החזרי מס מסיבות אחרות

כ-80% מהשכירים בישראל זכאים להחזרי מס, אבל לא רק הם: גם עצמאיים, מובטלים ומקבלי קצבה זכאים להחזרי מס מסיבות שונות. הבעיה: רובנו לא יודעים על זכאותנו להחזרי מס, ואין לנו ממש חשק להבין אם אנו מתאימים לכל התנאים לזכאות. אז יש לנו פתרון בשבילכם: פנו לחברת פיננסים וותיקה. עמלה מינימלית, והחזר מס של אלפי שקלים מגיע אליכם.

 

לא מודעים וחוששים מביורוקרטיה

ישראלים לא אוהבים לשלם מס. נכון, אנחנו משתדלים לא להיות ממש קפיטליסטים – אבל תשלום מס הכנסה הוא עוד לא התחביב שלנו. מה לעשות.

למרות זאת, אזרחים רבים בישראל משלמים מסי יתר. הם זכאים להחזרי מס – ולא עושים דבר כדי לקבל אותם! קופת המדינה אגרה כבר למעלה מ-8 מיליארדי שקלים על הגב של משלמי מסים עודפים.

למה זה קורה?

2 הסיבות המובילות: א. אנחנו לא מודעים לכך שמגיע לנו החזר מס, ו-ב. אין לנו כוח להתחיל עם תהליך בירוקרטי.

 

חוסר מודעות

רובנו פשוט לא יודעים איך עובדת שיטת חישוב המסים בישראל. מס הכנסה עורך חישוב שנתי: הוא מחשב מהו ממוצע ההכנסה השנתי. את הממוצע מחלקים ב-12, ומתוך תוצאה זו מחושבת מדרגת המס והסכום החודשי בפועל שאותו עובד חייב בתשלום מס.

לכן, אם עבדנו רק בחלק משנת המס ופוטרנו לאחר 6 חודשים, אנו חייבים רק בחצי מהתשלום למס הכנסה ששילמנו באותם 6 חודשים.

בנוסף, ישראלים רבים לא מודעים לתנאים המזכים בהטבות או אף בפטור ממס. למשל, לתושבות ביישוב מזכה או לקבלת קצבה חודשית. לקצבאות השונות מביטוח לאומי יש גורם משותף: כמעט כולן פטורות ממס.

אז בין אם מדובר בקצבאות נכות ובין אם מדובר בקצבאות זקנה – אין צורך לשלם עליהן מס הכנסה (שימו לב שעל קצבת זקנה יש ניכויים אחרים שאינם מסים, כמו דמי בריאות).

גם קצבאות שונות המשולמות מהמדינה, כמו קצבת שארים, קצבת אסירי ציון וקצבת עיוור ונכה – פטורות אף הן ממסים.

 

לפעמים אנחנו לא יודעים בכלל ששילמנו מס!

השכל הישר אומר לנו, שאם התחלנו לקבל קצבת זקנה, למשל, והקצבה פטורה ממס – אז לא שולמו מסים מהרגע שהתחלנו לקבל את הקצבה. כך גם במקרה שפוטרנו.

אבל לא תמיד זה כך, וחשוב לבדוק ולעקוב!

התיאום בין הרשויות השונות אורך לעתים מספר חודשים. בחודשים הללו עלולים להיגבות מסים בגובה של אלפי ש"ח בחודש.

 

חשש מבירוקרטיה

וכמו תמיד: הסחבת הישראלית האופיינית לכל התנהלות מול הרשויות. היא עומדת בעוכרינו, וגורמת לנו לחשוב שעדיף לוותר על אלפי שקלים – כדי לא להתחיל עם ביורוקרטיות.

אנחנו לגמרי מבינים את זה, אבל יש לנו 2 דברים חשובים לומר לכם:

  1. ההתנהלות מול מס הכנסה נעשתה פשוטה יותר בשנים האחרונות. אל תחשבו על הגוף המסורבל והמיושן מלפני עשור. דברים משתנים.
  2. לחברת פיננסים וותיקה ומנוסה יש את כל הכלים לעזור לכם. זה לא יעלה לכם שקל אם לא תקבלו גם אתם כסף. רק אם באמת תקבלו החזר מס, שיכול להסתכם בכמה אלפים טובים, תצטרכו לשלם עמלה קטנה וסמלית על השירות. בלי בירוקרטיה, בלי לחץ. תנו לחברה מוצלחת לעשות בשבילכם את העבודה. אתם תקבלו את כל הכסף שמגיע לכם, בראש שקט.

 

החזרי מס מסיבות אחרות

החזרי מס מסיבות אחרות

לקבלת החזרי מס זכאים אזרחים רבים, מסיבות שונות ורבות שאת חלקן הזכרנו כאן. חשוב להבין כי כל שינוי במצב האישי, מצב התעסוקה ואפילו  מקום המגורים, עשוי לזכות אתכם בהחזר מס. אז אם עברתם שינוי כלשהו במהלך שנת המס, פנו לחברת פיננסים מקצועית לבדיקת זכאות.

 

דוגמאות לשינויים שעשויים לזכות בהחזרי מס

שינוי במצב האישי והמשפחתי

זיכוי בהחזרי מס לזוגות אחרי גירושין, לידת ילד, ילד שעבר וועדת השמה, פגיעה המזכה בקצבת ביטוח לאומי, הגעה לגיל פרישה וקבלת קצבת זקנה, ועוד.

 

שינוי במצב התעסוקה

הפסקת עבודה, החלפת עבודה, פיטורין, יציאה לחל"ת, חופשת לידה, ועוד.

 

מעבר דירה

אם השלמתם במהלך שנת המס 12 חודשי מגורים ביישוב מזכה, אתם זכאים להחזר מס.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס?

ראשית, כדאי לבצע בדיקת זכאות להחזר מס. לשם כך, פנו לחברת פיננסים מקצועית שתבצע עבורכם את הבדיקה ללא כל עלות.

לאחר מכן, תוכלו להגיש את הבקשה ללשכת פקיד השומה האחראי על אזור המגורים שלכם או באופן מקוון באתר של רשות המסים. לטופס הבקשה שתמלאו תתבקשו לצרף מסמכים נוספים רלוונטיים, כמו מסמך המעיד על פיטורין, על נכות מוכרת וקצבה מביטוח לאומי ועוד.

 

תוך כמה זמן מגיע ההחזר?

כעת עליכם להמתין כ- 90 יום ממועד קבלת הבקשה או עד התאריך 31/07 בשנה העוקבת לשנה שעליה הוגש הדו"ח.

כלומר, אם הוגש דו"ח על שנת 2021, על פקידי השומה להביא לכם את ההחזר ע"פ החוק עד ה-31/07/22. רואי חשבון מקצועיים ממליצים לפנות למס הכנסה לאחר מספר חודשים, אם לא קיבלתם עדיין את ההחזר, ולנסות לזרז את התהליך.

חשוב לציין, שפנייה של רו"ח מקצועיים מטופלת בדרך כלל תוך זמן קצר בהרבה – כחודש ממועד הגשת הבקשה. קחו זאת בחשבון לפני שאתם מחליטים להגיש את הבקשה בעצמכם, ולא ע"י אנשי מקצוע.

 

החזרי מס רטרואקטיביים

החזרי המס ניתנים באופן רטרואקטיבי על גביית יתר של מסים. גביית יתר מתרחשת במקרים שונים.

 

דוגמאות למקרים

הדוגמא הנפוצה ביותר היא מגורים ביישוב מזכה, משום שהחוק קובע שרק לאחר השלמה של 12 חודשי מגורים ביישוב מזכה זכאי התושב לקבל את הטבת המס. כלומר, אם במהלך שנת המס הוא התגורר ביישוב רק במשך 9 חודשים, נניח, הוא יזוכה עליהם רטרואקטיבית לאחר 3 חודשים נוספים – בשנת המס הבאה.

כלומר, במקרה זה התשלום על השנה הראשונה תמיד יהיה רטרואקטיבי.

דוגמאות נוספות מתרחשות במקרים שונים של חוסר תיאום או שינוי פתאומי. למשל, כשעובד משתכר בסכומים שונים במהלך חודשי השנה השונים, כשמקבל קצבה מתחיל לקבל את הקצבה אך ביטוח לאומי עדיין לא מתואם עם רשויות המס, ועוד.

 

בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה, לצערנו, רבים מאתנו חוו שינויים – אם במצב האישי ואם במצב התעסוקתי. משבר הקורונה ניכר בכל תחומי החיים.

יש לא מעט אנשים שהקורונה פגעה בבריאותם והפכה אותם מעובדים מוצלחים למקבלי קצבאות; משפחות רבות איבדו את יקיריהן ומקבלות קצבת שארים; וכמובן – המוני המובטלים: החל משכירים שפוטרו ויצאו לחל"ת לתקופות ממושכות, וכלה בעצמאיים שאיבדו את מקור פרנסתם.

השינויים הללו הם רבי השלכה, והמשמעות החברתית שלכם ארוכת טווח – אבל גם כלכלית יש להם משמעות לא קטנה. נכון, ההפסדים גדולים וההתמודדות הכלכלית לא פשוטה.

אבל למה לא לנצל כל שקל שכן אפשר? הקורונה הפכה המוני אנשים בישראל לזכאים להחזרי מס שונים. כל מי שחייו הושפעו והשתנו בעקבות הקורונה עשוי להיות זכאי להחזר מס. וזה לפחות מיקל, גם אם לא ממש פותר את הבעיות.

אל תוותרו על הכסף שלכם. הוא לא רק מגיע לכם, הוא פשוט שלכם – גבו אותו ממכם לשווא! אתם משלמים מסים וממלאים את חובותיכם למדינה. קבלו גם את הזכויות שלכם ממנה. החזרי מס מסיבות שונות מחכים לכם. פנו לחברת פיננסים מקצועית והכסף יגיע אליכם בראש שקט!

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון