החזר מס לגיל הזהב

הקידמה הטכנולוגית–רפואית המאפיינת את התקופה בה אנו חיים, הביאה לכך שתוחלת החיים שלנו גדלה באופן משמעותי, כך שאוכלוסיית גיל הזהב מהווה פלח משמעותי בין תושבי ישראל. בין אם בגלל המצב הבריאותי, שכבר אינו כבעבר, ובין אם בגלל אפשרויות התעסוקה המצטמצמות, לאוכלוסיית גיל הזהב מגיע פעמים רבות החזר מס לגיל הזהב

 

אוכלוסיית גיל הזהב

העידן המודרני בו אנו חיים, מתאפיין בין השאר בקידמה טכנולוגית – רפואית מפותחת, באופן המשפיע על תוחלת החיים של כולנו, נמצאת במגמת עלייה. בהתאם לכך, אוכלוסיית בני ובנות גיל הזהב (מונח המתייחס לאנשים שעברו את גיל 60), הפכה להיות פלח ניכר ומשמעותי בין תושבי מדינת ישראל.

אמנם שירותי הרפואה המתקדמים מאפשרים לאוכלוסיית גיל הזהב לשמור על אורח חיים בריא ועצמאי, אך ככל שהשנים עוברות וחולפות, המצב הבריאותי, כמו גם המצב הכלכלי אינם כמו בעבר.

בהתאם לכך, מדינת ישראל מעניקה שורת הטבות לאוכלוסיית גיל הזהב, החל מקצבת זקנה, השלמת הכנסה, הטבות בתחום הדיור, גמלת סיעוד וגם, החזר מס לגיל הזהב.

 

הסיבות בגללן מגיעות הטבות מס לגיל הזהב

אחת הסיבות העיקריות לזכויות והטבות המס המגיעות לגיל הזהב היא מדיניות הרווחה של מדינת ישראל. ובהתייחס לגיל הזהב, המאופיין בבעיות בריאותיות שונות, כמו גם ביכולת השתכרות מוגבלת, הרי שהטבות המס השונות משמשות כלי חיוני לשמור שגיל הזהב לא ייפלו נטל על רשויות המדינה ואף יוכלו לשמור על רמת החיים אליה הורגלו עד עתה.

 

החזר מס לגיל הזהב

אילו הטבות מס מגיעות לגיל הזהב?

כאמור, לאוכלוסיית גיל הזהב מגיעות זכויות והטבות שונות, בגינן ייתכן ומגיע לכם החזר מס לגיל הזהב, כאשר בין הטבות המס הללו ניתן למצוא את:

קצבאות פנסיה

אם חשבתם שחובת התשלום למס הכנסה, אותה שילמת במשך 67 שנים במידה ואתם גברים ובמשך 62 שנים במידה ואתן נשים, תסתיים לה עם הגיעכם לגיל פרישה והיציאה לגמלאות, צר לנו לאכזב אתכם, אך גם קצבאות הפנסיה שחסכתם במשך השנים חייבות במיסוי.

יחד עם זאת, רשות המיסים קבעה, כי על קצבת פנסיה יחול פטור ממס בסך 35% מגובה הקצבה וזאת עד לסך של 7,200 ₪ בחודש. לעוד פרטים בנושא: "החזר מס לגמלאים"

 

מקרי נכות

אמנם הקלות מס בגין מקרי נכות מעל 90%, אינן שייכות לקטגוריית גיל הזהב באופן בלעדי, אך הטבת מס זו רלוונטית במיוחד לגילאים המבוגרים, אשר מטבע הדברים נמצאים במצבי נכות כאלו ואחרים, בעקבות גילם המתקדם ומצבם הבריאותי.

למעשה, נכות שנקבעה מעל 90% אינה מזכה בהקלות מס אלא בפטור מלא מחובת התשלום לרשות המיסים ועל אף שהמצב הבריאותי אינו במיטבו, במידה ואתם נכים בשיעור של לפחות 90%, הרי שמומלץ לבדוק בהקדם את זכאותכם לקבלת החזר מס לגיל הזהב.

 

שהייה במחלקה סיעודית

מאפיין נוסף הקשור למצבם הבריאותי וגילם המתקדם של אוכלוסיית הגיל השלישי, הוא השהות של חלקם במוסדות סיעוד ושיקום שונים. גם בגין שהות זו ניתן לקבל החזר מס לגיל הזהב, גם לצאצאיו של המבוגר, אשר לעיתים לוקחים חלק מסוים בהוצאות הכלכליות הנלוות לשהותו במוסד הסיעודי.

 

הטבות המס המגיעות לממשיכים לעבוד גם אחרי גיל פרישה

קישרנו לעיל, ובאופן טבעי למדי, בין מצבים בריאותיים רעועים ואפילו נכות בשיעורים משמעותיים לבין גיל הזהב, אך למעשה, קיים חלק לא מבוטל מאוכלוסיית גיל הזהב, המצליח לשמור על אורח חיים שגרתי ובריא למדי גם בגילאים אלו, באופן אשר לא מפריע להם להמשיך ולעבוד גם אחרי הגעתם לגיל פרישה.

גם בגין מקרים אלו ייתכן ומגיע לכם החזר מס לגיל הזהב:

הטבת מס לעוברים את גיל 60

הגעתם לגיל 60? מעבר למזל טוב המגיע לכם בגין הגיל עצמו, תשמחו לדעת כי מגיעה לכם גם הטבת מס בהגיעכם לגיל 60. הטבת מס זו עומדת על 10% מחובת תשלום המס וזאת ללא הגבלה על גובה ההכנסה הקיימת בפועל.

 

נקודות זיכוי מס למגיעים לגיל פרישה

נקודות זיכוי הן דרך נוספת לקבלת הטבות מס, כשכל נקודת זיכוי כזו מבטאת למעשה הנחה בסך של כ -200 ₪ חודשיים מחובת התשלום למס הכנסה. את נקודות הזיכוי ניתן לקבל בגין פרמטרים שונים, אותם קובעת רשות המיסים, כאשר אחד מהפרמטרים הללו הוא עבור אלו שהגיעו לגיל פרישה.

נקודת הזיכוי המגיעה לכם בגין הגיעכם לגיל פרישה, יכולה להתווסף על נקודות זיכוי המגיעות לכם בגין פרמטרים נוספים הקבועים בפקודת מס הכנסה, דוגמת מגורים בפריפריה, עולים חדשים ועוד, באופן שיכול להגיע אף לפטור מלא והחזר מס לגיל הזהב בסכום משמעותי בהחלט.

 

הטבות מס נוספות לגיל הזהב בגין רווחים

הגעה לגיל הזהב כרוכה לרוב בתכנון העתיד הכלכלי של אותם מבוגרים, הפועלים עוד מגיל צעיר לרכוש דירה מניבה וליהנות משכר הדירה החודשי כהכנסה קבועה וכן להשקיע באמצעים פיננסיים נוספים לימים בהם המשכורת כבר לא תהיה כמו בעבר.

בכל אחד מהמקרים הללו, קיימת הטבת מס משמעותית, בגינה ניתן לדרוש החזר מס לגיל הזהב:

רווחים מהשכרת דירה

ככלל, כל אדם המחזיק דירה בבעלותו, אותה הוא משכיר בסכום הגבוה מ – 4,500 ₪, הרי שהכנסה זו מחויבת במס הכנסה. במקרה של דירה להשכרה בבעלות מבוגר בגיל הזהב, הרי שהוא יוכל לקזז את חבות המס הזו עם נקודות זיכוי והטבות מס נוספות המגיעות לו, כפי שראינו לעיל.

 

רווחי הון

השקעות בשוק ההון הפכו להשקעות נפוצות ופופולאריות במיוחד בשנים האחרונות, כאשר רווחי ההון מהשקעות אלו מחויבים בתשלום מס בשיעורים היכולים להגיע עד ל – 25%. גם במקרה זה ישנה הטבת מס לאוכלוסיית גיל הזהב, באמצעותה ניתן לקזז את חובת המס עם נקודות הזיכוי והטבות המס השונות, המגיעות לגיל הזהב.

בין פלטפורמות ההשקעה בשוק ההון נמצאות קופות הגמל השונות, אשר הפכו למכשיר חיסכון פיננסי נפוץ ופופולארי, כאשר תיקון 190 לתקנות מס הכנסה, הפך את החיסכון הפיננסי במוצר זה למשתלם במיוחד עבור גיל הזהב, היכולים ליהנות ממשיכת הכספים כקצבה חודשית הפטורה ממס.

 

לעוד פרטים בנושא קופת גמל ופטור ממס רווחי הון:

 

החזר מס לגיל הזהב – לקבל את מה שמגיע לכם, גם באופן רטרואקטיבי

אנשים רבים כלל אינם מודעים לזכויות והטבות המס הקיימות להם, על אחת כמה וכמה אוכלוסיית גיל הזהב, אשר אינה תמיד מעורה ומודעת בכל התיקונים, הסעיפים וההטבות המגיעות להם, במיוחד כשזה נוגע להטבות מס.

אך בסופו של דבר, המציאות הכלכלית המורכבת בישראל, ובמיוחד של האוכלוסייה המבוגרת, אינה מאפשרת לאף אחד לוותר על כספים אלו, היכולים כאמור להגיע לסכומים נכבדים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, כאשר גם אם לא הייתם מודעים לזכויות וההטבות המגיעות לכם, הרי שניתן לדרוש החזר מס לגיל הזהב, עד 6 שנים לאחור.

 

הגעתם לגיל הזהב? בדקו את זכאותכם להחזר מס!

לסיכום, ראינו כי אוכלוסיית גיל הזהב מהווה פלח ניכר מהאוכלוסייה ובהתאם לכך, המדינה מעמידה לרשותם סל זכויות והטבות שונות, ביניהן הטבות מס. הטבות מס אלו הן רבות ומגוונות, המגיעות לאלו שהגיעו לגיל פרישה, לאלו שבחרו להמשיך ולעבוד וגם עבור רווחים שונים דוגמת שכר דירה והשקעות בשוק ההון.

כדי למצות את זכויותיכם ולקבל את החזר מס המגיע לכם, חשוב שתדעו שניתן לדרוש החזר מס לגיל הזהב גם באופן רטרואקטיבי ועד 6 שנים לאחור, תהליך שניתן לעשות עם חברה מקצועית ומנוסה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון