איזה טפסים צריך להחזר מס?

אם תהיתם לעצמכם איזה טפסים צריך להחזר מס? הגעתם למקום הנכון!

אין ספק שתחום החזר המס נשמע מפחיד ומאיים

וכנראה שהקונוטציה הראשונה שעולה בראשכם היא ניירת או בירוקרטיה,

אכן במקרים מסוימים יש צורך באיסוף רב של מסמכים ועבודת בירוקרטיה רבה,

אך ברוב המקרים המצב אינו כך כלל.

מיד נסביר על החזרי המס ונציג את הטפסים שעליכם למסור לרשות המיסים.

 

מי יכול להגיש בקשה להחזר מס?

בישראל, החזר מס הוא החזר שמקבלים ממס הכנסה או ממע"מ כאשר ישנם יתרות בתשלומים או כאשר הוצגו הוצאות שמוכיחות שהמס ששולם היה גבוה מדי.

הנה מקרים בהם ניתן להגיש בקשה להחזר מס:

  1. מס הכנסה: אם אתה עובד שכיר או עצמאי ושילמת יותר מס מאשר היה עליך לשלם, בין אם בגין תשלומים יתר או בגין הכרת הוצאות שלא הוכרו במקור, תוכל להגיש בקשה להחזר מס.
  2. מע"מ: אם אתה בעל עסק שרשום למע"מ ויש לך יתרה של מע"מ בגין קניות שעשית לעסק (כלומר, שילמת יותר מע"מ על קניות מאשר גבית מלקוחות), תוכל להגיש בקשה להחזר המע"מ.
  3. אנשים שעברו לישראל: עולים חדשים ותושבים חוזרים יכולים להיות זכאים לפטורים ולהנחות מס. אם הם שילמו מסים בלא דעת על הזכאות שלהם, הם יכולים להגיש בקשה להחזר.
  4. תיירים: תיירים שקנו מוצרים בישראל וייצאו אותם מחוץ למדינה יכולים להגיש בקשה להחזר מע"מ בתחנות המיועדות לכך בשדה התעופה ובגבולות.

כדי להגיש בקשה להחזר מס, יש להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לרשות המסים או למשרד האוצר, לפי המקרה.

מומלץ להיות מעודכן בחוקים ובהוראות הרשות המסים ולשקול להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס לפני הגשת הבקשה.

 

הגשת הבקשה להחזר מס

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש באופן עצמאי דרך אתר רשות המיסים,

דרך הגעה פיזית לאחד הסניפים של רשות המיסים ופנייה לנציג שומה או דרך הדואר.

בשנים האחרונות אתר רשות המיסים עבר מהפך, הוא נהפך לנגיש יותר ומאפשר לבצע בו פעולות שונות.

אם בעבר הגשת הבקשה להחזר הייתה כרוכה בנסיעה פיזית לסניף,

היום אפשר לסגור את הסיפור בלחיצה על כמה כפתורים.

זוהי בשורה מצוינת שמקלה מאוד על העובדים, מייתרת את ההגעה הפיזית ואת איסוף המסמכים.

איזה טפסים צריך להחזר מס היא שאלה שרבים שואלים

כי הם חושבים שסוגי הטפסים השתנו בעקבות המעבר לפלטפורמה הדיגיטלית.

הטפסים שנדרשו אז הם הטפסים שנדרשים היום,

רק שהיום ניתן לסרוק אותם ולהעביר אותם דרך אתר האינטרנט.

 

אז איזה טפסים צריך להחזר מס?

אין ספק שהשאלה הנשאלת ביותר היא איזה טפסים צריך להחזר מס?

השאלה הזו מוצדקת למדי מאחר ועל טפסים נכונים ומדויקים תיפול ותקום הבקשה,

כל טעות יכולה לגרום לסכום נמוך להתקבל בחזרה, אם בכלל.

הבקשה להחזר מס מורכבת משלושה סוגי טפסים עיקריים:

 

טופס החזר מס

את הטופס הזה צריך להוריד מאתר רשות המיסים ולמלא אותו,

ישנו טופס שונה לשכירים וטופס שונה לעצמאיים ובהמשך המאמר נציג את ההבדלים.

זהו טופס חשוב שמרכז בתוכו את כל הפרטים עליכם ועל ההכנסות שלכם.

מילוי טופס זה צריך להיעשות בכובד ראש ובדיוק רב.

 

הוכחות על הכנסות

בדרך כלל עצמאיים מגישים את הבקשה להחזר מס יחד עם הגשת הדוח השנתי ולכן סעיף זה מתייחס לשכירים.

שכירים צריכים לצרף לבקשה תלושי שכר או טופס 106 מהמעסיק.

אם החלפתם עבודות או שיש לכם יותר ממעסיק אחד, צרפו את כל הטפסים הרלוונטיים.

 

טפסים נוספים

אל הבקשה תוכלו לצרף כל טופס נוסף שמוכיח את זכאותכם לקבל החזר מס.

הטפסים יכולים להיות טפסים להחזר מס על עמידה בקריטריונים לנקודות זיכוי, על תרומות, כספי פנסיה ועוד.

 

איזה טפסים צריך להחזר מס?

עוד מידע חשוב שכדאי לדעת

רשות המיסים מאפשרת הגשת בקשה להחזרי מס עד 6 שנים רטרואקטיבית.

עבור כל שנת מס צריך להגיש בקשה נפרדת וטופס החזר המס יהיה בהתאם לסטטוס שלכם, שכירים או עצמאיים:

 

איזה טפסים צריך להחזר מס בתור שכירים?

החזר מס הכנסה לשכירים מהווה דו"ח שנתי אשר ימולא על ידי אדם, כאשר כל הכנסותיו והוצאותיו הינם בישראל.

טופס החזר מס לשכירים שיש למלא ולהגיש לרשות המיסים הוא טופס מספר 135,

נקרא גם "דו"ח מקוצר למס הכנסה עבור יחידים המבקשים החזר מס".

 

איזה טפסים צריך להחזר מס בתור עצמאיים?

בתור עצמאיים, טופס החזר המס שיש למלא הוא טופס 1301 ואותו צריך לצרף בעת הגשת הדו"ח השנתי.

 

לסיכום, פנו לחברה מקצועית עבור הגשת הבקשה ואיתור הטפסים הרלוונטיים

כפי שתוכלו לראות, רשות המיסים מבקשת מכם להציג לה את ההכנסות שלכם ואת הטבות המס המגיעות לכם.

כך היא יכולה לאמת את גובה המס שעליכם לשלם עבור שנת המס ולזכות אתכם אם סכום המס ששילמתם גבוה יותר.

על מנת להבין לעומק איזה טפסים צריך להחזר מס,

כלומר אילו טפסים נוספים יש להציג וכיצד למלא טופס החזר מס כראוי, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ולבצע בדיקת החזר מס.

אם תרצו לקבל את החזרי המיסים המגיעים לכם בהקדם ובאופן המדויק ביותר,

פנו אלינו, לחברת אינדיגו פיננסיים ותיהנו משירות מהיר, אמין ומקצועי.

 

אם אין לי תלושי שכר, מה אוכל לעשות?

על מנת לקבל החזרי מס, חובה להציג את גובה ההכנסות שהתקבלו במהלך שנת המס ולכן תלושי השכר הם קריטיים.

מומלץ תמיד לשמור את תלושי השכר וליצור העתקים עבורם.

אם אין לכם תלושי שכר עבור שנת המס שאתם מתכוונים להגיש עליה את הבקשה,

פנו למעסיק שלכם בבקשה לתלושי שכר או לטופס 106, טופס הכנסות מרוכז לאותה השנה.

 

אם מגיעה לי הנחה בתשלום המס אבל אני לא מוצא את הטפסים, יש מה לעשות?

רשות המיסים מעניקה החזרי מס רק לאחר שהיא עוברת על הבקשה ומוודאת כי אכן קיימות זכאות להחזרים.

אם לא תוכיח את זכאותך להחזרים, היא לא תוכל לאשר את החזרי המס.

מומלץ לשמור את כל המסמכים ולבצע חיפוש יסודי מאוד ברחבי הבית, המייל או באחסון במחשב.

 

החלטתם בסוף לנסות לעשות החזר מס לבד? מוזמנים להכנס לרשות המיסים כדי להתחיל את התהליך  – ניתן ללחוץ כאן לאתר רשות המיסים

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

5/5 - (1 vote)
עליך להגיש את טופס 1301, שבו תפרט את ההכנסות וההוצאות שלך. כמו כן, יתכן שתצטרך לספק את טפסי השכר או כל טופס אחר שיכול להוכיח את הטענות שלך.
עליך להגיש את טופס הבקשה להחזר מע"מ לתיירים, יחד עם קבלות הקנייה. כמו כן, יש להצגת המוצרים בשעת היציאה מהמדינה.
עולים חדשים זכאים להטבות מסוימות. עליך להגיש את טופס Oleh Hadash (עולה חדש) בו תפרט את הזכאות שלך כעולה חדש. כמו כן, יתכן שתצטרך לספק מסמכים נוספים המוכיחים את מעמדך.
עליך להגיש את טופס 1301, בו תפרט את ההוצאות שלך. יש לצרף לטופס את כל הקבלות והמסמכים הרלוונטיים שמוכיחים את ההוצאות שביצעת.
מלאו את השאלון עכשיו וגלו כמה החזר מס מגיע לכם:

אינדיגו בפייסבוק | אינדיגו באינסטגרם | אינדיגו בגוגל

אינדיגו ביוטיוב | המייל שלנו: office@indigofinance.co.il

רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון