רוב השכירים במדינה זכאים להחזר מס, אם עדיין לא בדקתם את הזכאות שלכם להחזרים, הגיע הזמן. בשורה משמחת במיוחד היא העובדה כי רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשת החזר מס לשכירים באינטרנט והיא מייתרת את הצורך שלכם להגיע לסניפי רשות המיסים.
הבשורה משמחת ומקלה משמעותית על החזרת הכספים העודפים ששילמתם. אז איך מגישים את הבקשה? המשיכו לקרוא:
מתי שכירים צריכים להגיש בקשה להחזר מס?
אתם עובדים בתלוש ותהיתם איך עושים החזר מס לשכירים? החזרי מס ניתנים לשכירים ששילמו סכומי מס מצטברים גבוהים יותר מאלו שהיו אמורים לשלם בפועל. תופעה זו היא שכיחה, היא מתרחשת מאחר והורדת תשלום המס נעשית בכל חודש למרות שחישוב המס הקובע נקבע לאחר ששנת המס מסתיימת.
מיד נתאר מספר מקרים, אם מקרה אחד או יותר קרה לכם בשש השנים האחרונות, יש לכם סיכוי לא רע לקבל החזר מס:
- החלפתם עבודה.
- התפטרתם, פוטרתם או שיצאתם לחל"ת.
- בוצע שינוי בגובה המשכורת החודשית שלכם.
- עמדתם בקריטריונים שונים לקבלת נקודות זיכוי.
ניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורנית. שינויים אלו בחיים האישיים או המקצועיים מתרחשים לעיתים קרובות ולכן על כל שכיר לבדוק האם הוא זכאי לקבל כספים בחזרה מהמדינה. יכול להיות מצב בו לפני מספר שנים שילמתם יותר מס ואפילו לא הייתם מודעים לכך.
על מנת לבדוק את הזכאות להחזרי מס תוכלו להיכנס למחשבונים או לסימולטורים ייעודים ברחבי האינטרנט.
איך מגישים החזר מס לשכירים באינטרנט?
תחילה, נציין שיש שלוש דרכים להגיש בקשה להחזר מס:
- באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים.
- שליחת דואר לרשות המיסים.
- הגעה לאחד מסניפי רשות המיסים.
בכל אחת מהדרכים תצטרכו למלא טופס 135, טופס החזר מס לשכירים. אם תרצו להגיש את הבקשה דרך האינטרנט, תוכלו לבצע את כל התהליך באופן מקוון. בכל דרך אחרת, תצטרכו להיכנס לאתר רשות המיסים, להוריד את הטופס, להדפיס אותו ואז למלא אותו באופן ידני.
אם תרצו להגיש את הבקשה דרך הדואר או דרך אחד הסניפים, וודאו כי יש ברשותכם עותק של הטופס ושל שאר הטפסים הנדרשים בשליחת הבקשה.
אלו עוד טפסים יש לצרף לבקשה?
על מנת להגיש בקשת החזר מס לשכירים באינטרנט, יש לצרף לבקשה טפסים נוספים:
- תלושי שכר או טופס 106 מכל מעסיק.
- אישור ניהול חשבון או צ'ק מבוטל – אלו מהווים אסמכתא על ניהול חשבון הבנק שאליו יועברו סכומי ההחזר אם תימצאו זכאים.
- כל טופס נוסף שמחזק את בקשתם לקבל החזרי מס. אלו יכולים להיות טפסים על עמידה בקריטריונים לנקודות זיכוי, הפקדות או תשלומים שונים.
בטופס הבקשה להחזר מס מצוין כי יש לצרף את הטפסים האלו. שימו לב לכל שורה בטופס, כל שורה היא קריטית והיא יכולה להשפיע על הזכאות שלכם לקבל החזרי מס לשכירים.
מה עוד חשוב לדעת על החזר מס לשכירים באינטרנט?
- אם תרצו להגיש בקשת החזר מס לשכירים באינטרנט עבור שנת מס שהיא לא שנת המס האחרונה שהייתה, תצטרכו לאתר את הטופס הרלוונטי ולצרף את המסמכים הרלוונטיים לאותה השנה.
- אם תרצו לקבל כספי מס עודפים עבור יותר משנה אחת, תצטרכו לשלוח בקשות נפרדות עבור כל שנה.
- אם תימצאו זכאים להחזר, תוכלו לקבל אותו ישירות לחשבון הבנק שלכם עם תוספת של 4% הפרשי הצמדה וריבית.
- את הכספים תוכלו לקבל עד שנה מתאריך הגשת הבקשה או עד שנתיים מיום תשלום המס האחרון ששילמתם, המאוחר מבין השניים.
- אם שמתם לב כי אתם משלמים יותר מדי מס במהלך השנה, תוכלו לפנות אל המעסיק שלכם בבקשה לקיזוז המס "ולסדר את התשלומים" לפני שהשנה מסתיימת. במקרה אחר, תצטרכו לחכות לסוף השנה על מנת להגיש בקשת החזר מס הכנסה לשכירים.
לסיכום, החזר מס לשכירים באינטרנט הוא תהליך פשוט
תחום המיסים נשמע מאיים אך לא בהכרח כך הדבר. הגשת בקשת החזר מס לשכירים באינטרנט יכולה להיות פשוטה למדי כאשר מבצעים אותה באופן מקוון. תוכלו לבצע את כול התהליך ללא הגעה פיזית לסניפי רשות המיסים.
למרות זאת, לעיתים המצב מעט מורכב ואם ישנו סעיף שאתם לא מבינים, אל תענו עליו. במקרה כזה מומלץ ורצוי להתייעץ עם חברה מתמחה.
עם חברת אינדיגו פיננסים תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס בקלות וגם כאן, לא תצטרכו לצאת מהבית. החזרת כספי המיסים העודפים ששילמתם מעולם לא היו קלים יותר, אל תוותרו עליהם.
החזר מס לשכירים באינטרנט – שאלות תשובות
האם כדי לקבל את החזרי המס אצטרך לגשת לרשות המיסים?
לא. כיום רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשת החזר מס לשכירים באופן מקוון דרך האתר. ניתן למלא את הטופס ולצרף את כל המסמכים באופן מקוון ואין צורך להגיע לסניפי רשות המיסים.
האם ניתן לקבל החזרי מס על יותר משנה אחת?
כן. רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשות החזרי מס הכנסה לשכירים עד 6 שנים אחורנית. גם אותן ניתן להגיש דרך האינטרנט אך יש צורך להגיש כל בקשה בנפרד. לכל שנת מס יש את הטפסים הייעודיים שלה וגם אותם ניתן למצוא באתר רשות המיסים.
הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות: