מחשבון החזר מס לשכירים

רוב השכירים לא רוצים להתעסק בענייני המיסים ושמחים על הפינה השקטה בה חשבי השכר בחברה שהם עובדים מבצעים את כל החישובים בשבילם. אמנם זוהי עובדה אכן משמחת אך מנגד, כל שכיר צריך להבין כיצד מחושב המס שהוא משלם והאם התשלום שהוא משלם בפועל נכון.

אם אתם לא בטוחים, תוכלו לפנות אל מחשבון החזר מס לשכירים, דרכו תוכלו לבדוק האם מגיע לכם כסף בחזרה ואם כן, כמה? במאמר נסביר כיצד מחושב החזר המס וכיצד אתם תוכלו למצוא את המידע דרך מחשבונים ייעודיים.

מחשבון החזר מס לשכירים – לפי מה נקבע תשלום מס הכנסה?

אתם שכירים ובטח לא חדש לכם המידע בו אתם משלמים תשלומי מס הכנסה בכל חודש. אם אי פעם שאלתם את עצמכם, איך מחשבים החזר מס באמצעות מחשבון החזר מס לשכירים או איך מחשבים את תשלום המס הנדרש לתשלום, המשיכו לקרוא:

תשלום המס נקבע לפי גובה ההכנסה שלכם ולפי נקודות הזיכוי שמגיעות לכם.

ככל שהמשכורת גבוהה יותר כך אחוז המס הנדרש לתשלום גבוה יותר. האחוזים נקבעים לפי מדרגות מס, ישנה טבלת מדרגות מס שמתעדכנת בכל שנה והיא זו שמכתיבה את אחוז המס בהתאם להכנסה. התשלום בנוי כמו מדרגות.

החישוב נעשה כך שכל מדרגה משולמת לפי האחוז וטווח המשכורת בה, המדרגה הבאה מחושבת על ההפרש ועוד. בצורה זו, ככל שהמשכורת ברוטו גדלה, כך המשכורת נטו תגדל גם כן.

לפי מדרגות המס יקבע אחוז המס הנדרש לתשלום, התשלום הסופי למס הכנסה יהיה בניכוי השווי הכספי של נקודות הזיכוי. כל תושב במדינת ישראל מקבל 2.25 נקודות באופן אוטומטי.

ניתן לקבל נקודות נוספות אם עומדים בקריטריונים שונים, לדוגמה: נשים, הורים לילדים, מסיימי לימודים אקדמיים, מסיימי שירות צבאי או שירות מילואים ועוד. כל קריטריון מזכה בנקודות זיכוי בהיקף שונה ולמשך זמן שונה. נקודת זיכוי אחת שווה בשנה 2,676 ש"ח ובחודש 223 ש"ח, נכון לשנת 2022.

 

באילו מקרים ניתן לקבל החזר מס?

החזר מס מקבלים כאשר תשלום המס ששולם במהלך השנה, גבוה יותר מתשלום המס שנדרש לתשלום הפועל. מאחר ותשלום המס הסופי שיש לשלם נקבע לאחר ששנת המס מסתיימת ומאחר ובכל זאת משולם תשלום למס הכנסה בכל חודש – יכול להיות מצב של פערים ותשלום מס עודף.
חישוב החזר מס נעשה כך: תשלום המס שחויב בפועל פחות תשלום המס הנדרש לתשלום.
מקרים שמשפיעים על הכנסה השנתית (כלומר חישוב שגוי של מדרגות המס):

  • החלפת מקום עבודה.
  • פיטורים.
  • אבטלה.
  • שינוי בגובה המשכורת החודשית.

מקרים שמשפיעים על קבלת נקודות זיכוי (כלומר חישוב שגוי של הטבות מס):

  • הולדת ילד
  • סיום שירות צבאי
  • סיום לימודים אקדמיים
  • מעבר ליישוב פריפריאלי

כמובן שיש מקרים נוספים, אך בכל אחד מהמקרים האלו יש סיכוי שתשלום המס ששולם גבוה יותר ממה שהייתם צריכים לשלם ולכן עליכם להגיש בקשה להחזר מס.

 

מחשבון החזר מס לשכירים

מחשבון החזר מס לשכירים פשוט וקל לשימוש

הסברנו לכם כיצד מבצעים חישוב מס הכנסה, הוא מורכב ממדרגות מס ומנקודות זיכוי. החישוב אינו כל כך קשה אך מצריך הבנה וידע מתמטי בסיסי. קל יותר לפנות למחשבון החזר מס לשכירים. דרך המחשבון תוכלו לדעת אם אתם בכלל זכאים להחזר מס, ואם כן מהו גובה החזר המס שתהיו זכאים לו.

תוכלו למצוא מחשבון החזר מס באתרים ברחבי האינטרנט, הדרך הפשוטה ביותר היא לכתוב מחשבון החזר מס או סימולטור החזר מס בשורת החיפוש של גוגל. במחשבון יבקש ממכם להזין על עצמכם מידע ותקבלו את התשובות.

 

מה קורה אם נמצאתי זכאי להחזר?

במצב בו אתם זכאים להחזר מס, עליכם להגיש בקשה לרשות המיסים. הגשת הבקשה יחסית פשוטה וניתן להגיש אותה באופן עצמאי אך היא יכולה להיות מעט טריקית, לכן מומלץ לפנות לחברה מקצועית שתבצע את תהליך הגשת הבקשה עבורכם.

 

חשוב לדעת – בכל שנה הנתונים משתנים

מדינת ישראל ורשות המיסים מעדכנות נתונים שונים מדי שנה. נתונים כמו: מדרגות המס, שווי נקודות זיכוי, היקף נקודות זיכוי ועוד.

כל הנתונים האלו משפיעים על חישוב תשלום המס ולכן אם תרצו לחשב את תשלום המס של שנת מס מוקדמת, תצטרכו לבדוק את הנתונים של אותה השנה. דרך מחשבון החזר המס תוכלו לבדוק באופן מדויק את תשלומי המס עבור כל שנה ללא התאמצות.

 

לסיכום, בודקים זכאות להחזר מס עם אינדיגו

אינדיגו פיננסים היא חברה מקצועית המתמחה בתחום החזרי מס. דרכנו תוכלו לבדוק דרך מחשבון החזר מס לשכירים, האם שילמתם עודף מס ואם כן כמה כסף תוכלו לקבל בחזרה. נשמח ללוות אתכם במהלך תהליך הגשת הבקשה וקבלת ההחזר. עם ייעוץ מקצועי וליווי תוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם במהירות וללא תקלות.

 

מחשבון החזר מס לשכירים – שאלות ותשובות

מהי הדרך הטובה ביותר לבדוק כמה מס צריך לשלם?

ניתן לחשב באופן ידני את תשלום המס לפי הדרך שהסברנו אך פשוט יותר לבדוק באמצעות מחשבון החזר המס לשכירים את תשלום המס שיש לשלם בפועל והאם הוא שונה מהתשלום ששולם במהלך השנה.

 

מחשבון החזר מס לשכירים – האם בכל שנה ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

כן. ניתן להגיש דרישה לקבלת תשלומי המס העודפים לאחר ששנת המס מסתיימת. בנוסף, רשות המיסים מאפשרת להגיש את הבקשה באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון