מתי משלמים מס שבח?

אם אתם מוכרים דירה ושאלתם את עצמכם מתי משלמים מס שבח? הגעתם למקום הנכון. בעת מכירת דירה ברווח יש לשלם מס וזאת בתוך 60 יום מיום החתימה על חוזה מכירת הדירה. עם זאת, לעיתים ניתן לקבל פטור מתשלום מס השבח או לגזור אותו בצורה משמעותית במיוחד.

אם שילמתם מס שבח או שאתם עומדים לשלם, עליכם להכיר את הדרכים להפחית בתשלום ואת הדרכים לחסוך עשרות אלפי שקלים. רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא:

 

מהו מס שבח על מכירת דירה?

נכון לשנת 2022, מס שבח על מגרש או דירה הוא בשיעור של 25% מהרווח. אם הדירה לא נמכרת ברווח, אין צורך לשלם את המס.

המס המשולם הוא בעצם על השבחת הדירה. חשבו על זה, אתם קניתם את הדירה בסכום מסוים, עברו השנים ואתם טיפחתם והשבחתם את הנכס, האזור השתבח וכעת אתם יכולים למכור את הדירה במחיר גבוה יותר. לא רק אתם תרוויחו, גם המדינה ולכן מס זה נקרא מס שבח (מלשון השבחה).

 

 

איך מחשבים ומתי משלמים מס שבח?

25% משווי הרווח על מכירת הדירה הוא סכום הברוטו לתשלום, מסכום זה מנוכים כל הוצאות על השבחת הנכס. תחת הוצאות אלו ניתן לכלול: דמי תיווך, תשלום אגרות, תשלום לעורך דין וכל הוצאה שנעשתה לטובת השתבחות הנכס (כמו הוצאות על שיפוצים).

הוצאות אלו הם הדרך להפחית את מס השבח שיש לשלם ולכן חשוב מאוד לשמור כל הוכחה על כל הוצאה לטובת השתבחות הדירה. מתי משלמים מס שבח? את מס השבח יש לשלם בתוך 60 יום מיום חתימת החוזה על מכירת הדירה ועל מנת לקזז את התשלום יש להגיש עד זמן זה את כל הקבלות וההוכחות על ההוצאות.

 

הכירו את אבי, כמה הוא ישלם על מכירת דירה?

כעת נכיר לכם את אבי ונסביר מהו מס השבח שאותו אבי יצטרך לשלם על מכירת דירתו. בשנת 2018 אבי קנה דירה בסכום של 2 מיליון ש"ח, בשנת 2021 הוא מכר את הדירה בסכום של 2.5 ש"ח.

במהלך השנים האלו הוא הוציא על הדירה 100,000 ש"ח (ויש לו הוכחות על כך). לכן, 25% לא יחושב מסכום של 500,000 שזה הרווח על המכירה, אלא מסכום של 400,000 ש"ח. מס השבח שעל אבי לשלם הוא 100,000 ש"ח ולא 125,000 ש"ח.

בזכות ההוכחות והקבלות שאבי הציג לרשות המיסים, הוא חסך 25,000 ש"ח וזהו סכום לא מבוטל!

אם ברצונכם לבדוק מתי משלמים מס שבח ומהו גובהו של מס השבח שעליכם לשלם, ביצעו חישוב מס הכנסה ומס שבח על ידי מחשבון החזר מס או סימולטורים שנמצאים ברחבי הרשת. שימו לב, אופן חישוב מס השבח משתנה בין שנים שונות ולכן מומלץ לבצע את החישוב עם חברה מקצועית או דרך כלי מקצועי של רשות המיסים.

 

מתי משלמים מס שבח

החזר מס שבח? יש דבר כזה?

כידוע לכם, החזרי מס הם החזרים משתלמים במיוחד, בהגשת בקשה לרשות המיסים תוכלו לקבל סכום כספי לא מבוטל ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוספת 4% הפרשי הצמדה וריבית. זוהי הסיבה שישראלים רבים מגישים בקשות להחזר מס מדי שנה. עם זאת, ניתן לקבל החזרי מס גם בגין תשלום מס שבח.

אם אתם זכאים לפטור או שיש ברשותכם הוכחות נוספות על הוצאות להשתבחות הדירה, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס לרשות המיסים ולקבל את הכספים העודפים ששילמתם בחזרה.

שימו לב, כאשר מדובר על מס שבח, סכומי ההחזר עשויים להיות גבוהים במיוחד, אלפי ועשרות אלפי שקלים ולכם לא כדאי לוותר עליהם. החזרי מס שבח משתלמים ולכן אם שילמתם את המס בעת מכירת דירה, בדקו זכאות להחזר בהקדם.

שימו לב, ניתן לקבל החזרי מס שבח על מגרש וגם על עסקאות שונות שבוצעו. במקרים כאלו מומלץ להיעזר עם חברה מקצועית המומחית בתחום זה.

 

מתי משלמים מס שבח בעת מכירת דירה?

מכרת דירה? עליכם לשלם מס שבח דירה יחידה בתוך 60 ימים מיום החתימה על החוזה למכירת הדירה. אם תרצו להפחית את מס השבח עליכם לצרף הוכחות על תשלומים שנועדו להשבחת הדירה, תשלום המס עובר אל רשות המקרקעין.

 

האם ניתן לקבל החזר על מס שבח ששולם?

בהחלט. אם בדקתם מתי משלמים מס שבח ושילמתם אותו בזמן ולא ידעתם כי אתם זכאים לפטור מתשלום המס, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס. אם אתם מוצאים הוכחות על השבחת הדירה, כאלו שלא הצגתם לרשות המיסים, תוכלו לשלוח את ההוכחות ביחד עם הבקשה להחזר ולקבל את הפרשי הכספים בחזרה.

 

לסיכום, לפני שבודקים מתי משלמים מס שבח, בודקים האם ניתן לחסוך בתשלום המס!

עתידים למכור את הדירה ברווח? לפני תשלום מס השבח בדקו האם תוכלו לשלם פחות! תוכלו לפנות לחברה מקצועית כמו חברת אינדיגו ופיננסים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כבר מכרתם את הדירה ברווח ושילמתם מס שבח? בדקו האם מגיעים לכם החזרי מס.

זכרו שהחזרי מס אלו יכולים להגיע לסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים, הבדיקה חשובה וקריטית ויותר מזה, זו זכותכם המלאה והכסף הזה שייך לכם. בדקו בהקדם ותיהנו מכיסים מלאים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון