כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס

גם אם אתם מרוצים מאוד מהשכר הנוכחי שלכם, אין סיבה להימנע מבדיקת זכאות להחזר מס, שמתייחס לכל המס ביתר ששילמתם עד 6 שנים אחורנית וצפוי להחזיר אליכם ישירות לחשבון הבנק אלפי שקלים.

תוכלו כמובן לעשות זאת בעצמכם, אך כפי שמיד תראו, חברה מסודרת ומקצועית תוכל לדאוג לגובה החזר משמעותי יותר בכפוף ללקיחת אחוזים מגובה ההחזר שמגיע לכם. אז – כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס?

 

זכאות אישית להחזר מס

כולנו משלמים מיסים שנקבעו כבר בתחילת השנה על סמך ההכנסה ומאפייני החיים האישיים שלנו, אך ייתכן שחלק מתשלומי המס יבוצעו בעודף, מה שיצדיק בקשה להחזר מס. האם ייתכן שגם אתם זכאים לכך?

בשנים האחרונות עלתה המודעות להחזרי המס, שכן אזרחים רבים החלו להבין שהמיסים שנגבים מהם אינם בהכרח תואמים את מצבם הנוכחי המעודכן או את הזכויות ונקודות הזיכוי והניכויים שמגיעים להם.

אך מכיוון שעיסוק במיסים במדינתנו הצנועה הוא עניין מורכב, מתיש וסבוך בירוקרטית, קשה להבין מהו הסכום שמגיע לנו במדויק ולכן נצטרך להיעזר בגורם חיצוני שיסייע בבדיקת הזכאות ולאחר מכן גם בחישוב.

אין כל ספק שהאזרחים רשאים לפעול בנושא זה גם לבדם ובחינם, מבלי לשלם לשום בעל מקצוע שיעשה עבורם את העבודה. אלא שהחזרי מס דורשים בראש ובראשונה הבנה עמוקה.

הרי ייתכן מאוד שהם שילמו מס ביתר בעקבות טעות, חוסר ידיעת זכויות ולעתים גם חוסר הבנה של סייגים או תנאים שמתקיימים בעבור זכויות מסוימות שמונעות מהם לקבל את גובה החזר המס המדויק שציפו לו.

ולכן בדיקת הזכאות להחזר והגשת הבקשה תלויים במידה רבה בהיכרות של כל הזכויות, הניכויים, נקודות הזיכוי, הפטורים והמענקים שכל אדם באופן אישי יכול וצריך לקבל באופן רטרואקטיבי עבור 6 השנים האחרונות, מה שמלווה בשלב הבא גם בפרצודורה של איסוף ניירת, זמן ומאמצים רבים שמטבעם מתורגמים גם לכסף.

 

יתרונות הבדיקה בחברה להחזרי מס

חברה מסודרת ומקצועית שמתמחה בנושא תקצר כמובן את פרק הזמן מבדיקת הזכאות הבסיסית ועד לקבלת הכסף ממס הכנסה בפועל, תוך שהיא צפויה להגדיל את החזר המס על סמך היכרותה עם כל התקנות, השינויים והתיקונים בפקודות המס כפי שבוצעו במהלך ששת השנים האחרונות.

שירות זה חוסך בזמן יקר ומגדיל את הסיכויים ליהנות מסכום גבוה יותר שיתקבל ישירות ממס הכנסה לחשבון הבנק, אך הוא מותנה בתשלום לאותה חברה על בסיס אחוזים.

 

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס בדרך כלל?

רוב החברות נוהגות לגבות בין 9%-13% מגובה החזר המס בעבור עבודתן, כאשר בונוס נוסף הוא ההימנעות ככל האפשר מגרימת מצב של גילוי על חוב למס הכנסה – מצב שבו לאחר בדיקת הרשויות מתגלה כי אותו אדם לא רק שלא זכאי להחזר, אלא שנגבה ממנו מיסוי מופחת ביחס למה שהוא היה אמור לשלם קודם לכן!

 

לא קיבלתם החזר? לא תשלמו

בתחום החזרי המס, נהוג שלא לגבות בעבור בדיקת הזכאות הראשונית להחזר מס אלא רק בשלב השני שבו יתכן ואתם זכאים להחזר מס. חברת אינדיגו פיננסים מבצעת את בדיקת החזרי המס שלכם במהירות, בבטיחות ובשקיפות מלאה מטעם החברה.

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס
כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס

דרכי פעולתה של חברה להחזרי מס

בדיקת זכאות להחזר מס

בדיקה זו מבוססת על כמה שאלות שיניבו הערכת מצב לגבי סיכוייכם להחזר. במילים פשוטות, האם ייתכן שמגיע לכם משהו בחזרה ממס הכנסה או שאינכם זכאים לכך בנקודה זו.

 

היכרות ותשאול

אם נמצאתם מתאימים, חברת החזרי המס תפנה אליכם לבירור מעמיק יותר, על מנת להבין האם תרצו שהיא תפעל בשמכם לקבלת ההחזר. המטרה היא לצייד את החברה בכמה שיותר נתונים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ואת גובה ההחזר.

 

פתיחת תיק ברשויות ואיסוף המסמכים

כעת יש לבצע את הפעולות הבירוקרטיות הנדרשות על סמך שנות המס שבהן מתקיימת זכאות ובכפוף לבדיקת היועצים המקצועיים

 

הצגת מספרים ונתונים

החברה תמסור תאריך יעד להגשת הבקשה, קבלת ההחזר וסגירת התיק, יחד עם הצגת גובה העמלה שתיגבה מסכום החזר המס כתוצאה מהיקף הטיפול בתיק.

 

החזר מס בכמה מילים

כמדינה מערבית מודרנית שבה זכויות וחובות מתקיימות כסדרן, לעתים חל מצב שבו המדינה דואגת להשלמת החובות מבלי שהתבררה לעומק הזכאות של אותו אזרח להפחתה. כיצד בדיוק זה קורה? ובכן, שכירים משלמים כמובן מס באופן חודשי דרך המשכורת.

אך בפועל חבות המס היא שנתית ולכן ייתכן שיתגלו הפרשים בדיעבד. כאשר נגבו מכם מיסים גבוהים יותר מהחבות האמיתית לאורך השנה, את העודף ששולם אתם צפויים לקבל בחזרה.

האם יכול להיות שרשות המיסים תגלה על חובות במקום עודף? זה אפשרי, אך בבדיקה מקדימה של הזכאות ניתן יהיה לבדוק את הנושא כך שתוכלו להחליט האם יש מקום להגיש באמת את הבקשה להחזר.

 

תוך כמה זמן מתקבל ההחזר?

הטיפול בהחזרי מס מול הרשויות מסתיים בדרך כלל תוך כ-120 ימים מרגע שהוגשה בקשה להחזר, אך כמובן שזו נתון לא וודאי שכן הדבר תלוי בעומס. כך או כך, על פי החוק מחויב מס הכנסה לסיים טיפול בכל בקשה בנושא תוך שנה אחת לכל היותר.

בסיום הטיפול בבקשה וחישוב סכום ההחזר המדויק, המבקש יקבל הודעה על קבלת הכסף ישירות לחשבון הבנק הרשום ברשויות.

צריך גם להביא בחשבון שמס הכנסה לא מחוברים לכל המידע האישי של האזרחים ולכן זהו תהליך מתמשך שבמסגרתו אוספים נתונים מכל מיני מקומות:

קרנות פנסיה, משכורות מעבודות שונות, אישורי לימודים, תעודות ממשרד הפנים והרבנות ועוד. כל אלו יאוחדו לתוך טופס הבקשה של רשות המיסים ולאחר מכן יחשב פקיד השומה את גובה ההחזר המתאים.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בנושא עולה בקרב שכירים שעובדים כבר שנים באותו המקום ולכן משערים שזכאותם להחזר נמוכה. ובכן, אם לאותו העובד היו כל מיני נסיבות שהמעסיק לא מעורב בהן כמו למשל הפרשה לביטוח חיים או קופת גמל באופן פרטי, הכנסות מדירה, השקעות בבורסה וכד', הוא לא יכול לדווח עליהם כמובן למס הכנסה ולכן יש פער מידע בין המידע שלו כמעסיק לבין אורח החיים והנסיבות שכל עובד מגיע עמן.

ולכן גם שכירים שעבדו לאורך כל שנת המס אצל אותו המעסיק צפויים לגלות שהם זכאים להחזר מס משמעותי.

 

אחוזים שמתווספים לגובה ההחזר

גובה ההחזר המשולם כולל ריבית והצמדה כחוק של 4% בשנה ולכן אתם צפויים שלא רק לקבל את הסכום השקלי המדויק ששילמתם כסכום עודף, אלא גם את אחוזי ריבית הפיגורים והצמדה למדד.

 

בדקו עוד היום את זכאותכם להחזר מס!

אנו באינדיגו פיננסים מתמחים בהחזרי מס לעצמאיים ושכירים ובמורכבות החישוב של כל סעיפי ההחזר על פי פקודת מס הכנסה ותחשיבי המס לבני הזוג. חברתנו פועלת משנת 2003 כמשרד רואי חשבון המטפל במאות חברות, עסקים ולקוחות שכירים ומלווה אתכם מבדיקת הזכאות ועד לקבלת החזר המס שמגיע לכם. אתם מוזמנים לשוחח איתנו בכל עת ונציגנו ישמחו לספק לכם את כל המידע בנושא.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון