טופס החזר מס לשכירים

כידוע לכם, טפסים של רשויות המדינה הם לא טפסים פשוטים וצריך לדעת איך למלא אותם. שמדובר על טופס החזר מס לשכירים, מדובר על טופס 135, טופס שבלעדיו לא ניתן לקבל את הכספים העודפים ששילמתם בחזרה.
מיד נסביר מהו הטופס? איך ניתן למצוא אותו? כיצד ניתן למלא אותו? ונציין נקודות חשובות שיש לשים אליהן לב. אם אתם שכירים ואתם חושבים כי אתם זכאים לכסף בחזרה, המשיכו לקרוא:

מי צריך למלא טופס החזר מס לשכירים?

כל שכיר שרוצה להגיש בקשת החזרי מס הכנסה, צריך למלא את הטופס. החזרי מס מתקבלים כאשר סכום המס המצטבר ששילמתם לאורך השנה גבוה יותר מהסכום אותו הייתם צריכים לשלם בפועל.
רבים שואלים איך מצב כזה קורה. מאחר ובמדינת ישראל חישוב המס הקובע נערך רק ששנת המס מסתיימת אך בפועל יש הורדה של תשלומי מס בכל חודש, יש פערים. חישוב המס נקבע לפי מדרגות מס ולפי הטבות מס שמקנות הנחה בתשלום המס.

תשלומי מס גבוהים בעקבות שינוי במדרגת המס

במקרים של אבטלה, החלפת מקום עבודה או שינויים בגובה המשכורת במהלך שנת המס, עלולים להיווצר פערים בתשלומי המס בין החודשים. לדוגמה, בחודשים הראשונים של השנה שילמתם מס לפי מדרגת מס גבוהה אך במצטבר כלל לא הגעתם למדרגת המס הזו בחישוב שנתי, ועל כך מגיעים לכם החזרי מס לעובדים שכירים.

תשלומי מס גבוהים בעקבות חוסר מימוש הטבות מס

מקרים נוספים יכולים להיות שכירים שזכאים לנקודות זיכוי אך לא מממשים אותם. או שהם לא ידעו שהם זכאים והם נזכרים בכך בדיעבד או שהם מחכים לסוף השנה על מנת לקבל את ההנחה המגיעה להם.

הטופס החשוב ביותר בהגשת הבקשה הוא טופס החזר מס לשכירים

ניתן להגיש בקשה להחזר מס באמצעות האתר המקוון של רשות המיסים, באמצעות הדואר ובאמצעות פנייה פיזית לאחד הסניפים של רשות המיסים.
לא משנה באיזו דרך תבחרו, עליכם להוריד טופס החזר מס לשכירים דרך האינטרנט, כפי שציינו הוא נקרא גם טופס 135.
בהמשך המאמר נתאר טפסים נוספים שיש להגיש בבקשת החזר אך זה הטופס המרכזי והחשוב, כל טעות בו עלולה להוביל לכך שתקבלו סכום החזר נמוך יותר או שלא תהיו זכאים כלל להחזר כספי.
הפרטים שעליכם למלא בטופס החזר מס לשכירים:
– פרטים אישיים עליכם ועל בן או בת הזוג שלכם, אם יש.
– מספר חשבון בנק שאליו תרצו שיועברו הכספים אם תימצאו זכאים.
– הכנסות מיגיעה אישית (כלומר מעבודה).
– הכנסות שלא מיגיעה אישית (כל הכנסה אחרת, כמו הכנסה מהשכרת דירה ועוד).

אישורים נוספים שיש לצרף להשלמת הבקשה להחזר

מלבד מילוי טופס החזר מס לשכירים תצטרכו לצרף אישורים וטפסים נוספים כמו:
– אישור ניהול חשבון או צ'ק מבוטל להוכחה כי חשבון הבנק על שמכם.
– טפסי 106 או תלושי משכורת מכל אחד מהמעסיקים שאצלם עבדתם בשנת המס.
– כל טופס או אישור שמחזק את הבקשה שלכם להחזר מס. אלו יכולים להיות טפסים שמוכיחים כי אתם זכאים לנקודות זיכוי, טפסים על הורדת תשלומים, על זיכויים שונים ועוד.

טופס החזר מס לשכירים

מה עוד חשוב לדעת על טופס החזר מס לשכירים

חשוב שתדעו כי ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורנית. זוהי בשורה משמחת במיוחד מאחר ואם לא ידעתם שאתם זכאים להחזר, יש ברשותכם את ההזדמנות לקבל החזר מס לשכירים על מספר שנים, סכום ההחזר יהיה גבוה בהתאם.
דעו כי יש צורך להגיש בקשה להחזר מס עבור כל שנת מס בנפרד, כאשר לכל שנת מס יש טופס 135 ייעודי שצריך להוריד מאתר רשות המיסים.

פנייה לאנשי מקצוע

טופס החזר מס לשכירים הוא טופס מורכב. יש בו הרבה סעיפים, את חלקם תכירו ואת חלקם לא. כל טעות בהגשת הטופס עלולה לגרום לכך שלא תקבלו את סכום ההחזר שמגיע לכם.
לכן, אם יש לכם ספק, פנו לרואה חשבון או לחברה מקצועית המתמחה בתחום כמו חברת אינדיגו פיננסים ושכרו את שרותיה. הסכום הכספי שתצטרכו לשלם לאנשי המקצוע שווה ובגדול, אתם תקבלו את כל הכספים העודפים ששילמתם ותצאו מורווחים.

לסיכום, כשכירים עליכם לבדוק האם אתם זכאים לכסף בחזרה

למרות שאתם שכירים ולמרות שחשבי השכר מחשבים עבורכם את גובה תשלומי המיסים, עליכם לבדוק כי הסכום ששולם הוא באמת הסכום הנכון. הכספים העודפים המשולמים הם כספים ששייכים לכם והם נלקחו לכם מהכיס.
דעו איך למלא את הטופס ובמידת בצורך בקשו עזרה או שכרו איש מקצוע. אך בשום מקרה, אל תוותרו על הזכויות המגיעות לכם.

טופס החזר מס לשכירים – שאלות ותשובות

האם ניתן למלא בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

באופן עקרוני ניתן למלא את הבקשה באופן עצמאי אך מאחר והתחום מורכב ולרוב השכירים אין בקיאות מספקת במילוי טופס החזר מס, יש לפנות לאיש מקצוע לעזרה במילוי הבקשה.

האם ניתן לבדוק לפני הגשת הבקשה אם אני זכאי להחזר?

בהחלט. ניתן לפנות למחשבונים וסימולטורים ייעודים ברחבי הרשת לבדיקה מקדימה האם אתם זכאים להחזר מס. אם תימצאו זכאים, התחילו את תהליך הגשת הבקשה להחזר.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this post
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון