טופס 106 – אישור על משכורת וניכוי מס

בעולם הפיננסים ההתמצאות בכל מה שקשור לרשות המיסים היא אחת המאתגרות ביותר. לא בכדי, ישנם רואי חשבון שחלק נרחב מתפקידם הוא בדיוק זה, התמודדות עם רשות המיסים. אחד מהאתגרים הללו הוא גם טופס 106 המביא למעשה את האסמכתא על ניכוי מס ושכר. מהי מהות הטופס, איך מתמודדים איתו ובכלל, למה כולם מבקשים אותו? כל התשובות כאן. 

 

טופס 106 – כדאי להכיר

טופס 106 הוא מסמך חשוב מאוד במערכת המיסוי. הוא משמש כאישור על משכורתו של יחיד ועל ניכויי המס המקבילים שנעשו על ידי מעסיקו. טופס זה הוא קריטי בשמירה על שקיפות בין עובדים, מעסיקים ורשות המסים ומאפשר תמונה מלאה על ההתנהלות הכלכלית של המעסיק מול העובדים, ושל המעסיקים מול רשויות המיסים.

אחד ההיבטים החשובים ביותר בנושא של מיסוי לשכירים הוא הסיכוי להחזר מס. אנשים רבים אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס, דבר שיכול להיות הפתעה נעימה. על העובדים לפקוח עין על מצב המס שלהם ולהיות מוכנים להגיש בקשה להחזר כאשר הדבר רלוונטי, וכאן טופס זה נכנס לתמונה. 

טופס 106 – בקשה להחזר מס היא חשובה

 

עבור אלה המבקשים להגיש תביעת בקשה להחזר מס, טופס זה הוא חלק בלתי נפרד מהבקשה. מסמך זה משמש להגשת בקשה להחזר מיסים עודפים שאולי נוכו במהלך השנה. חשוב לוודא שטופס זה מלא בצורה המדויקת והמקצועית ביותר, על מנת לאפשר קבלת החזר מהיר כאשר כל המידע משתקף ממנו. הסתייעות באנשי מקצוע שיבדקו את הטופס ללא ספק תועיל לכם ותייעל את התהליך.

 

איך מבקשים החזרי מס?

בקשה להחזרי מס היא בקשה לקבלת כספים עודפים ששילמתם במהלך השנה. זהו שלב חשוב בתהליך החזרת הכספים. כדי להפוך את התהליך ליעיל ככל האפשר, בצעו את השלבים הבאים:

  • אספו מסמכים נחוצים

חשוב לאסוף את כל המסמכים הכלכליים הרלוונטיים שהם כולל טופס 106 וגם תלושי שכר, והוכחות נוספות לכל הניכויים. 

  • מלאו את טופס הבקשה באופן מדויק

חשוב להקפיד על מילוי הטפסים כראוי. מלאו את טופס הבקשה עבור החזר מס לשכירים בקפידה, תוך מתן מידע מדויק על ההכנסות והניכויים שלכם.

  • שלחו את הבקשה

וודאו שהבקשה שלכם מושלמת, ושלחו אותה על מנת שתגיע במועדים הרלוונטיים. חשוב לעמוד בזמנים על מנת לזרז את התהליך. בדיקת החזר מס מקדימה תוכל לזרז לכם את התהליך ברמה משמעותית ולעמוד בזמנים כראוי.

לאחר הגשת בקשתכם באמצעות טופס החזר מס תוכלו לצפות לקבל העברה בנקאית לאחר אישור הדו"ח. ההעברה הבנקאית תשקף את ההחזרים המדויקים. חשוב שתבצעו את התהליך יחד עם רואה חשבון מוסמך ומקצועי מהטובים ביותר. אפשר לנסות לעשות זאת לבד, יחד עם זאת, התהליך עלול להסתרבל ולהפוך להיות מורכב מדי אם תנסו לעשות זאת בכל זאת לבדכם. 

 

טופס 106

מה תפקיד המעסיקים בכל מה שקשור לטופס זה?

למעסיקים תפקיד משמעותי בהפצת טופס 106 הם האחראים לספק מסמך זה לעובדיהם עד סוף פברואר בכל שנה. על המעסיקים לוודא שהמידע בטופס משקף במדויק את השכר וניכוי המס של העובדים לשנת המס הקודמת. אם אתם מבחינים באי התאמות כלשהן בטופס שלכם חשוב להתייחס לכך באופן מיידי על מנת שהתיקונים יבוצעו כראוי. 

חשוב להבין שהניכויים האלו יכולים לכלול הפרשות לקרנות פנסיה, דמי ביטוח בריאות והוצאות נוספות שעשויות לזכות בהטבות מס. על ידי סקירת הטופס תוכלו לזהות הזדמנויות לייעל את מצב המס שלכם, מה שעלול להפחית את חבות המס הכוללת ולכן, רגע לפני ההגשה היוועצו באנשי המקצוע ודאגו לכך שאדם מקצועי יעבור על הטופס ויוודא את תקינותו.

 

האם כולם זכאים להחזרי מס?

החזרי מס הוא דיון חשוב שדנים בו לא מעט. חשוב לציין שלא כולם זכאים להחזר. הזכאות תלויה בגורמים שונים, לרבות סך ההכנסה שלכם, ניכויים וכל זיכוי מס שאתם עשויים להיות זכאים להם. אם אינכם בטוחים אם אתם זכאים להחזר מס, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום המס שיוכל להעריך את מצבכם הספציפי ולספק הנחיות.

כמו כן, חשוב להיות מעודכנים בחוקי המיסוי והתקנות שיכולים להשתנות עם הזמן. חשוב להישאר מעודכנים לגבי כל העדכונים שעשויים להשפיע על חובות המס וההחזרים הפוטנציאליים שלכם. רשות המס משחררת מדי שנה הנחיות ועדכונים רלוונטיים, בין אם אתם באופן אישי מתעדכנים ובין אם איש המקצוע ששכרתם לטפל בכך מתעדכנים, חשוב שהנושא יהיה בסדר העדיפויות שלכם.

 

איך למצוא אנשי מקצוע איכותיים להתנהלות מול רשות המס

בגלל שטופס זה הוא אינו מסמך שיש למחוק לאחר ששימש את מטרתו אלא תיעוד חשוב של ההיסטוריה הפיננסית שלכם, ועליכם לשמור אותו לעיון חשוב שבכלל תתייחסו למסמכים פיננסיים בחשיבות עליונה. על כן, חשוב שיהיה לכם איש מקצוע איכותי על מנת שכל המסמכים יהיו מסודרים גם אצלו, ומגובים ויהיה לכם מענה ראוי.

מציאת איש מקצוע כרוכה בקבלת חוות דעת על המקצועיות, השירות, וכמובן גם תוצאות התהליך. דאגו לקבל חוות דעת מאנשים שכבר עבדו עם אותם אנשי מקצוע, או מהרשתות והביקורות. תנו מקום גם לכימיה, ולחיבור עם איש המקצוע, יש לכך חשיבות גבוהה מאוד. 

חברת אינדיגו היא מהחברות המובילות בישראל בתחום הפיננסיים ולה מחלקה שלמה וייעודית המשמשת אך ורק לטיפול בהחזרי מס לעצמאיים ולשכירים. הצוות המקצועי והמיומן ממתין גם לכם להעניק שירות ברמה גבוהה, לצד מקצועיות ללא דופי.

 

שאלות נפוצות

מה זה טופס 106?

זהו מסמך המאשר את השכר וניכוי המס של כל אדם. טופס זה חשוב מאוד גם לעובדים, וגם למעסיקים מבחינת השקיפות מול רשויות המיסים וביטוח לאומי.

 

מתי יש להגיש את טופס 106?

טופס 106 יש להגיש עד ל-30 באפריל של השנה הנוכחית במעמד הדיווח, לדוגמה, טופס 106 לשנת 2023 יש להגיש עד ל-30 באפריל 2023. במידה ותפספס את המועד, ניתן לבקש הארכת זמן להגשתו.

 

מתי מקבלים את הטופס?

את הטופס מקבלים לרוב על ידי מעסיקים על בסיס שנתי. יש לתת אותו לעובדים לפני סוף פברואר בכל שנה, בתקופה בה משתקפים הרווחים והניכויים לשנת המס הקודמת. חשוב לוודא שהטופס כולל בתוכו את כל הפרמטרים הרלוונטיים וההוכחות לתשלומים על מנת שניתן יהיה לבקש החזרים כראוי.

 

למה החזרי מס הם חשובים?

החזרי המס חשובים כי למעשה מדובר בתשלומי מס שלעיתים משולמים בסכום גבוה ממה שצריך, ועל כן, חישוב המס בסוף שנת המס מאפשר לכם לקבל החזרים משמעותיים שיכולים לסייע לכם כלכלית. בין אם אתם עצמאיים, ובין אם אתם שכירים.

 

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון