החזר מס בגין מחלה ממושכת

מחלה ממושכת יכולה להקשות באופן משמעותי על התא המשפחתי. אולם, בעוד עם הקושי הנפשי איננו יכולים לסייע באופן רשמי, אנו יכולים ללא ספק לסייע עם הקושי הכלכלי. החזרי מס בגין מחלה ממושכת הם מנת חלקם של רבים, אשר אינם מודעים להטבה כלל. אנחנו כאן בשביל להסביר לכם את זכויותיכם, ולדאוג שתקבלו את כספכם חזרה.

 

החזר מס בגין מחלה ממושכת

התמודדות עם מחלה – קושי נפשי, וקושי כלכלי

לא פעם, אדם נקלע למחלה קשה. אולם, מעבר לצער הגדול עמה מגיעה המחלה, לא פעם נכנס התא המשפחתי למערבולת כלכלית, במיוחד במקרים בהם החולה הוא המפרנס העיקרי במשפחה.

מתוך המצב האמור, כאשר אדם מגיע למצב בריאותי קשה, הוא זוכה לשורה של הטבות מטעם רשות המיסים, ובראשן, פטור מתשלום מס בגין כל התקופה שבה היה חולה.

 

החזר מס בגין מחלה ממושכת – מי זכאי?

בהתאם לפקודת מס הכנסה, ישנם שני סוגים של זכאים לקבלת פטור מלא מתשלום מס הכנסה. לאחר שאלו עברו בשערי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, ייקבעו לחולים אחוזי נכות.

ראשית, יהיו זכאים לקבלת פטור אלו אשר הוכרו כנכים בשיעור של 100% בגין מחלה אחת. מנגד, ככל שמדובר על מספר בעיות רפואיות, אשר מקימות כל אחת בנפרד אחוזי נכות בשיעורים שונים, יזכו לפטור אלו אשר שיעורם המשוכלל עולה על סך של 90% נכות.

אולם, לאור המדיניות של רשות המיסים, לפיה שיעור נכויות יעוגל כלפי מעלה, מספיק לשם עמידה בתנאי זה כ – 89.1% נכות.

 

ריבוי נכויות – כיצד מחשבים

כאשר מדובר על ריבוי נכויות, אופן החישוב נחלק לשניים. ראשית, כאשר מדובר על נכויות אשר מקורן בגפיים, החישוב יהא חיבור פשוט. אולם, כאשר מדובר על מחלות אחרות, דוגמת מחלות ריאות או איברים פנימיים שונים, מוחל תחשיב שונה.

 

ריבוי נכויות – דוגמה מספרית

על פי התחשיב האמור, נחבר את שיעור הנכות הגבוהה בשיעור הנכות הנמוך כפול הפער בין 100 לבין שיעור הנכות, כך גם עם הנכות השלישית וכדומה. לשם המחשה, ככל שלאדם 60% נכות בגין המחלה הראשונה, וכ – 40% נכות בגין המחלה השנייה, זה לא יהא זכאי לכ – 100% נכות, אלא יזכה ל – 84% נכות.

 

כמה כסף מגיע לי?

מתוך רצון לאפשר התנהלות כלכלית גמישה יותר, לאלו אשר כושר השתכרותם נפגע, מעניקה המדינה פטור מתשלום מס בגין הכנסות די נרחבות.

החזר מס בגין מחלה ממושכת
החזר מס בגין מחלה ממושכת

שיעור הפטור אותו יקבל אדם בגין מחלה

שיעור הפטור אותו יקבל אדם בגין מחלה הוא בגין על הכנסה, מכוח שכר עבודה, שאינה עוברת את רף 510 אלף שקלים בשנה. ככל שאדם בעל הכנסות אחרות, שאינן נובעות משכר עבודה, שיעור הסכום הפטור ממס יהא בגין רווחים שעולים עד לכ – 61,080 שקלים בשנה.

 

ההליך בפועל – כיצד ניתן לקבל את הפטור המיוחל?

ראשית, לשם קבלת זימון לוועדה עליכם להגיש שני טפסים לפקיד השומה המצוי בקרבת מגוריכם. הראשון, טופס פטור ממס, והשני, תצהיר אודות וויתור על סודיות רפואית. פקיד שומה ישלח את הטפסים האמורים, יחד עם פנייתכם, לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, זאת לשם קביעת אחוזי הנכות המגיעים לכם.

 

עם מה עלינו להגיע לוועדה?

לאחר מעבר בקשתכם בצינורות הוועדה, תוזמנו לעמוד מול הוועדה לקביעת שיעור הנכות שלכם. עליכם להגיע עם כלל המסמכים הרפואיים הנדרשים, ובראשן חוות הדעת המקצועיות שקיבלתם. נציין כי לוועדה ישנה שורה של קטגוריות שיעור אחוזי הנכות המגיעים בגינן, עליה להתאים את מחלתכם האישית לכל אחד מהסעיפים.

 

קיבלתי את אחוזי הנכות. מה עכשיו?

לאחר קבלת אחוזי הנכות, וככל שאתם עומדים בתנאים שצוינו לעיל (שיעור הנכות + הכנסה חייבת במס)  תוכלו להגיש את הטפסים הנדרשים לשם קבלת ההטבה. ככלל, יהא עליכם להגיש מספר טפסים לפקיד השומה:

ראשית, יהא עליכם להגיש טופס 106 מכל המקומות בהם אתם עובדים, אשר מפרטים את שיעור הכנסותיכם. כמו כן, אם פרשתם בשנה המדוברת, יהא עליכם להגיש טופס 161. מעבר לכך, עליכם לדאוג לאישורים אודות כל הכנסה אחרת, לרבות גמלאות ביטוח לאומי והכנסות ריבית והשקעות בניירות ערך, וכן הכנסות מרכוש.

 

נשמע מסובך? בצדק

קבלת החזר מס אינה פעולה קלה כלל. איגוד כלל הטפסים הרלוונטיים, התמודדות אל מול גוף בירוקרטי נוקשה והגשת ערעורים, ככל שעולה צורך, הוא הליך לא פשוט, במיוחד עבור אלו שחולים במחלה לאורך זמן.

משכך, המלצתנו היא פנייה למומחים של מערכת אינדיגו פיננסים, אשר יוכלו לסייע לכם לקבל את הכספים במהירות ויעילות.

 

הליך ההחזר של אינדיגו פיננסים – שלושה שלבים פשוטים

הליך השבת כספי מס אבודים הוא תהליך פשוט, וכולל שלושה שלבים. ראשית, לאחר השארת פרטים, יצור עמכם קשר אחד ממומחי המס של אינדיגו. לאחר שיחה קצרה עם המומחה, זה ינתח את הסבירות שתהיו זכאים לקבלת החזר מס.

ככל שהמומחה קבע שייתכן שאתם זכאים לקבלת החזר, מתחיל השלב השני. מבחינתכם, כל שיש לעשות בשלב זה הוא לחתום על טופס ייפוי כוח, אשר יאפשר לאנשי הצוות של אינדיגו פיננסים לבצע פעולות שונות בשמכם, ובעיקר, לאגד את כל הטפסים הרלוונטיים.

נציין שבשלב זה יהא עליכם להעביר למומחה אינדיגו את כלל הממצאים הרפואיים, כדי שיוכלו לצרפם לבקשה.

 

עד לקבלת הכסף – לא נשארים באוויר

השלב השלישי, במילים פשוטות, הוא שלב ההמתנה. בפרק הזמן האמור תאלצו להמתין ולחכות עד לקבלת כספים המגיעים לכם מרשות המיסים, ללא ביצוע כל פעולה עודפת.

לעניין זה, חשוב לציין כי אינדיגו לא משאירים אתכם באוויר, וידאגו לשמור על קשר ולתת תשובות עד לקבלת הכסף בחשבון. למה זה חשוב? מוזמנים להמשיך לקרוא.

 

היתרונות בשירות של אינדיגו

איש שירות איכותי, נותן לך שקט נפשי

סביר להניח כי נתקלתם לא פעם בנותני שירות, שאינם נמנים על האיכותיים בישראל. לא פעם, עד לקבלת מוצרים או שירות, הספק נעלם, לא דואג לשמור על קשר רציף, ומשכך, מערער את מצבכם וגורם לכם לאי נחת.

הקשר הרציף, אשר נשמר בין חברת אינדיגו פיננסים ללקוחותיה, מאפשר לכם להיות רגועים עד לקבלת הכספים.

 

מקצועיות ומומחיות – כסף מהיר

מעבר לעובדה שאינדיגו יעניקו לכם שקט נפשי עד לקבלת הכספים, עולה נושא הזמן. בעוד ביצוע הפעולה באופן עצמאי תביא לקבלת כספים לאחר זמן רב, בשל חוסר היכרות עם הליכי רשות המיסים, אינדיגו תוכל לדאוג לקבלת הכספים בצורה מהירה ככל הניתן.

כמו כן, היכרות זו מסייעת לייעול הליך התביעה. בעוד התנהלות עצמאית אל מול הרשות תוכל להביא לדחייה ולהליכי ערעור, או לחילופין, לקבלת רק חלק מהכספים, שימוש בשירותי אינדיגו, המתמחים בהחזרי מס, יוכלו לדאוג שתקבלו את כלל הכספים המגיעים לכם, בצורה חלקה ומהירה.

 

עוד לא השתכנעתם? – החזר מס, השקעה לכל דבר

אם בטרם השתכנעתם שעליכם לפעול לשם קבלת הכספים המדוברים במהירות, נציג שני פרמטרים נוספים, אשר יגרמו לכם לרוץ ולהחזיר את הכספים האבודים, בשל היותם השקעה מניבה לכל דבר.

 

רטרואקטיביות – 6 שנות החזר

במסגרת ההחזר, תזכו לקבל כספים אשר שילמתם ביתר לרשות המיסים בגין שנת המס הנוכחית, וכן בגין 6 שנות המס שקדמו לה. משכך, ככל ששיעור המס ששולם ביתר זהה כל שנה, הסדר הרטרואקטיביות המדובר יביא להגדלת שיעור ההחזר פי 7!

 

ריבית – בדיוק כמו בבנק, רק הפוך

בדומה לריבית שאנו משלמים לבנק, בעת נטילת הלוואה מכל סוג, משולמת ריבית עבורנו בגין כספים שניטלו מאיתנו ביתר. משכך, רשות המיסים מחזירה לזכאים את הכספים האמורים יחד עם 4% ריבית.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון