סימולטור החזר מס

סימולטור החזר מס מבית אינדיגו, חושבים שמגיע לכם החזרי מס? רוצים להיות בטוחים לפני שאתם מתחילים בתהליך הארוך? אם כך, דעו שביכולתכם לבדוק בקלות מראש האם מגיע לכם החזרי מס בעזרת סימולטור. הסימולטור יעשה לכם הערכה ראשונית כך שתבחנו האם שווה לכם בכלל להגיש את הבקשה, וכך תדעו באופן כמעט ודאי האם אתם זכאים להחזרי מס, ואם כן – לכמה.

 

סימולטור החזר מס – מה זה?

סימולטור החזר מס הוא למעשה בדיקה אינטרנטית מהירה של זכאותכם להחזרי מס. בסימולטור תוכלו להזין פרטים כלליים שלכם ולבדוק במהירות האם אתם זכאים להחזרי מס. הסימולטור יראה לכם את התוצאות במהירות וכך תוכלו לדעת באופן משוער האם כדאי לכם להגיש בקשה להחזרי מס או שאין סיבה לכך.

כשמדובר בבדיקה באמצעות סימולטור, מדובר בבדיקה מהירה שלוקחת דקות אחדות בלבד ולכן כדאי תמיד להיעזר בסימולטור שיחסוך לכם זמן ומאמץ.

 

קצת על החזרי מס

החזרי מס הם למעשה כסף שמגיע לכם בחזרה ממס הכנסה. החזרי מס לשכירים הינם דבר נפוץ גם עבור עצמאים. הסיבה לכך שמדובר בהחזרים נפוצים עבור רוב הישראלים, נעוצה באופן שבו מחשב מס הכנסה את גביית המיסים.

אומנם גביית המס נעשית על פי רוב באופן חודשי או אחת לכמה חודשים לפי רמת הכנסה, גם עבור עצמאים וגם עבור שכירים, אך החישוב נעשה לפי שיעור הכנסה שנתי. על כן, כמעט ולא נכללות סיבות המזכות בהחזרי מס, ובמקרים רבים נעשית גבייה גבוהה מהצורך של מיסוי.

 

איך סימולטור החזר מס יכול לעזור לכם?

כאמור, שימוש בסימולטור יכול לחסוך לכם זמן ומאמץ, אבל גם יעזור לכם להבין האם אתם זכאים להחזרי מס. היעזרות בסימולטור לפני שאתם ניגשים להתחיל בתהליך של החזרי מס, יעזור לכם להבין האם יש לכם למה להתחיל ולעבוד קשה באיסוף כלל המסמכים הנדרשים, וכן בהשקעת כסף בסיוע של יועץ מס במידת הצורך. סימולטור החזר מס ייתן לכם הערכה כללית לגבי זכאותכם וכך תדעו אם אתם מעוניינים לצאת לדרך או שלא.

 

כמה הסימולטור מדויק?

סימולטור החזר מס הוא מדויק באופן כמעט ודאי. הסימולטור עושה את חישוביו לפי חוקי המיסוי והחזרי המס בישראל, כך שאמור לאפשר לכם לדעת באופן כמעט ודאי למה אתם זכאים ולכמה. כמובן שיתכנו סטיות ושגיאות קלות, וזאת בעיקר במידה והנתונים שסיפקתם לסימולטור אינם מדויקים, או שהייתה תקלה בחישוב.

יחד עם זאת, במידה והזנתם את הנתונים שלכם באופן מדויק ויצא שאתם זכאים להחזרי מס, תוכלו להיות כמעט בטוחים שמגיע לכם כסף ושתוכלו לקבל אותו לאחר הגשת בקשה להחזרי מס.

 

למה כדאי לבדוק בסימולטור לפני שמגישים בקשה להחזרי מס?

כאמור, הסימולטור יכול לחסוך לכם זמן רב ומאמץ, וגם כסף שאתם עלולים להוציא לחינם. הסימולטור ייתן לכם הערכה כמעט מדויקת לגבי זכאותכם להחזרי מס ולגבי כמות הכסף שמגיע לכם. כך שבמידה ואתם מחליטים לפנות ליועץ מס שיסייע לכם להגיש את הבקשה להחזרי מס, תוכלו לבדוק לפני כן את זכותכם באמצעות סימולטור החזר מס וכך תוכלו לחסוך כסף וזמן שהייתם עלולים לבזבז לחינם.

 

ראיתי שככל הנראה מגיע לי החזרי מס – מה עכשיו?

אחרי שבדקתם באמצעות סימולטור החזר מס וראיתם שאתם אכן זכאים לקבל החזרי מס, הגיע הזמן שתגישו בקשה להחזרי מס. מס הכנסה לא ייבחן בעצמו את זכאותכם להחזרי מס ולא יחזיר לכם את כספכם בחזרה מבלי שתגישו בקשה רשמית. על כן יהיה עליכם להגיש את הבקשה באחת משתי הדרכים הקיימות ביחד עם כלל הטפסים הנדרשים, ורק לאחר מכן יתחיל תהליך הבדיקה של מס הכנסה ובסופו תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

 

סימולטור החזר מס

איך מגישים בקשה להחזרי מס?

כאמור, ישנן שתי דרכים להגיש בקשה להחזרי מס – באופן מקוון ובאופן פרונטלי. תוכלו לבחור להגיש את הבקשה להחזרי מס באופן מקוון ואף להיעזר ביועץ מס שיעשה זאת בשבילכם כך שלא תצטרכו לצאת כלל מהבית. דרך נוספת להגשת הבקשה היא להגיע לאחד מסניפי מס הכנסה ולהגיש את המסמכים הנדרשים לפקיד השומה. אינכם מחויבים לסניף מסוים של מס הכנסה ותוכלו לבחור בכל סניף שקיים בארץ.

 

האם כדאי להיעזר ביועץ מס?

בהחלט מומלץ. הגשת הבקשה להחזרי מס עלולה להיות מורכבת ומסובכת, ומצריכה הבנה של חוקי המיסוי בישראל. יועץ מס המבין בחוקי המס ידע אילו מסמכים אתם נדרשים להציג עבור הבקשה שלכם להחזרי מס לפי מצבכם ויעשה את כל העבודה הקשה בשבילכם.

הגשת בקשה להחזרי מס על ידי איש מקצוע אומנם תעלה לכם כסף אך מדובר בהוצאה משתלמת במיוחד. שהרי יועץ המס שלכם יחסוך מכם זמן יקר ומאמץ בזמן שאתם בראש שקט, וכן יוודא שהבקשה שלכם תהיה מדויקת ולא יחסר דבר. הגשת בקשה באופן מדויק עם כלל המסמכים הנדרשים תדאג שמשך הליך הבקשה יהיה קצר ביותר ושלא תפספסו כסף שמגיע לכם.

 

אילו טפסים צריך לצרף לבקשה להחזרי מס?

אחרי שראיתם באמצעות סימולטור להחזר מס שאתם זכאים להחזרי מס ואתם מעוניינים להגיש את הבקשה, כדאי שתדאגו שיהיה לכם את כלל המסמכים הנדרשים. מס הכנסה בוחן את זכאותכם להחזרי מס לפי המסמכים שאתם מצרפים ולכן חשוב שתדאגו שיהיה לכם את כל מה שנדרש.

תצטרכו להגיש את טופס הבקשה להחזרי מס, ביחד עם מסמכים המעידים על כלל ההכנסות שלכם, מסמכים המעידים על כלל ההוצאות הרלוונטיות שלכם וכן מסמכים המאשרים זכאותכם לנקודות מס במידה ואתם זכאים להן. במידה ותגישו מסמכים חלקיים למס הכנסה בקשתכם עלולה להיפסל, לקחת זמן רב, ואף לא תקבלו את הכסף שמגיע לכם. על כן, מומלץ מאוד להיעזר ביועץ מס שידאג לכסף שלכם.

 

כמה אני יכול להרוויח מהחזרי מס?

סכום הכסף שתקבלו בהחזרי מס משתנה בהתאם למצבכם ותוכלו לדעת לכמה אתם זכאים בערך לפי חישוב של סימולטור החזר מס. החזרי המס יכולים להתחיל במאות שקלים ולהגיע לאלפים ואף לעשרות אלפי שקלים. ביחד עם הכף שמגיע לכם בחזרה תהיו זכאים לקבל ממס הכנסה תוספת של 4% ריבית על סכום הכסף שקיבלתם. לכן החזרי מס יכולים להיות משתלמים ביותר עבורכם וכדאי להיעזר ביועץ מס שידאג שתקבלו כמה שיותר.

 

לסיכום – לפני שמגישים בקשה להחזרי מס כדאי לבדוק בסימולטור!

סימולטור החזר מס הוא כלי להערכת זכאותכם להחזרי מס. הסימולטור יכול לחסוך לכם זמן יקר וכסף שתשקיעו ביועץ מס. בסימולטור תזינו את כלל הנתונים שלכם והמערכת תיתן לכם הערכה מדויקת ברמה כמעט ודאית לגבי הזכאות שלכם לכסף ממס הכנסה.

חשוב שתמלאו את הפרטים בצורה מדויקת ככל הניתן כך שתקבלו תוצאה מדויקת ככל האפשר, ולא תתחילו בהליך הגשת בקשה להחזר מס לשווא. אחרי שבדקתם בסימולטור וראיתם שאתם זכאים לקבל החזרי מס, תוכלו להגיש את הבקשה למס הכנסה ולצרף את כלל המסמכים הנדרשים. על מנת לוודא שתקבלו את כל כספכם, מומלץ להיעזר ביועץ מס.

אם ברצונכם לדעת כמה החזר מס מגיע לכם, היכנסו אל מחשבון החזר המס/שאלון בתחילת עמוד זה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון