החזרי מס לעובדים שכירים

למרבה הצער, עובדים שכירים פחות נכנסים לעומק הזכויות במס, מאחר ומקום העבודה עושה זאת בעבורם ולכן נדמה להם שאין דבר שבאפשרותם לעשות מלבד לקבל את המשכורת החודשית. אלא שלא תמיד חישובי המס מדויקים וברוב המקרים, מגיעים מהם החזרי מס לעובדים שכירים.

מיד נסביר מאילו סיבות עובד שכיר יכול לקבל בחזרה כסף וכיצד ניתן לקבל את הכסף חזרה ישירות לחשבון הבנק.

 

החזרי מס לעובדים שכירים – שיטת המיסוי בישראל

לפני שנצלול לעומק ונסביר לכם מדוע עובדים שכירים זכאים להחזרי מס, נסביר כיצד מבצעים חישוב מס הכנסה בישראל. תשלום המס מחושב באופן שנתי אך בפועל התשלום היחסי יורד בכל חודש. במקומות העבודה, חשבי השכר בודקים מה תהיה ההכנסה השנתית הצפויה של השכיר (משכורת חודשית כפול 12) ולפי ההכנסה בודקים את מדרגת המס. בכל שנה רשות המיסים קובעת את מדרגות המס, מדרגות המס נקבעות כך שככל שההכנסה גבוהה יותר, כך תשלום המס הנדרש לתשלום יהיה גבוה יותר.

לאחר חישוב תשלום המס לפי מדרגת המס המתאימה, מורידים את שווי ההטבה של נקודות הזיכוי. נקודות הזיכוי מהוות הנחה במס הכנסה. כל תושב במדינת ישראל מקבל 2.25 נקודות זיכוי, כל אישה מקבלת תוספת של 0.5 נקודת זיכוי. ניתן לצבור נקודות זיכוי נוספות בהיקף משתנה על ידי עמידה בקריטריונים שונים. נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 223 ש"ח בחודש ו- 2,676 ש"ח בשנה.

 

החזרי מס לעובדים שכירים

למה עובדים שכירים זכאים להחזרי מס?

יש שתי סיבות עיקריות לקבל החזרי מס לעובדים שכירים:

1. שינוי במדרגת המס במהלך שנת המס –

כפי שציינו, אחוז המס לתשלום נקבע על פי מדרגת המס הצפויה שהעובד יגיע אליה. בסופו של דבר, לא ניתן להעריך מראש ובמדויק מה תהיה ההכנסה השנתית של העובד ולכן עלול להיווצר פער בין התשלומים. אם העובד החליף עבודה, יצא לחל"ת או שהוא היה מובטל במספר חודשים מהשנה – ניתן להעריך כי תשלום המס שייגבה יהיה גבוה יותר ממה שהוא היה צריך לשלם בפועל ולכן מגיע לו החזר מס.
לעומת זאת, יכול להיות שההכנסה של העובד תגדל במהלך השנה ולכן הוא יצרך לשלם למס הכנסה את תשלום המס החסר.

 

2. שינוי בנקודות הזיכוי או חוסר מימוש שלהן –

מאחר וניתן לקבל נקודות זיכוי על פי קריטריונים שונים והחיים הם דינאמיים, יכול להיות שינוי תמידי בנקודות הזיכוי. לדוגמה, ניתן לקבל נקודות זיכוי בגין הורות לילדים. אם במהלך שנת המס, נולד לשכיר ילד והוא לא עדכן את חשבי השכר של החברה, הוא יוכל להגיש בקשה להחזר מס על מנת לקבל רטרואקטיבית את שווי ההנחה של נקודות הזיכוי.

כמובן שיש מספר קריטריונים רב לקבלת נקודות זיכוי ולכן כל שכיר יכול לקבל החזרי מס לעובדים שכירים בעקבות שינוי בנקודות זיכוי.

 

הגשת בקשה להחזרי מס

אם אתם חושבים שאתם זכאים להחזר מס, עליכם להגיש הגשת בקשה להחזרי מס לעובדים שכירים. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, ניתן להגיש דרך הדואר או דרך הגעה פיזית לפקיד השומה.

בקשת החזרי מס לשכירים מורכבת מהמסמכים והמטפסים הבאים:
– טופס 135: זהו טופס המהווה מעין דו"ח שנתי מקוצר לשכירים עבור שנת המס שעליה הם מגישים את הבקשה.
– תלושי משכורת מהמעסיק או טופס 106, אם יש יותר ממעסיק אחד צריך לצרף את כל התלושים והטפסים מכל המעסיקים.
– צילום המחאה או כל אישור אחר עבור אימות פרטי חשבון בנק. אם השכיר זכאי להחזר מס, התשלום יועבר ישירות לחשבון הבנק שלו.
– כל טופס או מסמך שמוכיח את הזכאות להחזר מס בהתאם לקריטריון נקודת הזיכוי. לדוגמה, תעודת לידה אם נולד ילד, תעודת שחרור מהצבא, תעודה על סיום לימודים ועוד.
לסיכום, החזרי מס לעובדים שכירים שווים יותר ממה שחשבתם

עובדים שכירים נוטים להפחית מהחשיבות של החזרי המס, הם לא יודעים מה הם מפספסים. מאחר וניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן רטרואקטיבי למספר שנים אחורה, הסכומים נצברים ולכן החזרי המס עשויים להיות שווים הרבה מאוד כסף. סכומים שאין סיכוי שהיו מוותרים עליהם.

אם גם אתם רוצים להרים את הכסף שלכם מהרצפה ולהתחיל לפעול למען הזכויות שלכם, הגישו בקשת החזרי מס לעובדים שכירים עוד היום עם אינדיגו פיננסים. הגשת הבקשה עם חברה מקצועית היא קלה ופשוטה והכספים שמגיעים לכם עשויים לחזור אליכם מהר יותר ממה שחשבתם.

 

האם ניתן לקבל החזרי מס לעובדים שכירים רטרואקטיבית?

בהחלט. ניתן לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורנית. שימו לב כי אם תרצו להגיש בקשה להחזרי מס עבור יותר משנה אחת, תצטרכו להגיש את הבקשה עבור כל שנת מס בנפרד.

 

האם שווה להגיש / להתעסק עם החזרי המס?

על מנת להבין אם הגשת הבקשה להחזרי מס משתלמת או לא, מומלץ לבצע בדיקה על ידי סימולטור באחד האתרים. ההמלצה היא בכל מקרה להגיש את הבקשה, גם אם מדובר על סכום נמוך, הכסף הזה מגיע לכם ולכן לא כדאי לוותר עליו.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

5/5 - (1 vote)
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון