למה וכמה החזרי מס מגיע לגרושים

כמה החזרי מס מגיע לגרושים? לא מעט זוגות בישראל מחליטים להתגרש מדי שנה בשנה. על פי הסטטיסטיקה, אחד מתוך שלושה זוגות יתגרש. תקופת הגרושים איננה תקופה קלה הן מבחינה נפשית, הן מבחינה טכנית הנוגעת להגעה להסדרים שונים בין בני הזוג והן מבחינה כלכלית.

הליך גירושין דורש מבני הזוג להתארגן מחדש מבחינה כלכלית ולמלא כל אחד את תפקידו מול הילדים שלו מבחינה כלכלית. אם האם מקבלת את המשמורת על הילדים, האב לרוב יידרש לשלם דמי מזונות בסכום הנקבע מראש וזאת בכדי לפרנס את ילדיו.

מכיוון שבהליך גרושים בני הזוג כאמור צריכים להתרגל למציאות כלכלית חדשה ושונה לשניהם, הרי שמגיע לגרושים החזרי מס. כמובן שחשוב מאוד לבחון כל מקרה לגופו, אך באופן כללי, חשוב מאוד לדעת שכדאי לכל גרוש להגיש בקשבה להחזר מס וזאת בכדי לנצל את כל מה שמגיע לו מבחינה כספית כתוצאה מגרושים.

 

החזרי מס לגרוש

ראשית כל, יש להבחין בין אדם גרוש שהחליט להינשא בשנית ואף עשה זאת בפועל לבין גרוש שעדיין לא התחתן בשנית. על פי החוק, אדם שהתגרש ובחר להתחתן בשנית זכאי להחזרי מס במידה והוא משלם לאשתו הקודמות מזונות.

כמו כן, במידה והוא התחתן שוב הוא זכאי לנקודות זיכוי אחת במיסים שהוא אמור לשלם, כלומר: מעבר להחזרי המס שהוא צריך לקבל, הוא גם מקבל הפחתה בתשלום המיסים החודשי שהוא צריך לשלם.

חשוב לציין שהחוק הוא אותו חוק גם כאשר האישה היא זאת שמשלמת מזונות לאחר הליך הגירושין שכן הבעל קיבל משמורת מלאה על ילדיו וזאת במידה שהיא התחתנה מחדש.

 

תשלום מזונות פטור ממס

חשוב מאוד לדעת שתשלום מזונות פטור ממס. כלומר, בין אם מדובר במזונות אישה ובין אם מדובר במזונות ילדים, יש למי שמשלם אותו פטור ממס. בנוסף לכך, אם אחד מהצדדים מקבל תשלום מזונות מהביטוח הלאומי, הרי שגם המזונות הללו פטורים ממס.

מכיוון שמס על תשלום מזונות יכול לצאת סכום משמעותי מאוד, כדאי מאוד להיות מודעים לעניין הפטור ממס על תשלום מזונות ולדרוש זאת.

גם משלם המזונות זכאי להטבות מס שונות אשר באות לידי ביטוי בנקודות זיכוי בתשלום מס אשר יתממשו עד שילדיו יגיעו לבגרות. לא פעם בשל העובדה שבני זוג שהתגרשו אינם מודעים להטבות המס בשל הסטטוס שלהם או בשל תשלום מזונות, הם לא ממשים את ההטבות המדוברות ובשל כך, כאשר הם מגלים את ההטבות הם יכולים להגיש בקשה להחזר מס.

למה וכמה החזרי מס מגיע לגרושים
למה וכמה החזרי מס מגיע לגרושים

 

כיצד בני זוג שהתגרשו יכולים לקבל את הטבות המס המגיעות להם?

מכיוון שכאמור לכל אדם שמצוי בסטטוס "גרוש" יש הטבות מס שונות, יש צורך להגיש את כלל המסמכים הנדרשים על מנת לקבל את הטבות המס המדוברות או את החזרי המס המדוברים וזאת בכדי שהם יקבלו את מה שמגיע להם.

חשוב לפנות באופן אקטיבי לרשות המיסים ולהגיש את תעודת הזהות שלו, תלושי המשכורת שלו וכל טופס רלוונטי אחר לבקשה.

לא מעט זוגות המצויים בהליך גירושין עסוקים בכל כך הרבה דברים הנוגעים להליך הגירושין שלהם שהם מזניחים את עניין החזרי המס והטבות המס המגיעים להם. אולם, על אף שבמרבית המקרים כל אחד מבני הזוג יוכל להגיש בקשה באופן רטרואקטיבי לרשות המיסים לצורך קבלת החזרי המס המגיעים לו, לא כדאי לדחות את העניין וכדאי מאוד לפנות מיד לאחר שתהליך הגירושין מתממש לרשות המיסים על מנת לקבל את כל הטבות המס הרלוונטיות עבור גרושים.

 

הגשת בקשה להחזר מס לגרושים באמצעות אנשי מקצוע

חשוב מאוד לדעת שכיום כבר אין צורך להתעסק באופן עצמאי בכל הבירוקרטיה הנוגעת לקבלת הטבות מס המגיעות לכם מתוקף היותכם גרושים או מתוקף היותכם משלמי מזונות. כל שעליכם לעשות זה פשוט לפנות לאיש מקצוע העוסק בצורה הטובה ביותר בהגשת כלל המסמכים הרלוונטיים לצורך קבלת הטבות מס והחזרי מס לגרושים ולקבל את מה שמגיע לכם תוך פרק זמן קצר בצורה הטובה, המהירה והנוחה ביותר שיכולה להיות.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את השאלון לחישוב החזר מס צפוי
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון