האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס

כולנו התרגלנו לשלם את המיסים השונים מבלי לשאול יותר מידי שאלות. זה קורה בעיקר  כשהדבר נוגע לחובת התשלום לרשות המיסים בגין מס הכנסה, המעוררת בנו פחד מסוים מההתנהלות הבירוקרטית והסבוכה, כמו גם מפני גילוי של אי אלו חיובים נוספים. למעשה, פעמים רבות מתברר כי דווקא מגיע לנו החזר מס. אך האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?

 

חובת התשלום למס הכנסה

חלק מהותי מהמציאות הכלכלית המורכבת בה אנו חיים, טמון למעשה במיסים השונים המוטלים עלינו, כאשר בין המיסים הבולטים והמוכרים לכולנו, הוא מס הכנסה. ככלל, חובת התשלום למס הכנסה מוטלת על שכר עבודה (מעל לשכר מינימום שהוגדר בחוק) של כל אזרח ישראלי מגיל 18, לרבות כספים שמקורם ברווחים שונים (זכיות ורווח הון לדוגמה).

את חובת התשלום למס הכנסה, שהפכה לחלק שגרתי מחיינו, התרגלנו לשלם גם מבלי להבין בדיוק כיצד ואיך נקבע גובה חובת התשלום, כך שפעמים רבות, אנשים רבים כלל לא מודעים לכך שמגיעים להם החזרי מס בסכומים נכבדים.

ועוד לפני שנעסוק בשאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס, כדאי שנבין למה אנשים חוששים מרשות המיסים.

 

מדוע אנשים חוששים לפנות לרשות המיסים?

גם השאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס ואפילו בסכומים משמעותיים כפי שהזכרנו, עדיין לא מעודדת אנשים רבים לפנות לרשות המיסים ולדרוש את המגיע להם וזאת בעיקר בשל הסיבות הבאות:

התנהלות בירוקרטית

העידן המודרני שלנו, המתאפיין בקדמה טכנולוגית והאפשרות ליהנות ממגוון שירותים בלחיצת כפתור אחת פשוטה, הביא אותנו, ודי בצדק יש לומר, להירתע מתהליכים בירוקרטיים שונים, המאפיינים עדיין את רשויות המדינה השונות, הדורשות להמציא טפסים שונים ולעיתים אף לגשת פיזית למשרדים השונים.

 

חשש מפני גילוי חובות

כאשר אנחנו פונים לרשות המיסים, ובמיוחד בדרישות לקבלת החזרים שונים, סביר להניח כי רשות המיסים תבדוק את התיק שלנו היטב לפני שהם ישחררו לנו כספים, כך שייתכן ובמהלך הבדיקה הזו, יתגלו פתאום חובות שכלל לא היינו מודעים אליהם, כך שאנשים רבים מעדיפים להשאיר את המצב כמו שהוא, מבלי 'לעורר שדים'.

האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס

החזרי מס – על מה ולמה?

היות והתרגלנו לשלם מס הכנסה כחלק שגרתי מחיינו, השאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס נראית לנו קצת מוזרה, אך למעשה, שיטת המיסוי בישראל, כמו גם הטבות המס השונות שרשות המיסים מעמידה לעומדים בקריטריונים מסוימים, יוצרים פעמים רבות מצב בו שילמנו מס בסכום גבוה משמעותית מהסכום אותו היינו צריכים לשלם בפועל. בין הסיבות העיקריות בגינן נוצרים פערים אלו ניתן למנות את:

אופן חישוב גובה חובת תשלום המס

שיטת המיסוי בישראל נקראת שיטת מיסוי פרוגרסיבית, המחושבת בהתאם לגובה ההכנסה החודשית של העובד. ככל שהמשכורת גבוהה יותר, כך גובה חובת תשלום המס יהיה גבוה יותר. העיקרון העומד מאחורי שיטה זו הוא הרצון לצמצם פערים כלכליים בין עשירים לעניים.

מלבד זאת, רשות המיסים מחשבת את גובה התשלום למס הכנסה שנה מראש וזאת בהתבסס על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת. ניתן להבין אם כן, כי במידה וחל שינוי בגובה השכר, או מקרים של הפסקת עבודה וכדומה, הרי שנוצרים פערים בין מה ששילמנו לרשות המיסים לבין מה שהיינו צריכים לשלם בפועל.

 

נקודות זיכוי מס הכנסה

כעיקרון, ישראל דוגלת במדיניות רווחה ובהתאם לכך, רשות המיסים קבעה מספר קריטריונים מיטיבים עם אוכלוסיות מסוימות, כאשר העומדים בקריטריונים אלו, יהיו זכאים לנקודות זיכוי מס הכנסה, המהוות הנחה חודשית של כ- 200 ₪.

בין אוכלוסיות אלו ניתן למנות חיילים משוחררים, בוגרי תואר אקדמאי או לימודים מקצועיים, מגורים בפריפריה, הורים יחידנים, מקרי נכות בשיעור של 90% ומעלה ועוד. כאשר מקרים אלו לא מדווחים לרשות המיסים, הרי שנקודות הזיכוי לא מחושבות בהתאם ונוצרים פערים בין חובת התשלום למה ששולם בפועל.

 

מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה:

 

האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?

כעת, לאחר שהבנו במעט כיצד ואיך נקבע גובה חובת התשלום למס הכנסה ומהן הסיבות בגללן לעיתים נוצרים פערים בין חובת התשלום למס הכנסה, לבין מה ששילמנו בפועל, הגענו לשאלה לשמה התכנסנו כאן – האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?

כעיקרון, על פי דו"ח מבקר המדינה, ברשות המיסים קיימים למעלה ממיליארד שקלים (!) המגיעים לאזרחי ישראל בגין גביית מס עודפת, כאשר ממוצע ההחזרים של עובדים שפנו לקבלת החזר מס עומד על כ – 7,000 ₪. כך שאם אתם שואלים את עצמכם האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס? התשובה היא שייתכן, וסבירות גבוהה למדי, שכן.

 

כיצד אוכל לדעת האם מגיע לי החזר מס?

ראינו אם כן, כי התשובה לשאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס היא חיובית במרבית המקרים, אך כדי להימנע הסרבול הבירוקרטי הכרוך בפנייה לרשות המיסים ולוודא כי אכן מגיע לכם החזר מס, תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:

בדקו את נקודות הזיכוי המגיעות לכם

את הקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי מס הכנסה תוכלו למצוא באתר רשות המיסים, כאשר אם ראיתם כי אתם עונים על אחת מההגדרות המזכות בנקודות זיכוי, ולא עדכנתם אותן במקום העבודה שלכם ו/או מדובר בשינוי שקרה במהלך שנת המס, סביר להניח כי מגיע לכם החזר מס.

 

סימולטור לחישוב החזרי מס

אם אתם לא מעוניינים להיכנס לסעיפים השונים והחישובים של נקודות הזיכוי השונות, אפשרות נוספת לבדוק האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס, היא להיעזר בסימולטורים השונים לחישוב החזרי מס, חלקם אף נמצאים באתר רשות המיסים עצמה.

 

חברת מקצועית ומיומנת

בין הפתרונות היעילים, הנוחים והאמינים ביותר, הוא פשוט ליצור קשר עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר באמצעות מספר שאלות ותוך דקות ספורות, תוכל לענות לכם בוודאות האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס.

 

מה היתרונות שבפנייה לחברה מקצועית ומנוסה?

ההתנהלות הבירוקרטית והמסורבלת למדי הכרוכה בפנייה לקבלת החזר מס מרשות המיסים, מחייבת אתכם לגלות הבנה אילו טפסים אתם נדרשים למלאת ואילו מסמכים ואישורים עליכם לצרף לבקשה, כאשר כל שגיאה ומילוי לא נכון של הסעיפים הנדרשים, עלול לגרום לזמני המתנה ארוכים מהרגיל ואף לדחיית הבקשה.

כמו כן, ראינו כי השאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס היא חיובית במרבית המקרים, אך עדיין ייתכנו מצבים בהם עלול להתגלות חיוב במקום החזר. באמצעות פנייה לחברה מקצועית ומנוסה תוכלו לוודא את זכאותכם בצורה המיטבית ביותר ולזכות לליווי צמוד משלב הגשת בקשת ההחזר ועד לקבלת ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

שכירים? בדקו את זכאותכם לקבלת החזר מס עוד היום!

לסיכום, ראינו כי על אף שחובת התשלום למס הכנסה הפכה לחלק שגרתי מחיינו, הרי שלא רבים מודעים לזכויות וההטבות המגיעות להם, הן בגלל הפחד מההליכים הבירוקרטיים המסורבלים והן בגלל הפחד מפני גילוי חובות שכלל לא היו מודעים אליהם.

אך למעשה, שיטת חישוב המס ונקודות הזיכוי השונות, יוצרות פעמים רבות מצבים בהם מגיע לנו החזר מס.

כך, השאלה האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס, היא שאלה הסובבת סביב סכומי כסף נכבדים בהחלט וכפי שראינו, ייתכן בסבירות גבוהה כי מגיע לכם החזר מס, תהליך אותו מומלץ לבדוק בהקדם עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון