חישוב החזר מס לשכיר

חישוב החזר מס לשכיר, כ- 80% מהשכירים בישראל זכאים להחזרי מס. סכום ההחזרים עומד בממוצע על אלפי שקלים בשנה. כשכירים, גביית המס נעשית אוטומטית במלואה. החזרי המס, לעומת זאת, לא נעשים אוטומטית. עדות לכך היא 8.5 המיליארדים שקיימים בקופת מס הכנסה כעודפי גבייה, כאשר שכירים רבים מתקשים לסגור את החודש.

 

מהו החזר מס לשכיר?

מס הכנסה

לכל אורך ההיסטוריה חויבו אזרחים בכל רחבי העולם להעלות מס מהשכר שלהם לקופת המדינה. גם בימינו, אזרחי ישראל מחויבים בתשלום מס הכנסה – מס המופרש בדרך קבע מסכום ההשתכרות הקבוע. מס הכנסה הוא סכום משמעותי היוצר פער ניכר בין גובה ההכנסה ברוטו, לגובה ההכנסה בפועל – משכורת נטו.

בקרב שכירים, כחלק מתנאי ההעסקה כל שכיר מקבל לחשבונו את סכום ההשתכרות לאחר הפרשת מס הכנסה. כך נמנע טרדה וכאב ראש, וכמובן, אפשרות להעלים מס.

 

צורת הגבייה כשמדובר בשכירים

הפרשת הסכום עבור מס הכנסה נעשית אוטומטית בחישוב מתוך כלל המשכורת, וללא התחייבות בנתונים אישיים שמשפיעים על גובה המס ומזכים בהטבות מס שונות. מרבית האזרחים בישראל אינם חייבים במלוא התשלום למס הכנסה, מסיבות שונות שנפרט כאן בהמשך.

לכן, עובדים אלה זכאים להחזר מס: קבלת הסכום העודף ששילמו בחזרה מהמדינה. הכסף העודף שנגבה הוא כספם הפרטי של השכירים, ואין שום סיבה שהם לא יקבלו אותו חזרה.

 

חישוב החזר מס לשכיר – מי זכאי להחזר מס?

כל מי שזכאי להטבות מס, ניכויים, הקלות והפחתות. זכאות כזו עשויה לנבוע מסיבות שונות.

 

להלן פירוט הסיבות המזכות בהקלות מס

  • חייל משוחרר עד ל-3 שנים ממועד השחרור
  • אדם שנקבעו לו ע"י ביטוח לאומי 90% נכות ומעלה
  • מי שהשלים תואר אקדמי ב-6 השנים הקודמות
  • מי שחל שינוי במצבו האישי במהלך שנת המס – כמו גירושין וכדו'
  • הולדת ילד/ה במהלך שנת המס מזכה בהקלת המס
  • סחר בבורסה, במניות ובניירות ערך
  • הפסקת עבודה מכל סוג שהוא במהלך השנה, על פני כל תקופה – אבטלה, חל"ת, חל"ד ועוד
  • אדם שעבר עבודה או החליף מעביד במהלך השנה
  • מי שעבד ב-2 עבודות או יותר ולא ערך תיאום מס
  • אדם המתגורר לפחות 12 חודש ביישוב מזכה – יישוב המזכה את כלל תושביו בהטבת מס
  • הורה לילד שעבר וועדת השמה
  • אדם שתורם לעמותה מוכרת בסכום של לפחות 200 ש"ח בשנה

 

חישוב החזר מס לשכיר

חישוב החזר מס לשכיר, שקלול הנתונים

לבסוף, כדי לחשב את הסכום המלא של החזר המס, יש לשקלל את הנתונים שציינו עם נתונים נוספים, כמו: גיל העובד, מצבו האישי, נסיבות משפחתיות שונות, גובה ההכנסה, גובה המס השולי, השקעות שונות בשוק ההון, ועוד. לאחר שעורכים שקלול של כל הנתונים הללו, ניתן לחשב את החזר המס.

 

לא מממשים את הזכויות… וחבל

הגורמים המזכים שציינו נוגעים כמעט לכל אחד בציבור השכירים הישראלים. בכל זאת, כפי שכבר ציינו – סכומי הכסף העודפים הללו לא מגיעים לכיסם. למה זה קורה?

 

2 הסיבות העיקריות לכך הן:

חוסר מודעות

פעמים רבות, עובד פשוט אינו מודע לכך שהוא זכאי להטבת מס, או שאפשר לדרוש אותה רטרואקטיבית. לא כל מי שעבר עבודה יודע שעליו לערוך תיאום מס, ושבדיעבד לאחר שזה לא נעשה – לדרוש החזר מס.

לפעמים עובד מודע להיותו זכאי, אך הוא אינו מודע לגובה הסכום המדובר. אנשים רבים סבורים שהחזר מס זה כסף קטן, ושלא שווה לעבוד בשבילו. תשובה: לא נכון! החזרי מס יכולים להגיע לסכומים יפים, של אלפי ש"ח בשנה.

 

חשש מביורוקרטיה

גם מי שמודע לכך שהוא זכאי להחזר מס בסכום נאה, חושש לפעמים מתהליך מורכב וסבוך. הסחבת הישראלית מאיימת על כולנו, החשש מביורוקרטיה עומד בעוכרינו וגורם לנו לזרוק כסף לפח. וזה חבל.

כי החזר מס לא חייב להיות תהליך כ"כ מייגע, וחבל להפסיד סכומי כסף שאנו עמלים על השגתם רק בגלל שנלחצנו מהרעיון של טלפונים אינסופיים!

חברה מקצועית לפיננסים תבצע עבורכם את התהליך במהירות ובקלות. גם אם יצאת לחופשת לידה וחזרת בשנת המס הבאה, את זכאית להחזר מס על כל התקופה של חופשת הלידה שלך, וזה לא צריך להיות מסובך.

לא יודעים מה זה חישוב החזר מס לשכיר? בדרך פשוטה של יצירת קשר באתר, ניתן להיעזר באנשי מקצוע שמומחים בחישוב הסכום המקסימלי של החזר המס לו אתם זכאים. עבר זמן? ייתכן והצטברו גם ריביות.

 

מה עושים ומה לא עושים?

מסבירים לנו כל כך טוב מהם החובות שלנו, אבל לא טורחים ליידע אותנו בזכויות שלנו. למה?!

כולנו מכירים את כוחם של רשויות המס בגביית מסים: העלמת מס היא עוון פלילי חמור המסכנת בעונשי מאסר כבדים. אמצעי מעקב ואכיפה רבים מוקדשים לכך.

החזרי מס? גביית יתר של מס מתבצעת מדי חודש. אלפי שכירים הזכאים להקלות מס משלמים את סכום המס המלא, ולא מקבלים כל החזר. באוקטובר 2015 קבע דו"ח מבקר המדינה כי רשות המיסים לא פעלה ע"מ לעדכן אזרחים שמהם נגבה מס יתר בכך שהם זכאים להחזרי מס.

לא נעשה כל מאמץ כדי להשיב להם את הכספים.  במקרים שבהם ניתן היה לדעת כי אותם אזרחים סובלים ממצוקה כלכלית, בעזרת אנשי המקצוע של אינדיגו תוכלו לבצע  חישוב החזר מס לשכיר ועזרה במשיכת הכספים המגעיה לכם.

התוצאות: תחושה של כעס, חשדנות וחוסר אמון של הציבור כלפי רשויות המס. אף אחד לא אוהב להרגיש שעושקים ממנו את כספו המגיע לו, וודאי לו אדם הסובל ממצוקה כלכלית.

כשאזרחים פועלים ביושר ומשלמים את המסים כדין, הם מצפים לקבל את סכומי ההזדכות בקלות. אבל פעמים רבות הם אפילו לא יודעים כי החוק קובע להם הקלות שונות, כמו ניכוי הוצאות אש"ל, הטבות מס הקשורות לפנסיה, והחזר מס שונים ממגוון סיבות.

כשיודעים על כך, זה עלול להיות מאוחר מדי – על ההחזר עלולה לחול התיישנות.

נוצר מצב גרוע ומעורער, המניע העלמות מס.

 

אז למה?

ובכן, אנחנו רוצים להאמין שאף אחד לא מחפש לעשוק אותנו. בסך הכל, מה שחסר בעיקר זה כוח אדם ומשאבים, וגם דיווח על מצבם של שכירים. שכירים אינם מגישים למס הכנסה דו"ח שנתי, בהתאם לשיטת המיסוי הנהוגה בארץ. לכן, קשה לדעת מהי התפלגות ההכנסה ובהתאם לכך – מידת הזכאות.

עד שהבעיה הזו תיפתר, אפשר פשוט להיעזר בחברת פיננסים מקצועית שתעזור לנו לחשב זכאות להחזרי מס.

 

איך מקבלים החזר מס?

היעזרו בחברה מקצועית

אז כמו שכבר ציינו: כדאי להיעזר בחברה מקצועית. מומחים לזכאות יחשבו את גובה הסכום המקסימלי לו אתם זכאים. לא נמצאתם זכאים? ברוב החברות – אתם פשוט לא משלמים.

בנוסף, חשוב שתדעו: חוסר בקיאות בחוקים הקטנים עלול להכשיל אתכם. לא רק שלא תזדכו בסכום ההחזר, אתם עלולים להסתכן בהפסד כספי נוסף. כדי להימנע מעוגמת נפש פנו לחברה פיננסית מקצועית שתיקח סכום סמלי בלבד עבור הטיפול בהחזר המס שלכם.

 

בקשה להחזר מס – איך ומתי?

  • יש להגיש פנייה למס הכנסה
  • תוכלו לבקש החזר מס עד 6 שנים לאחר שנת המס שבה מגיע לכם ההחזר
  • הטיפול בבקשתכם יתבצע במועד המאוחר מבין השניים: עד 90 יום מיום הבקשה, או עד שנה מיום הגשת הדוחות.

לא יודעים איך לבצע חישוב החזר מס לשכיר ואיך לקבל את כספכם? את החובות שלכם למדינה אתם דואגים לשלם. דאגו גם לקבל את הזכויות שלכם מהמדינה! החזרי מס ניתנים עד 6 שנים מתום שנת המס, ולפעמים הם גם צוברים ריביות. אתם עובדים קשה על הכסף שלכם – אל תיתנו לו להישאר בקופת המדינה. מגיע לכם ליהנות ממנו!

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את השאלון לחישוב החזר מס צפוי
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון