בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות

חושבים שמגיע לכם החזר מס? מעוניינים לבדוק כמה מגיע לכם? כדאי שתדעו שתוכלו לברר ולקבל החזר מס לפי בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות. מס הכנסה יזהה את מצבכם לפי מספר הזהות שלכם ובהתאם למסמכים נוספים שתצרפו, ולאחר הליך בירור קצר במס הכנסה תוכלו לדעת האם מגיע לכם החזרי מס, ואם כן – כמה תוכלו לקבל.

 

החזרי מס – הסבר כללי

החזרי מס הם למעשה כסף ממס הכנסה שמגיע לכם בחזרה, בעיקר בזכות העובדה ששילמתם מס גבוהה ממה שהייתם צריכים לשלם. הסיבה שבגינה מגיע לישראלים רבים החזרי מס נובעת מאופן חישוב המיסוי בישראל – לפי שיעור הכנסה שנתית.

למעשה כשמדובר בשכירים הם מפרישים בכל חודש תשלומי מיסים לפי חישוב ההכנסה השנתית, כאשר כשמדובר בעצמאים אלה יתנו מקדמה בתחילת השנה ולאחר מכן ישלמו מיסוי אחת לחודש או מספר חודשים לפי רמת הכנסתם.

כך נוצר מצב שבו רבים עלולים לשלם יותר ממה שהיו צריכים. חשוב לציין שאם לא הגשתם בקשה להחזרי מס, לא תדעו האם אתם זכאים להחזרים ולא תקבלו את כספכם בחזרה. בשביל לקבל את הכסף שלכם ולדעת כמה מגיע לכם, תוכלו להגיש בקשת החזר מס לפי תעודת זהות, ולאחר מכן יחל תהליך הבירור במס הכנסה.

בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות – האם מספר הזהות מספיק?

תוכלו לקבל החזר מס לפי תעודת זהות, כאשר מס הכנסה יזהה אתכם לפי תעודת הזהות שלכם. יחד עם זאת, תעודת הזהות לבדה לא תספיק על מנת שמס הכנסה יוכל לברר האם אתם זכאים לקבל החזרי מס. על מנת לקבל בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, יהיה עליכם לצרף מסמכים שונים המעידים על מצבכם הכלכלי ועל נקודות מס במידה ואתם זכאים להם.

 

למה צריך לצרף תעודת זהות לבקשה להחזר מס?

כשאתם מגישים בקשה להחזרי מס, תצטרכו לצרף תמיד צילום של תעודת הזהות שלכם כולל ספח. הסיבה שתצטרכו לצרף צילום של תעודת הזהות שלכם היא על מנת שמס הכנסה יוכל לזהות אתכם ולדעת שמדובר אכן בכם.

צילום הספח יוודא למס הכנסה שאכן הכתובת שלכם נכונה והאם יש לכם ילדים מתחת לגיל 18, ואלו יהיו יעילים במיוחד אם אתם גרים בישוב המזכה בפטור ממס או במידה ואתם זכאים לנקודות מס בגין גידול ילדים קטינים. על כן, בקשת הבקשה מכונה – החזר מס לפי תעודת זהות.

 

אילו מסמכים נוספים עליי להגיש לבקשת החזרי מס?

כמו שציינו, על מנת לקבל החזר מס לפי תעודת זהות יהיה עליכם לצרף מסמכים שונים. המסמכים שתצטרכו להגיש למס הכנסה יהיו – מסמכים המעידים על כלל הכנסותיכם, לרבות הכנסות ממעסיק/עיסוק, הכנסות מנדל"ן, הכנסות מהשקעה בשוק ההון, ועוד; מסמכים המעידים על הוצאותיכם ובעיקר הוצאות הנוגעות לעבודתכם; מסמכים המעידים על זכאותכם לנקודות מס במידה ואתם זכאים לכאלה.

 

בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות איך מגישים בקשה להחזרי מס?

על מנת להגיש בקשה לקבלת החזר מס לפי תעודת זהות, יהיה עליכם לצרף את תעודת הזהות ביחד עם המסמכים ולהגישם באחר מסניפי מס הכנסה או שתוכלו להגיש את הבקשה באופן מקוון.

אינכם חייבים להגיע לסניף מס ההכנסה הקרוב לביתכם לצורך הגשת הבקשה להחזר מס לפי תעודת זהות, אלא תוכלו לבחור בסניף הנוח לכם וזאת במידה ואינכם מצליחים להגיש את הבקשה באופן מקוון.

 

בדיקת החזר מס הכנסה לפי תעודת זהות

האם ניתן לקבל החזרי מס מבלי להגיש את הבקשה?

התשובה היא – לא. לא תוכלו לקבל החזרי מס מבלי להגיש בקשה למס הכנסה. מס הכנסה לא מחשב את החזרי המס לכל אחד אלא רק למי שמגיש בקשה להחזרי מס, ולכם לא יהיה מה להפסיד בהגשת הבקשה.

 

האם מומלץ להיעזר באיש מקצוע להגשת הבקשה?

גם כשמדובר בהגשת בקשה של בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, התהליך עלול להיות מורכב לרבים וזאת היות ותצטרכו לצרף כאמור מסמכים רבים מעבר לתעודת הזהות שתשמש לזהות אתכם.

על מנת לחסוך לכם את כאב הראש ובמיוחד במידה ואתם מרגישים שאינכם מצליחים להתפנות להגשת בקשה מסודרת להחזרי מס, מומלץ להיעזר באיש מקצוע לצורך הגשת הבקשה.

איש המקצוע ידע לומר לכם לפי מצבכם אילו מסמכים תצטרכו לצרף ויגיש עבורכם את הבקשה לקבלת החזר מס לפי תעודת זהות.

עוד כדאי לקחת בחשבון כי הגשת בקשה להחזרי מס באופן שאינו מקצועי ובלי לכלול את כלל המסמכים הנדרשים, עלול להביא לכך שתהליך הבקשה שלכם יארך ואף תפסידו כסף שמגיע לכם.

על כן, הסתייעות באיש מקצוע תקצר לכם את זמן ההמתנה ותוודא שתקבלו את מלוא הכסף שמגיע לכם ממס הכנסה.

 

במי ניתן להיעזר בהגשת בקשה להחזרי מס או בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות?

אנשי המקצוע שיוכלו לעזור לכם בהגשת הבקשה להחזרי מס יהיו רואי חשבון ובעיקר יועצי מס. יועצי המס יוכלו ללוות אתכם לאורך כל התהליך ויעשו זאת במקומכם, וכך תהליך הבקשה לקבלת החזר מס לפי תעודת זהות יהיה עבורכם קל ומהיר.

 

איך תמצאו יועצי מס שיתאימו לכם?

לא כל יועץ מס יוכל לעזור לכם בצורה הטובה ביותר. חשוב שתמצאו יועץ מס שאתם יכולים לסמוך עליו ושאתם יודעים שידע לטפל בתיק המס שלכם באופן הטוב ביותר וכך אתם תוכלו להיות בראש שקט ולא תצטרכו להתעסק יותר מידי בהחזרי המס.

על כן, מומלץ להיעזר ביועץ מס מוסמך ומנוסה אשר הצליח לטפל בתיקים רבים בעבר ודאג שלקוחותיו יקבלו את מלוא הכסף שמגיע להם.

תוכלו להיעזר בהמלצות ברשת והמלצות ממכרים למציאת יועצי מס שיתאימו לכם, ואינכם חייבים למצוא יועץ מס באזור מגוריכם, שהרי מרבית יועצי המס יוכלו לתת לכם שירות מרחוק.

עוד מומלץ לערוך השוואת מחירים בין יועצי מס על מנת שתוודאו שמצאתם את יועץ המס המשתלם ביותר, אבל לא כדאי לוותר על איכות.

 

עד מתי ניתן להגיש בקשה להחזר מס לפי תעודת זהות?

את הבקשה לקבלת החזר מס לפי תעודת זהות תוכלו להגיש עד שש שנות מס אחורה משנת המס שבה אתם מגישים את הבקשה. שנות המס מחושבות לפי שנים קלנדריות בלוח השנה הלועזי, כך שכדאי למצות את זכויותיכם ולבדוק כמה שיותר שנים שתוכלו בבקשה אחת.

יחד עם זאת, על מנת שלא תפספסו כסף שמגיע לכם, מומלץ שלא לדחות את הגשת הבקשה להחזרי מס.

 

כמה כסף אוכל לקבל בהחזרי מס?

גובה הכסף שתקבלו בתום הליך החזר מס לפי בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, משתנה בהתאם למה שמגיע לכם ויכול להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים. להחזרי המס שתקבלו ממס הכנסה על כסף ששילמתם ולא הייתם צריכים, תתווסף ריבית של 4% וכך תוכלו להרוויח יותר.

כמו כן, במידה ואתם עצמאים תוכלו לקבל החזרי מס על כל הוצאה הקשורה לעיסוק שלכם לרבות – תשלומים לעובדים, תשלומים לנותני שירות וספקים, הוצאות על ציוד ומכשור הקשור לעיסוק, הוצאות על נסיעות הכרחיות לעיסוק, הוצאות על ביטוחים ועוד.

במידה ואתם צריכים עזרה בהחזרי מס לשכירים, יתכן וגם אז תוכלו לקבל החזרי מס על הוצאות כמו ביטוח חיים, אך לא בסכומים גבוהים כמו במקרים של עצמאים.

אם ברצונכם לדעת כמה החזר מס מגיע לכם, היכנסו אל מחשבון החזר המס/שאלון בתחילת עמוד זה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון