החזר מס על רכבים היברידיים

כישראלים, כולנו מודעים לתופעת יוקר המחיה, המטפס ועולה בשנים האחרונות. בין הביטויים לתופעה זו נמנים מחירי הרכב, הנחשבים מהגבוהים בעולם. יחד עם זאת, המדינה מספקת בשנים האחרונות מספר הקלות והטבות מס לרוכשים רכבים חשמליים והיברידיים, בגינן מגיע לנו פעמים רבות החזר מס על רכבים היברידיים

 

החזרי מס על רכבים היברידיים בישראל

המגמה המתמשכת של יוקר המחיה בארץ, יחד עם הרצון לשמור על סביבה נקייה וירוקה, הביאו יחדיו לפיתוח רכבים היברידיים, המעניקות פתרון יעיל ונוח במיוחד עבור שתי הבעיות הללו. 

רכב היברידי הוא למעשה רכב בעל שתי מערכות הנעה שונות, כאשר במרבית המקרים מדובר על מנוע העובד על חשמל ומנוע העובד בשיטת בעירה פנימית – מנוע בנזין. כך, מנוע החשמל משלים את פעילות מנוע הבנזין, כאשר הראשון עובד בעיקר בנסיעות איטיות ובמצבי עמידה, הנחשבים למצבים העיקריים האחראיים על בזבוז הדלק.  

החיסכון בדלק אמנם מורגש אצלנו קודם כל בכיס, אך למעשה, יתרון חשוב נוסף שיש לרכבים ההיברידיים הוא ניצול האנרגיה של הרכב והמנועים בצורה טובה יותר וכפועל יוצא מכך – הפחתת זיהום האוויר, הנמצאת במדדים גבוהים במיוחד ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימיים – בנזין או סולר.

כמו כן, חווית הנהיגה היא לרוב שקטה ומאפשרת איכות חיים עירונית גבוהה.

 

מס ורכבים – מה הקשר בין השניים?

את עולם המס אנחנו פוגשים בעיקר בתלוש המשכורת החודשי שלנו, עם חובת התשלום למס הכנסה, אך למעשה, חובת תשלום המס קיימת כמעט בכל קנייה שאנחנו מבצעים וכמובן שגם בעולם הרכב. 

כך, במדינת ישראל קיימת חובת תשלום מס רכישה על קניית רכב חדש, בשיעור גבוה במיוחד, העומד על 83% ממחיר הרכב. אם נצרף למס הרכישה את המע"מ והתשלום למכס, ניתן יהיה להבין בקלות כיצד מחירי הרכבים בישראל נחשבים למחירים גבוהים במיוחד, בהשוואה למחירם של רכבים זהים במדינות אחרות בעולם.

 

החזר מס על רכבים היברידיים

מדינת ישראל מעניקה לעומדים בקריטריונים מסוימים הטבות מס, המאפשרות לזכאים לשלם מס מופחת, כאשר העיקרון העומד מאחורי הטבות והקלות אלו הם בדרך כלל הרצון לעודד אנשים לצרוך מוצרים מסוימים וכן לגשר על פערים חברתיים – כלכליים שונים, כאשר בין הטבות המס הללו נמצא גם החזר מס רכב היברידי.

הרעיון העומד מאחורי החזרי מס על רכבים היברידיים נובע משתי סיבות עיקריות: הרצון להתמודד עם יוקר המחיה ומחירם הגבוה של הרכבים והסיבה העיקרית יותר, ההכרה בחשיבות השמירה על איכות הסביבה והרצון לעודד אנשים לרכוש רכבים היברידיים, בעלי דרגת זיהום אוויר מופחתת.

 

החזר מס על רכבים היברידיים

מהן הטבות המס המגיעות לרוכשים רכבים היברידיים?

למעשה, החזרי מס על רכב היברידי ניתן עוד משנת 2019, כאשר בשנה זו הוחלט כי, המס על רכישת רכב היברידי יעמוד על 30%. בעקבות הביקוש הרב וההבנה כי נוצר 'בור תקציבי' למדינה, הן מבחינת כמות הדלק הפחותה שרכבים אלו צורכים והן מבחינת מס הרכישה המופחת, החליטה המדינה להפחית את גובה ההטבה.

כך, בשנת 2020 מס הרכישה בגין רכבים היברידיים עמד על 45%, לאחר כשנה על 50% ובשנת 2022 הטבת המס צפויה להסתיים, משמע מס רכישה מלא בגובה 83%. מלבד הטבת מס הרכישה, מדינת ישראל מעניקה הטבת מס נוספת בגין דרגת זיהום מופחתת של הרכב, הטבה היכולה להגיע עד לסך של 16,500 ₪. 

 

הטבות מס בגין שימוש ברכב היברידי במקום העבודה

הטבת מס הרכישה אמנם צפויה להיעלם, אך הטבה מרכזית נוספת ומשמעותית קשורה לנושא החזרי מס רכב היברידי, קשורה לשימוש ברכב מהעבודה – הטבת מס שימוש (מונח המתייחס לתשלום החודשי עבור השימוש ברכב, כאשר גובה התשלום נקבע על פי אחוז מסוים ממחיר הרכב).

במידה והרכב שבחרתם ממקום העבודה הוא רכב חשמלי, אז תשמחו לגלות כי מגיע לכם החזר מס רכב היברידי, אשר יכול להגיע עד לסכום של כ – 500 שקלים בחודש וסכומים גבוהים יותר, במידה ומדובר ברכב חשמלי.

 

רכבים היברידיים וגביית מס עודפת

בעוד שחובת תשלום המס נגבית מכולנו באופן אוטומטי, תהליך הזיכויים וההטבות להן אנחנו זכאים אינו פועל בצורה כזאת (וחבל), כך שפעמים רבות נוצרים מצבים בהם שילמנו מס בסכום גבוה יותר מהסכום אותו היינו צריכים לשלם בפועל.

בין אם מדובר במס רכישה בעת הקנייה שלא חושב כראוי ובין אם בדיווחים שלא דווחו במקום העבודה, בגין החזקת רכב היברידי או חשמלי, הרי בסופו של דבר מדובר בסכומי כסף משמעותיים, המגיעים לנו על פי חוק.

ולפיכך, חשוב שנפעל בהתאם ונדרוש את החזר מס רכב היברידי המגיע לנו, אשר כאמור, יכול להגיע לסכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

במידה ואתם חושבים כי חלה טעות בחישוב מס הרכישה או שלא קיבלתם את מלוא הסכומים המגיעים לכם בגין הרכב ההיברידי שלכם, הרי שמומלץ בשלב הראשון לבדוק היטב את זכאותכם וזאת כדי לחסוך זמן מיותר ועוגמת נפש בהתנהלות ממושכת מול רשות המיסים.

כדי לוודא את זכאותכם, תוכלו להסתייע בסימולטורים השונים, או לפנות לחברה מקצועית.

לאחר שווידאתם כי קיימת עילה לפתוח בתהליך בקשת החזר מס רכב היברידי, תוכלו לפתוח בהליך באופן עצמאי, דרך פקיד השומה הקרוב אליכם או באופן מקוון באתר רשות המיסים, כאשר את הבקשה יש להגיש באמצעות הטפסים הרלוונטיים ולצרף אישורים ואסמכתאות הנוגעות לרכישת הרכב ההיברידי שלכם.

 

הגשת בקשה להחזר מס בגין רכב היברידי עם חברה מקצועית

אין זה סוד כי ההתנהלות מול רשות המיסים נחשבת למסורבלת ובירוקרטית במיוחד, כאשר מלבד זאת, אנשים רבים פוחדים כי במהלך תהליך בקשת ההחזר יתגלו כל מיני חיובים חדשים שכלל לא היו מודעים אליהם, כך שבמקום החזר יקבלו חיובים חדשים.

כדי להימנע ממצבים כאלו ובעיקר כדי לייעל תהליכים ולהימנע מדחיית בקשת ההחזר, מומלץ להגיש את בקשת החזר מס על רכבים היברידיים עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תלווה אתכם החל משלב בדיקת הזכאות, דרך מילוי הטפסים ועד לקבלת ההחזר המגיע לכם, ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

החזר מס – גם רטרואקטיבית

אנשים רבים כלל לא מודעים לזכויות וההטבות המגיעות להם, בטח ובטח כשמדובר בהטבות ובאחוזים המשתנים מידי שנה כפי שראינו במקרה של הרכבים ההיברידיים והטבות מס הרכישה, אך לשמחתנו, אין זה אומר כי פספסתם את ההזדמנות.

למעשה, בכל מקרה בו אתם סבורים כי מגיע לכם החזר מס רכב היברידי, הרי שניתן להגיש את הבקשה להחזר המס עד 6 שנים רטרואקטיבית, כך שאם רכשתם רכב היברידי בתקופה זו, מומלץ לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס בהתאם. 

 

רכבים היברידיים, מיסים והטבות 

ראינו אם כן, כי רכבים היברידיים שינו את פני שוק הרכבים בישראל, הן מבחינת הטבות המס ובעיקר מבחינת דרגת זיהום האוויר המופחתת. בין הטבות המס בגין רכב היברידי, הזכרנו את הטבת מס הרכישה, הצפויה להסתיים בשנת 2022 ואת ההטבות בגין דרגת זיהום מופחתת ומס שימוש הנוגע לרכבים היברידיים במקום העבודה.

הטבות אלו מצטברות בסופו של דבר לסכומים משמעותיים ובמידה ורכשתם רכב היברידי במהלך 6 השנים האחרונות, הרי שמומלץ שתבדקו את זכאותכם לקבלת החזר מס רכב היברידי, תהליך אותו ניתן לבצע הן באופן עצמאי מול רשות המיסים והן עם חברה מקצועית ומנוסה, אשר תלווה אתכם משלב בדיקת הזכאות ועד לקבלת ההחזר, ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון