא בדר"כ סמלי ביותר, לא משהו שידיר שינה מעיניכם (אלא אם כן אתם פולנים בני מאה, השתתפותנו).

 

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים

איך מקבלים החזר מס על הפקדות לביטוחי חיים?

אם אתם עושים זאת באופן עצמאי: אתרו את משרד פקיד השומה האחראי על אזור מגוריכם. למשרד זה עליכם להגיש בקשה להחזר מס, ולצרף אליה טופס 106.

לא רוצים להגיע למשרד? צודקים! לא בעיה. פשוט מאוד, ניגשים לאתר האינטרנט של רשות המיסים וממלאים את הטופס המקוון. שולחים אותו דרך האתר, וכמובן – לא שוכחים לצרף טופס 106.

 

תוך כמה זמן מגיע הכסף?

לא לדאוג, הוא יבוא! סתם, כן לדאוג. תעשו הכל כדי שההחזר יגיע כמה שיותר מהר, כי אתם יודעים הרי איך זה פקידים. בל נחטא בידיעה קדומה, אבל יש אומרים שזהו עם הנוטה לשקוע בנמנמת.

אז לא! דאגו לקבל את הכסף שלכם כמה שיותר מהר. מספיק טלפון קצר או מייל וההליכים פשוט מזדרזים, באופן פלאי.

בגדול, בלי נמנמת מיוחדת ובלי טלפונים מעוררים, אתם יכולים לצפות לקבל את הכסף תוך כ-3 חודשים. אבל כמו שאומרים הציניקנים, למה להיות אופטימיים אם אפשר להיות פסימיים?

רוצים שזה יקרה מהר, קל ויעיל יותר? בשביל הראש השקט שלכם: חברת פיננסים מקצועית תעשה לכם את העבודה. הכסף יגיע מהר יותר והראש שלכם יישאר למה שחשוב. וכמה הנזק? לא לדאוג, שכר טרחה סמלי בלבד ואתם מסודרים.

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים החלו בישראל בשנת 2007 ע"י הוספת תיקון לפקודת מס הכנסה. בדרך זו מעודדת המדינה הפקדה של סכומים קבועים לביטוחי החיים וקופות הגמל, מה שיכול להציל אנשים ממצבי קצה, התמוטטות כלכלית ואבדן מקור הכנסה עם הגעה לפרישה.

התייעצו עם מומחים לבדיקת זכאות, ותדעו אם אתם זכאים להחזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים. הגישו את הבקשה ותוכלו לקבל מענק של אלפי שקלים!

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון