איך עושים החזר מס לשכירים

לפי נתוני רשות המיסים, החזר מס ממוצע עומד על 8,000 ש"ח! זהו סכום לא מבוטל ולכן על כל שכיר לבדוק האם הוא זכאי לכסף בחזרה מרשות המיסים על עודף מיסים שהוא שילם. איך עושים החזר מס לשכירים היא שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב, במאמר הבא נסביר שלב אחרי שלב את השלבים שיש לבצע עד שהכסף העודף ששילמתם יוחזר אליכם לחשבון הבנק.

תחילה נסביר מהו החזר המס

החזרי מס לעובדים שכירים הוא כסף שמתקבל מרשות המיסים בעקבות תשלומי מס עודפים ששולמו. אם במהלך השנה שילמתם במצטבר יותר מיסים מאשר הייתם צריכים, ניתן להגיש בקשה להחזר מס.

 

איך עושים החזר מס לשכירים? ומהם המצבים בהם ניתן להגיש בקשה

באופן עקרוני, חישוב המס מתבצע בכל חודש על פי הכנסה שנתית צפויה (כלומר משכורת חודשית כפול 12) ולפי הטבות המס שנקראות גם נקודות זיכוי.
אם במהלך השנה חלו אחד או יותר מהשינויים הבאים, כנראה שחישוב המס המצטבר שגוי ולכן תהיו זכאים לכסף בחזרה:

  • אתם זכאים לנקודות זיכוי נוספות בשל עמידה בקריטריונים שונים (לדוגמה, נולד לכם ילד, סיימתם לימודים אקדמיים או מקצועיים או שעברתם לגור בעיר פריפריאלית).
  • החלפתם מקום עבודה.
  • התפטרתם, פוטרתם או יצאתם לחל"ת.
  • גובה השכר החודשי שלכם השתנה.

 

החזר מס לשכירים באמצעות הגשת בקשה לרשות המיסים

אם שנת המס הסתיימה ואתם חושבים כי אתם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה לשכירים אבל לא יודעים איך עושים החזר מס לשכירים, עליכם להגיש בקשה לרשות המיסים. מיד נתאר את שלבי הבקשה. חשוב לציין כי ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי אך במקרים שונים, הסעיפים והקריטריונים של הבקשה יהיו מעט מסובכים ולכן ניתן להיעזר בחברה מקצועית.

 

שלב ראשון: שליחת הבקשה

רבים שואלים איך עושים החזר מס לשכירים דרך האינטרנט, זוהי שאלה לגיטימית במיוחד לאור העובדה כי היום הטכנולוגיה מתקדמת. אנחנו שמחים לבשר לכם שבשנים האחרונות גם רשות המיסים הצטרפה למהפכה הדיגיטלית והיא מאפשרת לשלוח את הבקשה להחזר מס באופן מקוון.
כמובן שניתן לשלוח את הבקשה גם באמצעות הדואר וגם באמצעות פנייה פיזית לאחד מסניפי רשות המיסים.

 

שלב שני: טפסים

הגשת הבקשה להחזר מס מורכבת מטפסים שונים:

  1.  טופס החזר מס לשכירים: זהו טופס 135. הוא מעין דו"ח שנתי מקוצר. בו צריך למלא נתונים אישיים, נתונים על הכנסות מיגיעה אישית ונתונים על הכנסות שלא מיגיעה אישית.
  2. תלושי משכורת או טופס 106 (זהו טופס שמרכז את התשלומים שהמעסיק שילם על העובד). אם במהלך שנת המס אתם הייתם מועסקים אצל יותר ממעסיק אחד, צרפו את הטפסים עבור כל מעסיק.
  3. אישור ניהול חשבון או צ'ק מבוטל על מנת להוכיח כי אתם בעלי החשבון שאליו יועברו הכספים אם תהיו זכאים.
  4. כל טופס או אישור שיכול לחזק את הבקשה שלכם. בדרך כלל אלו יהיו אישורים על הטבות מס שמגיעות לכם או אישורים על עמידה בקריטריונים של נקודות זיכוי.

 

שלב שלישי: קבלת ההחזר

לאחר שמילאתם את כל הטפסים ושלחתם את הבקשה לרשות המיסים, פקיד שומה ייבחן את הבקשה שלכם ויקבע האם תהיו זכאים להחזר מס. אם תימצאו זכאים להחזר, תקבלו את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם. לפי הבטחת רשות המיסים, עובדים שכירים יקבלו את ההחזר עד שנה מיום הגשת הבקשה או בתוך שנתיים מהיום בו שולם המס, בתאריך הרחוק מבין השניים.

 

איך עושים החזר מס לשכירים

עוד מידע שחשוב לדעת על איך עושים החזר מס לשכירים

– ניתן לבצע חישוב החזר מס לשכיר על ידי מחשבוניים ייעודיים ברחבי הרשת.
– ניתן להגיש בקשה להחזר מס רק ששנת המס מסתיימת.
– ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורנית ולקבל את הכסף בדיעבד.
– עבור כל שנת מס יש להגיש בקשה נפרדת. באתר רשות המיסים ניתן למצוא טפסים למילוי עבור כל שנה בנפרד.
החזרי מס לשכירים מתקבלים בתוספת 4% הפרשי ריבית והצמדה.
– לאחר שליחת הבקשה, יכול להיות מצב בו ימצא כי שילמתם פחות מס ממה שהייתם צריכים. במצב כזה תצטרכו להשלים את תשלומי המס החסרים.

 

לסיכום, החזרי מס הכנסה פשוט משתלמים

על כל עובד לדעת איך עושים החזר מס לשכירים, ידע זה שווה כסף. כפי שציינו החזר מס ממוצע עומד על 8,000 ש"ח בממוצע. במקרים מסוימים ניתן לקבל הרבה יותר ולכן חשוב להכיר את התחום. בכל מקרה של חוסר ידע או הבנה, ניתן לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום. חברה כמו אינדיגו פיננסים, תוכלו להשאיר לנו פרטים ונדאג לחזור אליכם עם כל המידע.

 

איך עושים החזר מס לשכירים – שאלות נפוצות

הגשת בקשת החזר מס לשכירים באמצעות האינטרנט האם אפשרי?

ניתן להגיש בקלות בקשה להחזר מס באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים. ניתן להוריד את טופס החזר המס, למלא אותו באופן ידני או באופן ממוחשב ולצרף אליו את שאר הטפסים הנדרשים לשליחת הבקשה.

 

האם שליחת בקשה להחזר מס עולה כסף?

הסברנו איך עושים החזר מס לשכירים באופן עצמאי לאורך המאמר, פעולה זו אינה עולה כסף. אם תרצו לפנות לחברה מקצועית כמו חברת אינדיגו פיננסים, תצטרכו לשלם עמלה אך לא תצטרכו להתעסק בבירוקרטיה ותהליך ההחזר יהיה יותר אפקטיבי.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון