החזרי מס לזוגות נשואים

מעבר של בני זוג למשק בית אחד, מעבר לאהבה הגדולה, יכולה להיות כלכלית למדי, לאור החיסכון בשכר דירה הנפרד ואיגוד הוצאות המחייה. אולם, ככל שבני הזוג נשואים, אלו יוכלו לזכות לשורה של הטבות מס מסיבות שונות. החזרי מס לזוגות נשואים – מי מתי ואיך? הישארו עמנו. 

 

החזרי מס לזוגות נשואים – היבט כללי

שיטת המס הישראלית – מהו מס פרוגרסיבי?

שיטת המיסוי הפרוגרסיבית בישראל מוכרת במדינות רבות בעולם. על פי שיטה זו, כלל התקבולים, משכר עבודה, אותם קיבל אדם, במהלך שנת המס, נכנסו למדרגות לשם בחינת שיעור המס שיושת עליהם. ככל שיעלה שיעור ההכנסות, כך גם יעלה שיעור המס.

 

הרציונל – למסות את העשירים

מטרת המדינה, ביצירת מנגנון המס האמור, הוא לאפשר לאלו המשתכרים באופן נמוך יותר להישאר עם הכנסה פנויה בשיעור גבוהה יותר. כך, שיעור המס המשמעותי יוטל על המשתכרים הבכירים במשק.

אולם, היות ישראל מדינה סוציאלית לא מסתכם במדרגות המס, אלא בהטבות שונות הניתנות לאזרחים. פרטים נוספים על החזרי מס לזוגות נשואים בהמשך המאמר.

 

נקודות זיכוי ממס – ההטבה נושאת הדגל

בין שלל ההטבות הקיימות, עולה ההטבה הנפוצה במדינת ישראל, היא נקודות זיכוי ממס. נקודות אלו, אשר מהוות הטבה סוציאלית לאוכלוסיות מוגדרות, מאפשרת הנחה בתשלום מס משמעותית. ככלל, נקודת זיכוי שוות ערך להנחה של כ – 2,616 שקלים בשנה, וניתן לצבור את אלו בהתאם לעמידה בתנאים שונים בחוק.

 

אז למי מגיעות נקודות זיכוי?

נקודות זיכוי מגיעות למגוון רחב של זכאים. ראשית, יזכה כל אזרח ישראל, רק בשל היותו אזרח, לכ – 2.25 נקודות מס. כמו כן, יזכו להטבות מס חיילים משוחררים, אקדמאים ולומדי מקצוע לאחר סיום הלימודים, עולים חדשים ושורה ארוכה של זכאים.

אולם, מאמר זה נדון באוכלוסיית זכאים אחת, היא אוכלוסיית הזוגות הנשואים.

 

לא הנישואין, אלא ההשלכות – נקודות זיכוי לזוגות נשואים

על אף שסטטוס הנישואין עצמו אינו מאפשר קבלת זכאויות שונות בתשלום מס, שינויים רבים, בתא המשפחתי, אשר עולים בשל הנישואין, דווקא כן. השינוי העיקרי בחייכם, הוא היותכם הורים, מאפשר שורה של הטבות מס, אשר ניתנות לעיתים לבן זוג אחד, ולעיתים לשניהם.

החזרי מס לזוגות נשואים
החזרי מס לזוגות נשואים

מזל טוב, אתם הורים!

לאחר שעיכלתם את הסטטוס החדש, ולמדתם כיצד לחתל ולקלח את הילוד החדש, בשורות
טובות – הילד שווה כסף, ולא מעט.

בגין לידה בפרט, ובשל ילדים בכלל, עולות מספר נקודות זיכוי אשר הוענקו להורים. בטרם נפרוס את ההסדרים לעניין נקודות זיכוי לילדים, נציין כי לעיתים ההטבה תינתן לאישה בלבד, בנוסף לכך, כי ההטבות הללו מצטברות.

 

שנת הלידה – נקודה ראשונה

המדינה החלה בהענקת נקודת הזיכוי האמורה בשנת 2017, מתוך רצון להעניק סיוע להורים טריים. ההטבה המדוברת קובעת כי הורים טריים יזכו לכ – 1.5 נקודות זיכוי בשנת המס בה נולד הילד. נציין כי להורים עומדת זכות לבחור את מועד מימוש ההטבה, בשנת המס בה התינוק נולד או בשנה שלאחריה.

 

עד לגיוס לצה"ל – נקודה נוספת

מעבר לנקודה שצוינה לעיל, יזכו הורים לקבלת נקודת מס נוספת. עבור כל ילד שטרם חצה את גיל 5 שנים, יזכו ההורים בנקודת מס נוספת על ידי מילוי טופס 101 מחדש אצל המעסיק.

כמו כן, החל מלידתו של הילד, ועד להגעתו לגיל 18, יזכו ההורים לנקודת זיכוי נוספת, אשר תיכנס לתוקפה החל מסיום קבלת נקודות בגין הלידה.

 

בשעת משבר – זכאות להטבה נוספת

בנוסף להטבות שצוינו לעיל, עולה לא פעם מצב בו אחד מבני הזוג לא עובד, בין אם בשל מחלה, חופשה או כל סיבה אחרת. במקרים אלו, ככל שבן הזוג שאינו עובד הוכר כנכה בשיעור העולה על 90%, לתקופה של 185 יום או יותר, יהא זכאי בן הזוג לנקודת זיכוי ממס הכנסה.

 

מעבר לנקודות הזיכוי – חישוב מס הכנסה עבור זוגות נשואים

בעבור זוגות נשואים, פותח פקיד השומה תיק משותף במס הכנסה, אשר מאגד את כלל הפעילות העסקית של בני הזוג. בין שלל ההשפעות שיש לדרך רישום זו על בני הזוג, עולה נושא העברת נקודות הזיכוי ממס בין בני הזוג.

לשם המחשה, ככל שבן זוג אחד זכאי לקבלת נקודות זיכוי בשל תשלומי ביטוח חיים, אך אינו משתכר באופן גבוהה דיו המאפשר קבלת נקודת הזיכוי, ניתן להעביר את נקודת הזיכוי לבן הזוג השני לשם הגדלת החיסכון. נציין כי לעניין זה, אין אפשרות להעביר חלק מנקודות הזיכוי, ומשכך, יש לבחון זאת בקפידה.

 

עצת המומחים – פנייה לאינדיגו פיננסים

כבר לעיל עמדנו על התסבוכת שעומדת לבני הזוג הנשואים בעת בחינת היתכנות החזרי מס לזוגות נשואים. מעבר לעובדה כי הזכאות לנקודות בגין לידה אינה פשוטה להבנה, לצד האחריות והלחצים המגיעים עם כניסה לעולם ההורות, לא מאפשרים ביצוע ניתוח יעיל, נכון ומהיר של הכספים המגיעים לכם כדין.

משכך, עולות שתי סיבות עיקריות לפנות לאינדיגו פיננסים לקבלת החזר מס, הן יעילות ואיכות השירות.

 

יעילות – עד השקל האחרון

טעויות חישוב, חוסר הבנה של מנגנון המיסוי או נקודות הזיכוי, למעלה מ – 240 סעיפים של פקודת מס הכנסה וסיבות רבות יוצרות פער משמעותי בין היעילות אליה תגיעו אתם, לבין היעילות אליה יגיעו מומחי מס.

משכך, פנייה למומחי המס של חברת אינדיגו פיננסים תביא לכך שתזכו לקבל, בוודאות מוחלטת, את כל הכספים המגיעים לכם. מעבר לכך, בשל היכרות מומחי אינדיגו עם רשויות המס, תוכלו להימנע מסחבת עד לקבלת הכספים, וכן להימנע מדחיית הבקשה, אשר תוביל להליכי ערעור שאינם לצורך.

 

איכות השירות – נשארים לצידכם

בניגוד לנותני שירות אחרים, שנוהגים להיעלם לאחר קבלת הכספים, באינדיגו דואגים לשמור על קשר עד לקבלת הכסף בחשבון. משכך, תהיו מעודכנים בכל שלב מתקדם בהליך ההחזר, ותוכלו לזכות לשקט נפשי משמעותי, אשר יעניק לכם יותר זמן לדברים החשובים באמת, הם הילדים.

 

שלושה שלבים פשוטים – על ההליך של החזרי מס לזוגות נשואים באינדיגו

באם בטרם השתכנעתם לפנות לאינדיגו פיננסים לקבלת החזר, להלן הסבר קצר אודות ההליך, הפשוט והמהיר (עבורכם), לשם קבלת הכספים בחשבון.

נציין כי במסגרת שיחת ההיכרות, החלה בתחילת ההליך, רבים מגלים כי שיעור ההחזר המגיע להם גבוה באופן משמעותי, זאת לאור העובדה שלא היו מודעים להחזרים אחרים המגיעים להם.

 

שלב ראשון – סמול טוק

בשלב הראשון של ההליך, יתקשר אליכם אחד מיועצי המס המומחים של אינדיגו פיננסים. לאחר שיחה קצרה, יוכל הנציג להבין את שיעור ההתכנות שעומד לכם לקבלת החזרי מס לזוגות נשואים. ככל שתימצאו בעלי סבירות גבוהה לזכאות, תקבלו על כך עדכון מהחברה, ותוכלו להמשיך בהליך לקבלת הכספים.

 

שלב שני – ייפוי כוח

במסגרת השלב השני, תידרשו להעביר לאינדיגו פיננסים ייפוי כוח חתום. מטרת ייפוי הכוח היא לאפשר לחברה חופש פעולה, בכל הנוגע איסוף המסמכים הנדרשים לשם הוכחת תשלום מס ביתר. בין היתר, יוכלו לפנות אינדיגו למעסיקים של המבקש החזרים, לשם קבלת דוח 106.

 

שלב שלישי – לחכות בסבלנות

לאחר מתן ייפוי כוח, כל שתאלצו לעשות הוא לחכות בסבלנות לתשובת רשות המיסים. אל דאגה, גם בשלב זה, אינדיגו דואגת לשמור על קשר ולעדכן אתכם בכל התפתחות, עד לקבלת הכספים בחשבון הבנק.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את השאלון לחישוב החזר מס צפוי
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון