החזר מס לחולי סכרת

במדינת ישראל, אחד מכל עשרה בגירים נמצא כחולה סכרת. ככל שלא ידעתם זאת, נחדש לכם כי במקרים מסוימים, יהיו זכאים חולי הסכרת לפטור מלא ממס, עד לתקרה הנקובה. אז מהם התנאים לשם קבלת החזר מס לחולי סכרת?

 

החזר מס לחולי סכרת: מחלת הסכרת – בעיקר מדינות מפותחות

מחלת הסכרת הינה אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם. הקדמה, אשר הביאה לתרבות אינסטנט רחבה, בעיקר בענף המזון, הביאה רבים לצרוך מזון שאינו בריא לגופנו, ומביא לבעיות בריאותיות רבות, בהן המחלה המדוברת. בין היתר, העלייה במספר החולים בעולם מגיעה בשל היעדר פעילות גופנית, עלייה במשקל ועוד.

 

הסכרת במספרים במדינת ישראל

במספרים במדינת ישראל, ניתן לראות כי מדובר על מחלה נפוצה למדי. על פי נתוני קופות החולים בישראל, נמצא כי בקרב תושבי המדינה הבגירים, קרי, אלו אשר עברו את גיל 18, אחד מכל עשרה אזרחים, בקירוב, הוא חולה סכרת.

במספרים מוחלטים, בשנת 2018 נמצא כי בסך הכל, שיעור חולי הסכרת על סוגיה בישראל, עומד על 550 אלף תושבים.

 

החזר מס לחולי סכרת – המדינה כגורם מסייע

בשל הקשיים הרבים אותם מעמיסה המחלה על החולים, הגדירה רשויות המס את חולי הסכרת, לצד חולים במחלות נוספות, כזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, תחת נסיבות מסוימות.

 

מתי יזכו החולים לקבלת הפטור?

הזכות האמורה תקום לחולי הסכרת ככל שאלו הוכרו כבעלי שיעור נכות בשיעור 90% ואילך. בשל מדיניות מס הכנסה וביטוח לאומי, לפיה יש לעגל את אחוזי הנכות שהוכרו לאדם כלפי מעלה, הטענה לעיל נכונה החל מקביעת שיעור נכות הנאמד בכ – 89.1%.

נציין שלשם קבלת הזכאות על שיעור הנכות להיקבע לצמיתות, או לחילופין, לתקופה העולה על 183 ימים.

 

בדרך לפטור עוצרים בוועדות הרפואיות

לשם קבלת הזכות, בטרם ההגעה אל משרדי מס הכנסה, יהא על היחיד לקבל הכרה כנכה מטעם הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, שכן וועדה זו מוכרת על ידי רשויות המס כקובעת לעניין פטור ממס.

ההמלצה, בעת הגעה לוועדה, היא איגוד כלל המסמכים הרלוונטיים לבחינה, לרבות חוות דעת רפואיות שהתקבלו במהלך ביקורים אצל רופאים, הכוללים את סוג הסכרת והטיפולים אותם אתם עוברים, וכן תיעוד נוסף של פגיעות שהתגבשו בשל הסכרת.

 

במספרים כמה כסף שווה פטור ממס לחולי סכרת?

ככל שחולה סכרת הוגדר כבעל אחוז נכות בשיעור 89.1% ומעלה, ישנם מספר אפיקי פטור ממס הכנסה, זאת בהתאם למצב ההכנסות של הנישום החולה.

 

הכנסה מיגיעה אישית –  מאות אלפי שקלים

ככל שהחולה בעל השתכרות הגלומה בשכר עבודה, שיעור הפטור אשר יוענק בגין מחלת הסכרת יעמוד על 615 אלף שקלים בשנה, קרי, עד לסכום זה כלל ההכנסות יהיו פטורות ממס.

החזר מס לחולי סכרת – כל מה שצריך לדעת
החזר מס לחולי סכרת – כל מה שצריך לדעת

הכנסות מנכסים – פטור לא מבוטל

ככל שהנישום החולה עומד בקריטריונים לעיל, אך אינו בעל הכנסה מיגיעה אישית, אלא מהשכרת נכסים שבבעלותו, לרבות דירות מגורים ונכסים מסחריים, זה יזכה לפטור ממס על הכנסות עד לתקרה של 72,960 שקלים.

 

גם בגין פוליסות ופיצויים

לבסוף, ככל שהכנסותיו של הנישום מגיעות בדרך של קצבאות, לרבות פיצויים ודמי ביטוח, תקרת ההכנסה, בגינה יזכה זה לפטור ממס הכנסה מדי שנה, תעמוד על 300 אלף שקלים.

 

כמה אחוזי נכות שווה כל פגיעה?

להלן ריכוז, בקירוב, של שיעורי הנכות הניתנים מטעם הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בשל פגיעות שונות בשל הסכרת:

סעיףמוקד הבעיההבעיה שיעור אחוזי הנכות מטעם הוועדה
אהמחלה עצמהעצם קיומה של סכרת, הנעדרת טיפול רפואי0%
בהמחלה עצמהמטופל בפומי/ אנלוג GLP – 110%
גהמחלה עצמהטיפול בלעדי או חלקי באינסולין20%
דהמחלה עצמהחולה במצב שאינו מאוזן, המטופל באינסולין באופן תדיר40%
ההמחלה עצמהחולה מטופל באינסולין, המצוי במצב של אי יציבות קלינית משמעותית, לרבות: חמצת מטבולית, אובדן הכרה; שני אירועי היפוגליקמיה בתקופה שאינה עולה על שנתיים (ירידה בערך הגלוקוז מתחת ל – 50 מג', הכולל איבודי הכרה/ פרקוסים/ הכרה מעורפלת); משבר היפראוסמטי50%
וסיבוכי המחלהחולה שהגיע לשני סיבוכים באחד מאברי המטרה (אברי המטרה – עיניים; עצבים; כלי דם; כליות), בשיעור הנאמד לפחות בכ – 30%; חולה שהגיע לסיבוך אחד בשני איברים מאברי המטרה, שכל אחד ניזוק לכל הפחות ב – 20%65%
זסיבוכי המחלהסכרת עם שלושה סיבוכים או יותר באברי המטרה, בשיעור הנאמד לכל הפחות בכ – 30%100%

 

לפני שנקדם – נקודות חשובות לגבי הטבלה

בטרם נמשיך עם המידע אודות החזר מס לחולי סכרת, יש לעמוד על שתי נקודות חשובות לעניין הטבלה לעיל. ראשית, ככל שמדובר על סכרת היריון, שיעורי הנכות ייקבעו על ידי הוועדה במהלך ההיריון עצמו, זאת על ידי בחינת סעיפים א' – ה' אשר הוצגו לעיל.

כמו כן, נציין כי על אף שרשימת אברי המטרה מוגבלת למדי, ישנם סיבוכים רבים, הנוגעים לאברי המטרה, אשר יכולים להוביל להקמת אחוזי נכות, ובהם: שבץ מוחי, פגיעה בראייה עד לכדי עיוורון, מחלות שונות בכליות, פגיעה בשמיעה, מחלות ניורולוגיות שונות, שבץ מוחי ועוד.

 

מה קורה במצב של שתי מחלות שונות?

אופן ישוב ההחזר לעניין 2 מחלות

ככל שמדובר על מספר סעיפים, בגינן ניתנים אחוזי הנכות, החישוב אינו חישוב מצטבר. במילים אחרות, ככל שלאדם עומדת זכאות בגין נכות אחת בשיעור העומד על 60%, ובגין הנכות השנייה 40%, לא יזכה החולה לשיעור של 100%, אלא שיעור בהתאם לתחשיב להלן.

שיעור הנכות אשר יקבל החולה יחושב על פי הנוסחה הבאה:

שיעור הנכות הגבוה + שיעור הנכות הנמוך X (שיעור הנכות הגבוהה – 100).

משכך, שיעור הנכות אותו יקבל חולה בעל אחוזי הנכות שהוצגו לעיל יעמוד על 76%.

 

לא ידעתם? לא נורא – תקופת ההחזר ותנאיה

ככל שאתם חולי סכרת, העונים על אחד הקריטריונים לעיל, וזו הפעם הראשונה שאתם נחשפים לזכות האמורה העומדת לזכותכם, אל תאמרו נואש. רשויות המס בישראל מאפשרות לקבל כספי מס ששולמו ביתר עד 6 שנים מיום התשלום.

במילים אחרות, ככל שגיליתם על הזכות המדוברת בשנת 2021, תוכלו לקבל את כלל הכספים ששילמתם שלא לצורך החל משנת 2015.

עובדה זו, לצד העובדה שהכספים המדוברים מגיעים יחד עם ריבית העומדת על 4%, המגלמת שיעור תשואה העולה על זה של שוק הנדל"ן המקומי, מהווה נקודת אור די משמעותית, במיוחד בעת צורך כלכלי.

 

החזר מס לחולי סכרת? -פנו למומחים של אינדיגו

על אף שניתן לדרוש את הכספים באופן עצמאי, זאת על ידי פנייה לרשות המיסים באמצעות אתר האינטרנט של הרשות, ההמלצה היא פנייה אל מומחי אינדיגו, זאת בשל שתי סיבות עיקריות.

 

ראשית – שקט נפשי שמגיע עם מומחיות

לא פעם רבים מוותרים על זכויות המגיעות להם בדין בשל בירוקרטיה עמוסה, לצד חוסר היכרות עם המערכת ודרישותיה. מומחי המס של אינדיגו מגיעים מתוך עולם החזרי המס. משכך, אלו ידעו בדיוק אל מי לפנות, אילו טפסים למלא, ובכלל, כיצד יש לפעול לשם החזרת הכספים האבודים.

 

שנית – החזר מהיר

לצד העובדה ששימוש במומחים יעניק לכם שקט נפשי, הוא יאפשר לכם קבלת הכספים במהירות האפשרית. הסחבת הבירוקרטית, בקרב מומחי אינדיגו, מתואמת מראש, זאת לאור היכרותם עם הפרוצדורה. משכך, שימוש במומחי אינדיגו יביאו לקבלת כספי ההחזר במהירות האפשרית.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון