פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה

מערכת המס בישראל מאפשרת לאזרחים רבים לקבל הטבות שונות בתחום המס ביניהן פטור מלא בין אם מדובר על רווח כספי, ובין אם מדובר על תשלומי מס. 

אחת הסיטואציות המרכזיות המתרחשות במסגרת זו היא פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה כאשר הזכאות מתקיימת בשל נכות בקריטריונים מסוימים. חשוב אם כן להיות מלווים באנשי מקצוע רלוונטיים במידה והנכם חלק מהאזרחים להם מגיעה הטבת מס, שכן מדובר בעולם מורכב מאוד. 

 

פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה – יש לכם על מי לסמוך

עבור בני זוג נשואים כאשר לאחד מהם או לשניהם יש מוגבלות קשה או כאלה שהינם תלויי סיעוד קיימות הטבות משמעותיות במס כמו למשל פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה. את ההטבות האלו אפשר לקבל אך ורק לאחר בדיקות תפקודיות מטעם המדינה. ההקלות הללו מוצעות גם בתור נקודות זיכוי ולא רק בתור פיצוי כספי. 

המטרה היא בהענקת הזכויות השונות במערכת המס לבני זוג של נכים באה לחפות על הכנסה חסרה בשל נכויות בני הזוג שאינם יכולים לנצל את זכויות הפטור שלהם ועל כן, הזכויות הללו מועברות אל בני הזוג כל עוד אלו נשואים כמובן. 

בכל הליך בירוקרטי מומלץ מראש לפנות אל אנשי המקצוע המתאימים. חברה פיננסית שתלווה אתכם לה יועצי מס, משפטנים ורואי חשבון ללא ספק יוכלו לסייע לכם ולהביא לתוצאות מקסימליות במיצוי זכויותיכם מול מערכות המס. 

 

כיצד מתבצע חישוב הטבות פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה

חישוב הטבות המס בתהליך פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה באות לידי ביטוי גם באמצעות נקודות זיכוי שנתיות במס המשתוות לפיצוי ומחליפות פטור ממס הכנסה שלא נוצל על ידי בן הזוג בעל הנכות.

נכון לשנת 2021 ההטבה עומדת על סך של 2,616 ₪ בכל שנה, או סך של 218 ₪ עבור כל חודש. באתר של רשות המסים אפשר למצוא מחשבונים שונים המעריכים את נקודות הזיכוי ואת הניכוי הנובע מהטבת בני זוג של אנשים נכים.

מהם הקריטריונים לקבלת זיכוי ממס הכנסה בתור תחליף לפטור?

על פי סעיף 37 מטעם פקודת מס הכנסה כל אדם הזכאי לכך יכול לקבל נקודת זיכוי במס במידה וישנה אחריות כלכלית של בת או בן זוגו כאשר אינו מניב הכנסה שנופלת עליו. כאמור, ישנם קריטריונים לכך כמו גיל פרישה, רמת נכות המוגדרת ברמה הרפואית, עיוורון ועוד. 

חשוב אם כן לבדוק את הנושא ברמה מקצועית ולבקש ליווי מלא שיוכל להעניק לכם את המענה לכל שאלותיכם, ואת מיצוי הזכויות לקבלת כל ההטבות הרלוונטיות. זוהי הטבה בלעדית עבור זוגות שהינם נשואים, והטבה זו לא חלה על ידועים בציבור. הנכות הרפואית נקבעת על סמך חוקים רלוונטיים, בדיקות תפקודיות וגם ניצולי שואה נחשבים חלק ממסגרת זו, כמו גם נפגעי פעולות האיבה, חולים במחלות ספציפיות ועוד. 

 

מאיפה מתחילים הגשת תביעה עבור פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה

לא מעט אזרחים יכולים לבקש את ההערכות הרפואיות לצורך הערכה תפקודית מביטוח לאומי ללא הגשת תביעה לקצבת נכות והגשה זו רלוונטית בעיקר עבור מי שקיבל נכות אחרי גיל פרישה, ומחפש הטבות נלוות. 

על מנת לתבוע את נקודות הזיכוי על בני הזוג להגיש טופס 101 עד חודש דצמבר עם תיעוד מתאים, אישורי נכות רפואית וכל מסמך רלוונטי. 

עבור עצמאיים יש להגיש טופס שנתי שנקרא טופס 1301 ורצוי באמצעות רואה חשבון מקצועי אם ישנו. עבור בקשות החזרי מס בשל נקודות זיכוי שלא מומשו אפשר להגיש עד שש שנים ברטרו.

פטור ממס לבן זוג נכה

התנאים לקבלת זכאות פטור ממס עבור בני זוג של נכים

זיכוי מס עבור פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה הוא הטבה בלעדית לאזרחים בישראל והוא משלים 2.25 נקודות זיכוי לתושבות בישראל. 

אפשר לתבוע נקודות זיכוי בהצטברות אם הקריטריונים עבור הזכאות  מתקיימים. נשים נשואות שאינן עובדות יכולות לקבל פטור מתשלום דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות, כל עוד הבעלים שלהן מבוטחים ועומדים בקריטריונים. 

 

אל תוותרו על ליווי מקצועי ברמה גבוהה

לאזרחים העומדים בקריטריונים ומבקשים פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה או זיכוי זה או אחר בעקבות נישואים לבן זוג נכה כדאי לשכור ליווי מקצועי. 

ליווי של חברת פיננסים המתמחה בתחום לה בצוות יש גם עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס יכול רק לסייע, לזרז תהליכים ולהתמקד בבריאות, בהתמודדות בגישה נעימה וקלה ובאיכות חיים טובה יותר. 

חברת אינדיגו היא מהחברות הגדולות והמובילות בישראל בתחום הפיננסים. לחברה צוות מקצועי ומיומן, ושירות אדיב וסבלני לצד מקצועיות ברמה גבוהה. צרו קשר כבר כעת.

 

פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה – שאלות ותשובות

איזו מסגרת חוקית מסדירה את פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה?

המסגרת החוקית לפטור ממס לבני זוג של נכים בישראל מבוססת על פקודת מס הכנסה. פקודה זו מתווה את כללי המיסוי הכלליים בישראל וכוללת הוראות לנסיבות מיוחדות, כגון נכות, המצדיקה פטורים ממס או הקלות.

הפטור נועד במיוחד להקל על הנטל הכלכלי של משפחות שבהן חבר אחד נכה, תוך הכרה באחריות הטיפול הנוספת והעלויות הנלוות.

כיצד מדיניות הפטור ממס בישראל לבני זוג של נכים בהשוואה למדיניות מקבילה במדינות אחרות?

המדיניות של ישראל להציע פטורים ממס לבני זוג של נכים היא מתקדמת יותר ממדיניות דומה במדינות רבות אחרות.

בעוד שמדינות רבות מספקות הטבות מס ישירות לאנשים עם מוגבלות, הרחבת הטבות אלו לבני זוגם פחות שכיחה. 

גישה זו משקפת את ההבנה וההכלה של ישראל לגבי מוגבלות מתוך הכרה, שההשפעה של מוגבלות חורגת מעבר להסתכלות על בני האדם כעוד 'מקרה'.

אלא כבני אדם מאחורי הנכות, ועד לרשת התמיכה המיידית שלו. דבר זה מדגיש מחויבות לרווחה ממוקדת במשפחה והכלה במדיניות חברתית.

מהם חלק מהאתגרים והביקורות הקשורים למדיניות הפטור ממס זו בישראל?

למרות יתרונותיו, הפטור ממס לבני זוג של נכים בישראל עומד בפני כמה אתגרים וביקורות. אחד החששות העיקריים הוא הדרישות המחמירות של קריטריוני הזכאות, יש הטוענים שההחמרה שוללת ממשפחות רבות שיכולות ליהנות מהפטור את הזכות לכך. 

נושא נוסף הוא התהליך הבירוקרטי הכרוך בבקשת הפטור, שעלול להיות מסורבל ומרתיע עבור חלק מהמשפחות. כמו כן, קיים ויכוח האם הפטור נותן מענה מספיק למגוון הרחב של מצוקות כלכליות שעומדות בפני משפחות עם נכים.

אילו שיפורים או מגמות עתידיים צפויים למדיניות הפטור ממס זו בישראל?

שיפורים עתידיים במדיניות הפטור ממס זה בישראל עשויים לכלול הרחבת קריטריוני הזכאות בין אם מדובר על החזר מס להורים לילדים ובין אם לבני זוג כך שישקפו מגוון רחב יותר של משפחות נזקקות. 

קיים גם פוטנציאל לייעל את תהליך הגשת הבקשה עבור פטור ממס הכנסה לבן זוג של נכה ובעיקר באמצעות החדשנות הדיגיטלית שהגיעה גם אל עולם המס, וזאת כדי להפוך אותו לנגיש יותר ופחות בירוקרטי. 

מגמה צפויה נוספת היא התאמת סכום הפטור כך שיתאים טוב יותר עם עליית יוקר המחיה ויעניק הקלה כלכלית משמעותית יותר למשפחות הזכאיות. בנוסף, ישנו דגש על שילוב מדיניות שירותים חברתיים רחבים יותר כדי להציע מערכות תמיכה מקיפות יותר למשפחות של נכים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

5/5 - (4 votes)
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון