אם שמעתם על המושג החזרי מס ולא ידעתם איך עושים החזרי מס, כלומר איך מקבלים את הכסף בחזרה, המאמר הבא הוא בשבילכם!
רשות המיסים גבתה עודפי מס בגובה של מיליוני שקלים וצריכה להחזיר את המיסים האלו אל הישראלים. על כל תושב במדינה לדרוש את הכספים האלו בחזרה על ידי הגשת בקשה להחזר מס.
אם בעבר הגשת הבקשה הייתה קשה ומסובכת, כיום היא נגישה וקלה במיוחד, רוצים לדעת איך מגישים את הבקשה, המשיכו לקרוא:
מה זה החזרי מס?
רוב תושבי ישראל, שכירים ועצמאיים זכאים להחזרי מס, אלו כספים עודפים שגבתה רשות המיסים ולהם יש את האפשרות להגיש בקשה על מנת לדרוש אותם בחזרה. שכירים יכולים להגיש בקשת החזרי מס הכנסה לשכירים במקרים הבאים: פיטורים, אבטלה, חל"ת, שינויים במשכורת החודשית, קבלת זכאות לנקודות זיכוי ועוד.
איך עושים החזרי מס שלב אחר שלב?
אם תהיתם לעצמכם איך עושים החזר מס לשכירים עליכם לעקוב אחר השלבים הבאים:
- שלב ראשון: בדיקת זכאות להחזר מס
אם שילמתם עודף מס במהלך שנת המס, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס ולקבל את הסכום העודף בחזרה.
אם שילמתם פחות מדי מס במהלך שנת המס, תוכלו להגיש בקשת החזרי מס הכנסה לשכירים אך רשות המיסים יכולה לשלוח לכם מכתב דרישה להשלמת הכספים החסרים. לכן, מומלץ לבצע בדיקת החזרי מס על ידי בדיקה בסימולטור של רשות המיסים לפני הגשת הבקשה.
- שלב שני: מילוי טופס החזר מס
באתר רשות המיסים תוכלו למצוא טופס החזר מס הכנסה, עצמאיים ימלאו טופס מספר 1301 ושכירים ימלאו טופס מספר 135. בטופס זה יש לדווח על ההכנסות במהלך שנת המס של העובד ושל בן או בת הזוג שלו אם יש וגם למלא נתונים אישיים.
לטופס זה יש לצרף תעודת זהות, אישור על חשבון בנק, תלושי משכורת או טפסי 106 מהמעסיק. הטופס הוא החשוב ביותר בהגשת הבקשה ולכן צריך למלא אותו בדיוק רב ובתשומת לב, אם אתם לא בטוחים בפרט מסוים, פנו להתייעצות לאנשי מקצוע.
- שלב שלישי: צירוף מסמכים רלוונטיים
מלבד טופס החזר המס והטפסים הסטנדרטיים שיש לצרף אליו, עליכם להציג טפסים נוספים המוכיחים את זכאותכם להחזרי מס. לדוגמה, אם אתם זכאים לנקודות זיכוי שלא מומשו, צרפו אישור על זכאות לנקודות זיכוי (למשל, תעודת שחרור מהצבא, תעודת לידה, תעודת תושב ועוד).
- שלב רביעי: בחירת אופן שליחת הבקשה
את הבקשה תוכלו להגיש בשלוש דרכים: דרך אתר רשות המיסים, דרך הדואר או דרך הגעה פיזית לסניפי רשות המיסים. אין ספק שהדרך הקלה והפשוטה ביותר היא דרך אתר רשות המיסים. אם תבחרו להגיש את הבקשה כך, תצטרכו לעבור הזדהות במערכת הממשלתית ולהעלות לאתר את הטפסים הרלוונטיים.
- שלב חמישי: זהו, הבקשה שלכם עוברת לבדיקה
כעת, אחרי שהגשתם את הבקשה, היא עוברת לבדיקת פקיד שומה ואם תצאו זכאים תקבלו את הכסף שמגיע לכם ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוספת 4% הפרשי ריבית והצמדה.
אם אתם עובדים שכירים, תקבלו את ההחזר תוך שנה מיום שליחת הבקשה או בתוך שנתיים מהיום בו שולם המס, המאוחר מבניהם. אם אתם עובדים עצמאיים, תקבלו את ההחזר תוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח ברשות המיסים או ב- 31 ליולי בשנת המס העוקבת להגשת הדו"ח, המאוחר מבניהם.
איך עושים החזרי מס בדיעבד?
רבים לא יודעים איך עושים החזרי מס עבור שנים שהם לא שנת המס האחרונה. רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורנית, אופן שליחת הבקשה הוא זהה תמיד בהתאם לשלבים שציינו. אם תבחרו להגיש בקשה להחזר מס עבור יותר משנה אחת, תצטרכו להגיש בקשה נפרדת לכל שנת מס ולצרף לכל בקשה את הטפסים הרלוונטיים עבורה.
לסיכום, איך עושים החזרי מס במהירות ובקלות עם אינדיגו פיננסים?
חברת אינדיגו פיננסים היא חברה מקצועית ומתמחה בתחום החזרי המס. הגשת הבקשה עם חברה מקצועית ואמינה יכולה לחסוך לכם זמן, כאבי ראש מיותרים ובעיקר טעויות. עם ליווי מקצועי ותמיכה מלאה, תוכלו לקבל את הכספים המגיעים לכם בקלות ובמהירות. בנוסף, תמיד קיימת לכם האפשרות להגיש את בקשת החזר מס לשכירים באופן עצמאי אך חשוב לשים לב למלא את הטפסים בדיוק ובמלוא תשומת הלב.
איך עושים החזרי מס באופן עצמאי?
כיום כבר לא צריך לגשת לסניפי רשות המיסים, ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי דרך אתר רשות המיסים. על ידי הזדהות קצרה באתר והעלאה של הטפסים הרלוונטיים ניתן להגיש את הבקשה בקלות ובמהירות.
הגשתי בקשה להחזר מס, כמה כסף אני יכול לקבל?
החזר מס הכנסה לשכירים הוא הסכום העודף ששילמתם במהלך שנת המס. את הסכום תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוספת 4% הפרשי ריבית והצמדה. רשות המיסים דיווחה כי סכום החזר מס ממוצע עומד על 8,000 ש"ח, זהו סכום לא מבוטל ולכן שווה במיוחד להגיש את הבקשה.
הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות: