זוכרים את התקופה בה היה צורך לבצע את כל הפעולות הבירוקרטיות באופן ידני? לשמחתנו, היום הדבר הופך פשוט יותר ויותר. בשנים האחרונות גם רשות המיסים הצטרפה למהפכה הדיגיטלית והיא מאפשרת להגיש בקשת החזר מס מקוון, כלומר דרך האינטרנט. איך מגישים את הבקשה ואיך מתנהלים באופן מקוון? קראו וגלו:
קודם כל, למי מגיע החזר מס מקוון?
החזרי מס הכנסה מקבלים גם שכירים וגם עצמאים. החזרים ניתנים על תשלום עודף, כלומר אם במהלך השנה שילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם בפועל, תוכלו להגיש בקשה על מנת לקבל את פערי התשלום חזרה אליכם.
ריכזנו לכם את המקרים הנפוצים בהם מגיעים החזרי מס:
1. אם החלפתם עבודה במהלך שנת המס.
2. אם התפטרתם, פוטרתם או יצאתם לחל"ת במהלך שנת המס.
3. אם היה שינוי בגובה המשכורת שלכם במהלך שנת המס.
4. אם עמדתם בזכאות לקבלת נקודות זיכוי נוספות.
כפי שתוכלו לראות, מדובר על שינויים נפוצים שיכולים לקרות בחייו של כל אדם. לכן, על כל עובד במדינת ישראל לבצע בדיקת זכאות להחזרי מס, רוב הסיכויים שתהיו זכאים. תוכלו לבצע את הבדיקות על ידי סימולטורים או מחשבונים ייעודים שתוכלו למצוא באתר רשות המיסים או באתרים נוספים ברחבי הרשת.
אני זכאי להחזר מס, מה עכשיו?
על מנת לממש את הזכאות ולקבל את הכספים העודפים בחזרה, יש להיות אקטיביים ולהגיש בקשה להחזר מס, ניתן להגיש את הבקשה רק ששנת המס מסתיימת.
תוכלו להגיש את הבקשה בכמה אופנים:
1. דרך הגעה פיזית לאחד הסניפים של רשות המיסים ופנייה לפקיד שומה.
2. שליחת הבקשה דרך הדואר.
3. ביצוע החזר מס מקוון. כלומר הגשת הבקשה להחזר דרך אתר האינטרנט הרשמי של רשות המיסים.
ניתן לבצע החזר מס אונליין רק מהשנים האחרונות, מדובר על תהליך שמקל באופן משמעותי על הגשת הבקשה וקבלת ההחזרים.
אם בעבר האנשים היו צריכים למלא את הבקשה באופן ידני, להגיע לסניפים של רשות המיסים או עד הדואר וגם לשמור העתקים של הטפסים, היום ניתן לסיים עם התהליך בלחיצה על מספר כפתורים.
איך מבצעים החזר מס מקוון?
הנה השלבים לביצוע החזר מס מקוון:
1. נכנסים לאתר רשות המיסים (תקלידו "רשות המיסים" בגוגל ותוודאו שאתם נכנסים לאתר הרשמי).
2. מבצעים תהליך הזדהות מול המערכת הממשלתית.
3. מורידים טופס החזר מס בהתאם לעיסוק שלכם, שכירים או עצמאיים.
4. ממלאים את הטופס (באופן ממוחשב או מדפיסים וממלאים באופן ידני).
5. מצרפים לבקשה את כל הטפסים הרלוונטיים.
6. מוודאים שהבקשה נקלטה בהצלחה.
הטפסים הנרשים בהגשת בקשה להחזר מס
1. אישור ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל (על מנת לאשר את בעלות החשבון שאליו יוחזרו הכספים העודפים).
2. טופס 106 או תלושי שכר מכל מעסיק.
3. טפסים רלוונטיים שמוכיחים זכאות להחזרי מס. כל אדם יצטרך להגיש טפסים שונים. לדוגמה, אם אתם חיילים משוחררים ולא קיבלתם את נקודות הזיכוי המגיעות לכם, תצטרכו לצרף תעודת שחרור.
האם ניתן להגיש חזר מס מקוון באופן עצמאי?
כן, אחת הסיבות העיקריות שרשות המיסים מאפשרת לבצע החזר מס מקוון היא העובדה שרבים רוצים להגיש את בקשת החזרי המס לבד, ככה רשות המיסים מקלה על התהליך על כוח האדם וקיצורי זמני ההחזרים. למרות זאת שניתן לבצע את התהליך לבד, לא בהכרח חייב לעשות זאת.
אם תתחילו את התהליך ותורידו את טופס החזר המס, תראו כי לא בהכרח תבינו את כל הסעיפים שרשומים שם. כמובן שתוכלו להתייעץ וגם רשות המיסים מספקת ייעוץ בעניין אך לעיתים הייעוץ אינו מספיק וצריך הבנה מקצועית.
זכרו כי כל טעות בהגשת הטופס תוכל להוביל לכספי החזר נמוכים יותר, אם בכלל. מומלץ ורצוי להתייעץ עם חברה מקצועית או רואה חשבון בהגשת הבקשה וזאת על מנת שתקבלו את מלוא הסכומים שמגיעים לכם בזמן המהיר ביותר.
לסיכום, אל תוותרו על הכספים שמגיעים לכם
לאורך המאמר תיארנו מהו החזר מס מקוון וכיצד מגישים את הבקשה להחזר מס דרך האינטרנט. אמנם התהליך פשוט אך הוא מצריך הבנה. עם חברת אינדיגו תוכלו להגיש את הבקשה באופן מקוון, לקבל את ההחזרים שלכם מבלי לצאת מהבית וליהנות משליחת בקשה מדויקת חפה מטעויות.
גם עצמאיים יכולים להגיש את הבקשה להחזר מס דרך האינטרנט?
כן. באופן עקרוני ניתן להגיש בקשה להחזר מס כחלק מהדו"ח השנתי שעצמאיים מגישים. במקרה זה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או חברה מקצועית אך כל התהליך יכול להתבצע באופן מקוון.
האם החזר מס מקוון עולה כסף?
אם מבצעים את הגשת הבקשה להחזר באופן עצמאי, לא תצטרכו לשלם כסף. אם תפנו לחברה מתמחה תבדקו מה התנאים שלה, ברוב המקרים מדובר על אחוזים מתוך כספי ההחזר שמהווים את העמלה של החברה.
הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות: