החזרי מס למשפחות חד הוריות

החזרי מס למשפחות חד הוריות – כל הפרטים, גידול משפחה כהורה יחידני אינו דבר פשוט. משכך, מנהיגה מדינת ישראל, מתוך תפיסה רווחת, הטבות מס, בדרך של נקודות זיכוי, המאפשרות התמודדות פשוטה יותר עם הנטל הכלכלי. אז כיצד ההטבות עובדות, וכיצד תוכלו לקבל החזר? זאת ועוד במאמר הבא. 

 

החזרי מס למשפחות חד הוריות – הקושי בניהול משפחה לבד

להיות הורה חד הורי זה לא פיקניק, בלשון המעטה. מעבר לגידול הילדים עצמם, מלאכה שלדעת רבים היא הקשה ביותר, עולה הקושי הכלכלי, שכן בניגוד למשפחות בהן שני ההורים שותפים, במשפחות חד הוריות, נטל הפרנסה מוטל על אדם אחד בלבד.

מעבר לתשלום על בית המגורים, מהווה הוצאה כבירה בפני עצמה, על המפרנס היחיד לדאוג למסגרות לילדים, קרי, בתי ספר וגנים, מזון, ביגוד, וזה עוד בטרם התחלנו לדבר על הוצאות מותרות, דוגמת חופשות ומתנות.

 

מדינת ישראל – מדינה סוציאלית

על אף שנדמה לעיתים כי מדינת ישראל היא מדינה קפיטליסטית נוקשה, בה העשירים מתעשרים, בישראל אלמנטים רבים אשר מגדירים אותה כמדינה סוציאלית.

בין היתר, ניתן לראות את תצורת המיסוי הנהוגה בישראל, היא שיטת המס המדורג, אשר מאפשרת לאלו שמשתכרים בשיעור נמוך, לשלם מס בשיעור נמוך. לצד עובדה זו, ישנן שורת הטבות ופטורים שונים הניתנים מתשלום מס קבוצות מסוימות באוכלוסייה.

אולם, מעבר לכל ההטבות שצוינו לעיל, ישנה הטבה אחת שעולה על כולן, והיא תקפה גם כלפי משפחות חד הוריות. הכירו את נקודות הזיכוי.

 

נקודות זיכוי – מבוא

נקודות זיכוי ממס הכנסה הן אחת מהן ההטבות הניתנות מטעם מדינת ישראל, אשר נועדו להפחית את תשלום המס אשר מוטל על היחיד. ככלל, נקודת מס שלמה תפחית את תשלום המס בסך של 2,616 שקלים בשנה (נכון לשנת 2021), ומשכך, מאפשרת לזכאי למספר נקודות לחסוך בתשלום המס בצורה משמעותית.

 

קצת פרקטיקה – איך זה עובד?

באם לא נכנסתם למקום עבודה חדש בתקופה האחרונה, כנראה שהספקתם לשכוח מטופס 101. בטופס 101 ישנה הצהרה, אודות זכאותכם לנקודות מס שונות. עליכם למלא את הטופס האמור ולהגישו למעסיק, אשר העביר את הטופס לרשות המיסים לשם הגדרתכם כבעלי נקודות זיכוי ממס.

פרטים נוספים על החזרי מס למשפחות חד הוריות בהמשך המאמר

 

נקודות הניתנות לצבירה

נציין כי נקודות הזיכוי ניתנות לצבירה. כלומר, באם מגיעות לכם נקודות בגין מספר זכאויות שונות, במרבית המקרים תוכלו לצבור את הנקודות, מה שיוביל לחיסכון מס שיכול להגיע לסך של אלפי שקלים בשנה.

 

אז למי מגיעות נקודות זיכוי ממס הכנסה?

ראשית, נציין כי כלל אזרחי ישראל זכאים לקבלת 2.25 נקודות זיכוי, אך ורק בשל היותם אזרחי ישראל. משכך, כל אזרח ישראלי חוסך, לפני שהתחיל לצבור נקודות זיכוי בשל זכאויות שונות, כ – 5,886 שקלים בשנה.

מעבר לזכאות לעיל, יהיו זכאים לקבלת נקודות זיכוי לחיילים משוחררים ומשלימי שירות לאומי, משלימי תואר אקדמאי ועוד. אולם, מעבר לכל אלו, עולה האוכלוסייה שלשמה נתכנסו, היא המשפחות החד הוריות.

החזרי מס למשפחות חד הוריות
החזרי מס למשפחות חד הוריות

נקודות זיכוי למשפחות חד הוריות

כאמור, משפחות חד הוריות מתמודדות עם קשיים כלכליים לא מבוטלים. משכך, ישנן מספר נקודות זיכוי, אשר רלוונטיות להורים יחידניים, אשר יכולות לסייע בהתמודדות עם הנטל המדובר.

 

להורים בכלל – נקודת זיכוי בגין כל ילד

כל ילד שנולד למשפחה, ובמקרה שלנו, להורה יחידני, הוא אושר שלא ניתן לתאר במילים. על אף הדאגה הרבה והטרחה הכלולה בגידול ילדים, אלו מסבים לנו שמחה ואור בחיים, ומסתבר, שגם שווים לנו כסף.

 

מזל טוב – שנה וחצי לאחר לידת הילד

בשנה שלאחר לידת הילד, יזכה ההורה היחידני לסך של 1.5 נקודות זיכוי ממס. נציין כי את ההטבה האמורה ניתן לדחות, כך שאם צפויה עלייה משמעותית במשכורת, בשל חילוף עבודה או קידום, מומלץ להיוועץ עם מומחה מס לשם מיצוי ההטבה במלואה.

 

עד גיל 18 – נקודת זיכוי אחת

החל מיום לידתו, ועד להגעתו לגיל החוקיות, יזכה הורה לקבל בעד הילד נקודת זיכוי אחת בכל שנה. משכך, הנקודה האמורה, כשלעצמה, תוביל לחיסכון תשלום מס שנתי בשיעור של 2,616 שקלים.

 

כפל הטבות – עד גיל 5

מעבר להטבה שצוינה לעיל, אודות נקודת זיכוי קבועה עד גיל 18, יהא זכאי ההורה היחידני לקבלת סך של 1.5 נקודות זיכוי נוספות, החל מחגיגות גיל שנה לילד, ועד לגיל 5. משכך, במהלך השנים האמורות, יחד עם ההטבה עד גיל 18, יזכה ההורה היחידני לסך של 2.5 נקודות מס.

 

בשם הנוחות – ריכוז נקודות הזיכוי בטבלה

גילו של הילד בתחילת שנת המסנקודות בגין ילד שטרם עבר את גיל 5נקודות בגין ילד שטרם עבר את גיל 18סה"כ נקודות לשנת המס
שנת הלידה1.5 נקודות מס (נקודה אחת ניתנת לדחייה)1.5
שנת המס בה יהא הילד בן שנה1.512.5
שנת המס בה יהא הילד בן שנתיים1.512.5
שנת המס בה יהא הילד בן 31.512.5
שנת המס בה יהא הילד בן 41.512.5
שנת המס בה יהא הילד בן 51.512.5
שנות המס בהן יהא הילד
17 – 6
11
שנת המס בה יהא הילד בן 180.50.5

 

להורים יחידניים – נקודת מס ייעודית

מתוך רצון להקל על הורים יחידניים, מעניקה מדינת ישראל נקודת זיכוי אחת נוספת בגין היות מפרנסת משפחה חד הורית. על פי הגדרת החוק, הורה מוגדר כיחיד ככל שההורה השני של ילדיו אינו בחיים, או לחלופין, זהותו של ההורה השני אינה ידועה על פי מרשם האוכלוסין.

 

לא ידעתם על ההטבה? – אתם זכאים להחזר מס!

ככל שלא ידעתם על ההטבות שצוינו לעיל, המגיעות לכם כדין, יש לנו בשורות טובות עבורכם. כאמור בכותרת, לאור העובדה ששילמתם לאורך שנים מס, בשיעור הגבוה מזה שעליכם לשלם, אתם זכאים לקבלת החזרי מס מס למשפחות חד הוריות.

על אף שיקומו כאלו שיחשבו שאלפי שקלים בודים אינם שווים את הטרחה, אנו מזמינים אתכם לקרוא את הפסקאות הבאות, בהן נסביר הן על הסיבות שבגינן הכסף שלכם שווה הרבה יותר ממה שאתם חושבים, והן על פשטות ההליך של החזרי מס למשפחות חד הוריות באינדיגו.

 

רטרואקטיבי עם ריבית – שיעור ההחזר

כאמור, שיעור ההחזר אינו מסתכם בסך של אלפים בודדים. מעבר לעובדה שהורים יחידניים זכאים להטבה משמעותית בתשלום המס, את ההחזר אתם תזכו לקבל יחד עם ריבית צמודה של 4%. לאור העובדה שתשואות הנדל"ן נמוכות מכך, ניתן לקבוע שמדובר על תשואה מכובדת למדי.

כמו כן, מעבר לריבית הצמודה, את הכספים האמורים תזכו לקבל באופן רטרואקטיבי. מה זה אומר? האם מצאתם ששילמתם מס ביתר בשנת 2021, תוכלו לקבל, מעבר להחזר בגין שנה זו, החזר בגין תשלומי מס עודפים בגין 6 שנות המס שקדמו לה, קרי, החל משנת 2015!

 

ההליך באינדיגו פיננסים – מהיר, יעיל ושקוף

הליך החזר המס באינדיגו בנוי משלושה שלבים פשוטים. ראשית, יצור עמכם קשר נציג חברת אינדיגו פיננסים, אשר יבחן את סבירות זכאותכם להחזר. לאחר מכן, יהא עליכם להעביר ייפוי כוח לחברה, אשר יאפשר להם לאגד את כלל המסמכים הרלוונטיים ולפעול בשמכם.

אינדיגו פיננסים דואגת גם לשמור על קשר לאחר הגשת הבקשה, ומעדכנת בכל שינוי עד לקבלת הכסף בחשבון. אז למה אתם מחכים?

  • לפרטים נוספים על החזרי מס למשפחות חד הוריות חייגו

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון