החזר מס לעובדי הייטק

באם אתם נמנים על אחד מעשרות אלפי העובדים בסקטור הנוצץ, אתם נמנים על אוכלוסייה לה סבירות גבוהה לקבלת החזרי מס. לאור משכורות העתק העומדות לעובדי הענף, הנאמדות בממוצע בכ – 300% מהשכר הממוצע במשק, ייתכן ששיעור ההחזר עבורכם יהא גבוהה למדי, בעיקר לאור הריבית וההצמדה המגיעים עמם. החזר מס לעובדי הייטק – המדריך המלא. 

 

הייטק והחזרי מס – מגוון סיבות

עובדי תעשיית ההייטק, ככלל עובדי המשק הישראלי, זכאים לקבלת החזר מס תחת נסיבות מסוימות. אולם, בעבור אלו, ישנם מספר קריטריונים ייחודים, ההופכים אותם לבעלי סבירות גבוהה יותר לקבלת אלו, דבר המקים סיבה משמעותית לבדיקה תקופתית לעניין זכאות להחזרים.

 

רמת הכנסה – מרקיעת שחקים

כאמור לעיל, שיעור השכר של עובדי ענף ההייטק גבוהה משמעותית מהממוצע במשק. לשם השוואה, בעוד השכר הממוצע במשק עמד נכון לשנת 2020 עמד על 10,428 שקלים בחודש, שכרם של המתכנתים עמד בממוצע על 30,218 שקלים.

לאור עובדה זו, ולצד העובדה שמתרחשות מספר טעויות לא מבוטל בחישוב שיעור המס בקרב שכירים במדינת ישראל, בעבור עובדי ההייטק טעויות אלו יכולות להוביל להחזרים בשיעורים משמעותיים.

 

200,000 עובדים בהייטק – האם אתם נמנים על אלו?

על פי גורמים שונים, ובראשם הייטק-זון, הוא מועדון הצרכנות של עובדי הענף הנחשק, כמעט 200,000 עובדי הייטק זכאים להחזר מס מדי שנה. אולם, עולה השאלה, מהן הסיבות העיקריות לזכאותם של אלו להחזר, ומדוע לאלו עומדת הזכאות האמורה?

 

החזר מס לעובדי הייטק, סיבה ראשונה – שינוי בשיעור השכר במהלך שנת מס

כפי שדובר רבות במאמרים אחרים באתר זה, שינוי ברמת ההשתכרות של היחיד במהלך שנת מס יכולה להוביל לזכאות להחזרי מס בשיעורים לא מבוטלים, והדבר מתחזק במיוחד בעבור עובדי ההייטק.

 

החזר מס לעובדי הייטק -ענף ההייטק כדינאמי ותזזיתי

כידוע, ענף ההייטק מאופיין בחוסר יציבות ותנודתיות רבה בין מקומות תעסוקה. חברות אלו מגייסות ומשחררות עובדים על סמך היקף הפרויקטים המצויים בגזרתם בכלת קופה.

שכך, בענף האמור קיימת תחלופה תדירה של מקומות עבודה, ושינויים תכופים בשיעורי השכר. לצד זאת, גם אבטלה זמנית, הנובעת מחיפוש אחר מקום עבודה חדש, יכול לשנות באופן משמעותי את שיעור המס בגינו תחויבו.

 

הסיבה להחזר – מדיניות תשלומי המס

כידוע, מדינת ישראל קובעת את שיעור המס של הנישומים השונים בהתאם להכנסתם השנתית, הנבחנת בתום כל שנת מס. אולם, תשלום המס בפועל מבוצע אחת לחודש, זאת על סמך ציפיות ההכנסה של היחיד באותה שנה, כך שכל סכום אותו הכניס היחיד, ימוסה בהתאם למדרגה לגדרה הוא נופל.

כך, ייתכן שעל עובד, אשר פוטר במהלך שנת העבודה, יוטל מס שולי בשיעור גבוהה מהנדרש, כך שבעוד ששילם במהלך חצי שנה בה עבד מס שולי העומד על 20%, בפועל, על סמך הכנסתו השנתית, היה שיעור המס השולי המוטל עליו במדרגה השנייה, היא 14% בלבד.

החזר מס לעובדי הייטק
החזר מס לעובדי הייטק

אופציות ומניות – תגמול המוביל להחזר

כחלק ממדיניות הענף, לא פעם ניתנים לעובדים מענקים המגולמים באופציות ומניות בחברות שונות. לא פעם, הדבר יוביל לגביית מס בשיעור המקסימלי, זאת למרות שמשכורתו של העובד ממקמת אותו במדרגת מס נמוכה מזאת.

 

החזר על תגמול, לצד החזר על רווחיות

מעבר להחזר המגיע לנישום היחיד בגין מיסוי אלו כהכנסות, עומדת ליחיד אפשרות החזר על רווחים שיצברו מוצרי ניירות הערך האמורים.

בעוד ככל שנוצר רווח מהחזקה באלו ימוסו העובדים המתוגמלים במס רווח הון, הנאמד בכ – 25% משיעור הרווח, רבים לא יודעים כי ניתן לקזז הפסדים אשר צברו אלו במהלך השנה לשם מניעת תשלום מס. הבעיה עולה לאור העובדה שבעוד שרווחים ממוסים באופן מידי, על הפסדים מוטלת אחריות הדיווח על היחיד, לשם קבלת ההטבה.

 

לימודים אקדמאים – בעבור אלו שנזקקו להם

על אף שרבים מן העובדים בהייטק הם יוצאי יחידות טכנולוגיות מובחרות, בהן 8200, לא מעטים הם אלו בענף אשר נאלצו לעבור קורסים מקצועיים ואף לימודים אקדמאיים, לשם כניסה בשערי הענף הפורה בישראל.

בעבור אלו, אשר הגיעו למקצוע עם סיום הלימודים, עומדת זכאות לקבלת נקודות זיכוי ממס, בשיעור משתנה בהתאם למקצוע הנלמד, וככל שתעודת המקצוע מוכרת מטעם אחד מהמשרדים הממשלתיים.

 

לא רק במועד הקבלה – השתלמויות וקורסים לאורך תקופת התעסוקה

נקודה זו מתחזקת לאור העובדה שגם בהמשך הדרך בתחום, עוברים העובדים מספר קורסים והכשרות נוספות, אשר חלקן יכולות לזכות בנקודת הזיכוי גם כן.

 

המקור לזכאות להחזר– נקודות זיכוי ממס הכנסה

נקודות זיכוי הן מעין הטבה סוציאלית הניתנת מטעם המדינה לאוכלוסיות מוגדרות. על אף שהנתונים לעיל מעגנים את עובדי ההייטק כמשתכרים הבכירים במשק, לא פעם אלו יפלו לגדרי נקודות הזיכוי שצוינו לעיל, לעניין לימודים אקדמאים והשתלמויות תקופתיות.

בנוסף, לאלו תעמוד הזכות לקבלת נקודות זיכוי ממס בגין קריטריונים, בהם הורות, סטטוס עולה חדש, שירות צבאי וכו'.

 

בדומה קרן השתלמות – מאפייני החזר מס לעובדי הייטק

הכותרת שצוינה לעיל אומנם אינה נכונה במלוא האחוזים, ומהווה נקודה היתולית שאמורה לעודד אתכם להמשיך לקרא, אולם ניתן לאתר מספר נקודות השקה משמעותיות בין קרן השתלמות לבין החזר מס, ככל שזה עומד לרשותכם.

 

תקופת "הפירעון" – עד מתי אפשר לדרוש החזר מס?

בדומה לקרן השתלמות, אותה ניתן לפדות אחת לכל 7 שנים, מעניקה המדינה ליחיד, לו עומדת זכאות של החזר מס לעובדי הייטק, לדרוש אותו עד כ – 6 שנים משנת המס הנוכחית (כלומר, 6 שנים + שנת המס הנוכחית).

נקודה זו מהווה זריקת עידוד לאלו מכם שחשבו האם להתחיל בהליך, שכן ייתכן שבמהלכו יתגלו נקודות נוספות המקימות לכם זכאות, ומשכך, כספים נוספים.

 

תשואה מכובדת למדי – החזר מס בתוספת ריבית והצמדה

נקודה ההשקה השנייה בין שתי מקורות התקבול האמורים היא התשואה המגולמת בהסדר. בשל העובדה שלכסף קיים ערך משלו, המגולם בריבית אותה אנו משלמים על הלוואות, כספי החזר מס, הם כספים שלכם, אשר יושבים בקופת המדינה, יושבו אליכם בתוספת הצמדה וריבית בשיעור 4%.

משכך, לכספים האבודים ישנה תשואה לא מבוטלת, העולה לא פעם על תשואות שוק הנדל"ן המקומי.

  • לפרטים נוספים על החזר מס לעובדי הייטק התקשרו עכשיו

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון