איך להגיש בקשה להחזר מס

אם שאלתם את עצמכם איך להגיש בקשה להחזר מס, הגעתם למקום הנכון. החיים דינמיים וכל שינוי בחיים האישיים או המקצועיים משפיע על המיסים שאתם משלמים. זו הסיבה העיקרית שהחזרי מס הם נושא כל כך פופולארי שעל כל עובד, שכיר או עצמאי, להכיר. במהלך המאמר נענה על שאלות חשובות ונעשה לכם סדר בכל הקשור לנושא, הכול כאן:

 

קבלת החזרי מס

אז מי זכאי להחזר מס? החזרי מס ניתנים לכל עובד ששילם במהלך השנה יותר מס ממה שהוא היה צריך לשלם בפועל. החזרי המס ניתנים רק כאשר מגישים בקשה לקבל אותם בחזרה, כלומר, עליכם להיות אקטיביים ולהמשיך לקרוא איך להגיש בקשה להחזר מס.

מאחר ותשלומי המס משולמים בכל חודש לרשות המיסים אך בפועל החישוב הקובע הוא לאחר ששנת המס מסתיימת, יש פערים.
לפני שתבדקו איך להגיש את הבקשה להחזר מס, בדקו קודם אם אתם זכאים לקבל את ההחזר.

תשלומי המס הנדרשים לתשלום נקבעים לפי גובה ההכנסה ואחוז המס המשולם ממנה (נקרא גם מדרגות מס) ולפי גובה הטבות המס שאתם זכאים לו (נקראים גם נקודות זיכוי). כל שינוי בהם במהלך השנה יכול לזכות אתכם בהחזר.

במקרים הבאים יכולים להיות שינויים במהלך השנה ולכן הסיכויים שלכם לקבל החזרי מס הכנסה עולים:
1. עמידה בקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי, לדוגמה: הורות לילדים, שחרור מהצבא, סיום שירות מילואים, סיום לימודים אקדמיים או מקצועיים, התגוררות בעיר פריפריאלית ועוד.
2. שינוי בגובה המשכורת החודשית.
3. פיטורים או יציאה לחל"ת.

 

אופן קבלת ההחזרים

אם אתם עצמאיים, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס דרך הדו"ח השנתי שלכם כששנת המס מסתיימת. אם אתם שכירים, עליכם לחכות עד לסוף שנת המס על מנת להגיש את הבקשה באופן אקטיבי.

אם אתם כשכירים מבינים במהלך השנה שאתם משלמים יותר מס ממה שאתם צריכים, פנו למעסיק אליכם במטרה לתקן את הטעות ולהחזיר לכם את הכסף באופן יחסי בהקדם. במקרה שלא ניתן לעשות זאת, גם כן תצטרכו להגיש את הבקשה.

איך להגיש בקשה להחזר מס היא שאלה שרוב השכירים שואלים. בדרך כלל עצמאיים נעזרים ברואי חשבון ולכן הם "מסודרים", הם מקבלים את המידע מגורמים מקצועיים ופועלים לפי המידע שקיבלו.

לעומת זאת, שכירים רואים בכל חודש הורדה בתלוש אך הם לא באמת יודעים אם גובה ההורדה לטובת המיסים הוא נכון.

אם אתם שכירים, תוכלו להיכנס לאחד מהמחשבונים הייעודים ברחבי הרשת או לסימולטורים ולבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס.

 

איך להגיש בקשה להחזר מס

איך להגיש בקשה להחזר מס באופן מקוון

בשנים האחרונות רשות המיסים החלה לאפשר לשכירים ולעצמאיים להגיש את הבקשה להחזר מס באופן מקוון. שליחת הבקשה באופן מקוון מייתרת את הצורך להגעה לאחד מסניפי רשות המיסים או לשלוח את הבקשה דרך הדואר. אך כמובן שאופציות אלו עדיין אפשריות.

עקבו אחרי השלבים הבאים:
1. היכנסו לאתר רשות המיסים.
2. בצעו תהליך זיהוי במערכת הממשלתית.
3. תורידו את טופס החזר מס המתאים לכם.
4. מלאו את הטופס באופן ממוחשב או הדפיסו ומלאו באופן ידני.
5. צרפו את כל הטפסים הרלוונטיים (כמו תלושי שכר, אישור ניהול חשבון וטפסים המוכיחים זכאות להחזרים).
6. הגישו את הבקשה ווודאו כי קיבלתם אסמכתא כי הבקשה התקבלה.

 

איך להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי?

התהליך שציינו הוא תהליך הגשת הבקשה באופן עצמאי. כלומר אתם מורידים את טופס הבקשה, ממלאים אותו ושולחים חזרה לרשות המיסים. אולי התהליך נשמע פשוט אך הוא לא כך בהכרח.

טופס הבקשה להחזר מס מעט מורכב ולא ניתן לענות עליו ללא הבנה. אם תטעו באחד או יותר מהסעיפים, יהיה סיכוי גבוה שלא תקבלו את מלוא ההחזרים בחזרה ואף לא תהיו זכאים כלל להחזר.

רבים מבינים את הקושי ושואלים איך בוחרים חברה להחזרי מס? זוהי שאלה מעולה והתשובה מעט מורכבת. כמובן שרצוי לבחור חברה שקיבלתם עליה המלצות ואתם מכירים את הפעילות שלה, אך בכל מקרה אחר חשוב לזכור את הקריטריונים הבאים: האם החברה זמינה ופנויה לטפל בכם? האם החברה שקופה ומיידעת אתכם בכל שלב בתהליך? האם אתם מרגישים בטוחים ומבינים את התהליך הנעשה?

לסיכום, בקשה להחזר מס היא המפתח לקבלת כספים בחזרה!

במהלך המאמר ענינו על השאלה איך להגיש בקשה להחזר מס. אנחנו מבינים שהנושא הוא לא קל, כעת שאתם מבינים את שלבי התהליך, תוכלו לבחור אם להגיש את הבקשה באופן עצמאי או אם לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בתחום.

תוכלו לפנות אלינו, לחברת אינדיגו לייעוץ וליווי אישי. התחילו בתהליך ודאגו שהכספים שמגיעים אליכם חוזרים אליכם בחזרה.

 

האם כל אחד צריך להגיש בקשה להחזר מס?

ניתן לקבל החזרי מס כאשר משלמים יותר מס ממה שצריך לשלם בפועל. החזרי המס ניתנים רק למי שדורש לקבל אותם בחזרה. מומלץ לבדוק את הזכאות באחד מהסימולטורים ברחבי הרשת ואם תצאו זכאים, הגישו את הבקשה.

אז איך להגיש בקשה להחזר מס מס ומהם התנאים?

כדי לקבל את החזרי המס, יש לחכות ששנת המס שעליה אתם רוצים להגיש את הבקשה תסתיים. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון, דרך הדואר או רשות המיסים. יש למלא טופס החזר מס ולצרף מסמכים רלוונטיים שמוכיחים את הזכאות שלכם להחזרים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון