בדיקת זכאות להחזר מס

אנחנו לא צריכים לספר לכם על כך שאתם משלמים מס הכנסה בכל חודש אבל כן נספר לכם שיש סיכוי לא רע שאתם תהיו זכאים להחזרים על מיסים עודפים ששילמתם. רוב תושבי ישראל משלמים יותר מס ממה שהם צריכים ולכן על כל ישראלי לבצע בדיקת זכאות להחזר מס.

אם תימצאו זכאים, תוכלו לקבל סכום לא קטן של כסף. מיד נסביר מי יכול להיות זכאי להחזרים ואיך ניתן לבצע את הבדיקה.בדיקת זכאות להחזר מס, מה זה החזרי מס?

לכל אזרח במדינת ישראל יש חובות וזכויות, חלק מהחובות של האזרחים הוא לשלם מס הכנסה. תשלום המס נדרש בגין כל הכנסה, לא משנה אם היא מעבודה או לא. שכירים ועצמאיים מרגישים על בשרם את תשלום המס החודשי, לרבים זוהי ההורדה הגבוהה ביותר שחותכת חלק משמעותי מהמשכורת.

תשלום המס שיש לשלם נקבע באופן שנתי בעקבות ההכנסה של אותה שנת מס, בפועל תשלום המס יורד בכל חודש לפי הכנסה שנתית ממוצעת. בגלל סיבה זו, לרוב העובדים במשק יש טעות בחישוב המס והם משלמים יותר מס ממה שהם צריכים.

אמנם מדינת ישראל גובה כסף, והרבה, אך היא הוגנת ותחזיר לכם את הכספים העודפים ששילמתם. אלו בדיוק החזרי מס, החזרי כספים של תשלומי המס העודפים ששולמו באותה השנה. לפי הנתונים, ישראלי ממוצע מקבל 8,000 ש"ח כאשר הוא מגיש בקשה להחזר מס. מדובר על סכום לא קטן, וזהו בדיוק הסכום העודף ששולם למס הכנסה.

 

מי זכאי לקבל החזרי מס?

באופן עקרוני כולם יכולים לבצע בדיקת זכאות להחזר מס ולקבל את התשלומים העודפים ששילמו בחזרה. בכל זאת, נסביר באילו מקרים נפוצים מתקבלים החזרי מס:

החלפת עבודה או שינוי במשכורת החודשית

אחוז תשלום המס שנדרש לתשלום נקבע על פי מדרגות המס שנקבעות לפי הכנסה שנתית מעורכת. חישוב ההכנסה השנתית המוערכת מתבצע על ידי משכורת חודשית כפול 12. כאשר מחליפים עבודה, לדוגמה לעבודה שבה מרוויחים פחות, מדרגת המס השנתית משתנה ויכול להיות שבחודשי העבודה, שולם מס גבוה יותר מהנדרש.

 

יציאה לחל"ת או אבטלה

בדיוק כמו בסעיף הקודם, אם בחודשים הראשונים של השנה עבדתם, חישבו לכם את אחוז המס לפי המשכורת החודשית הממוצעת. אם יצאתם לחל"ת או שאתם כרגע באבטלה, אתם נמצאים ללא עבודה וההכנסה השנתית שלכם קטנה, כך שגם אחוז המס שאתם נדרשים לשלם קטן ואתם יכולים להיות זכאים להחזרי מס על החודשים בהם שילמתם יותר ממה שהייתם צריכים.

 

שינוי בנקודות זיכוי או חוסר מימושן

נקודות זיכוי מהוות הנחה בתשלום מס הכנסה. ככל שתצברו יותר נקודות זיכוי, ההנחה תהיה גבוהה יותר. נקודות זיכוי הן דינמיות ויכולות להינתן לכל אחד בהתאם לקריטריונים שונים.

אם במהלך השנה היה לכם שינוי, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על מנת לקבל את ההנחה רטרואקטיבי, אם בכלל לא ניצלתם את נקודות הזיכוי המגיעות לכם, תוכלו גם כן לבקש החזר בדיעבד.

 

בדיקת זכאות להחזר מס

איך אפשר לבצע בדיקת זכאות להחזר מס?

מלבד הסיבות שהצגנו, יכולות להיות סיבות נוספות לקבל את ההחזרים. לכן, כדאי לבצע בדיקת זכאות להחזר מס. את הבדיקה תוכלו לבצע מול חברה מקצועית המתמחה בתחום החזרי המס או באחד הסימולטורים שנמצאים ברחבי הרשת. תוכלו לבצע בדיקת החזר מס הכנסה לפי תעודת זהות או לבצע בדיקת החזר מס הכנסה לפי נתונים יבשים מבלי להכניס פרטים אישיים.

 

ביצעתי בדיקת זכאות להחזר מס ויצאתי זכאי, מה עכשיו?

אם יצאתם זכאים, עליכם להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי או באמצעות פנייה לחברה מקצועית שתעשה עבורכם את העבודה.

את הבקשה ניתן למלא באתר רשות המיסים ואליה לצרף מסמכים רלוונטיים כמו: תלושי משכורת, טפסי 106 מהמעסיק, צילום של צ'ק מבוטל לצורך אימות פרטי חשבון ועוד מסמכים המהווים אישור על זכאותכם לנקודות זיכוי ועוד.

אם תימצאו זכאים להחזר לאחר שליחת הבקשה, תקבלו את ההחזר הכספי ישירות אל חשבון הבנק שלכם בתוספת 4% הפרשי ריבית והצמדה.

 

לסיכום, החזרי מס משתלמים ביותר

אם עדיין לא ביצעת בדיקת זכאות להחזר מס, הגיע הזמן! מדובר על בדיקה קצרה שנמצאת ברחבי הרשת המורכבת מהנתונים האישיים שלכם. אם נמצאתם זכאים, הגישו בהקדם בקשה להחזר מס. ממוצע ההחזר עומד על 8,000 ש"ח. סכום משמעותי שכנראה מאוד תשמחו לקבל בחזרה.

ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי אך תמיד תוכלו לפנות לחברה מקצועית כמו אינדיגו פיננסים שתבצע עבורכם את כל התהליך. לכם יישאר רק ליהנות מהכסף.

 

החלפתי עבודה לפני שלוש שנים, האם מאוחר מדי להגיש בקשה להחזר מס?

בכלל לא. ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. מומלץ להגיש את הבקשה להחזר מוקדם ככל הניתן, צריך לשים לב כי יש להגיש בקשה עבור כל שנת מס בנפרד.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס גם אם אני לא בטוח שאני זכאי?

כן, לכל תושב יש את האפשרות להגיש בקשה להחזר מס. מומלץ לבצע בדיקת זכאות להחזר מס לפני שליחת הבקשה מאחר ואם תימצא כי שילמת פחות מס מהנדרש, תצטרך להשלים את תשלום המס החסר למס הכנסה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון