החזרי מס בגין בעיה רפואית

חלק ניכר מהאוכלוסייה סובל מבעיות רפואיות המקנות זכויות שונות על סמך הפגימות ושיעור הנכות. האם יכול להיות שמס הכנסה לא התייחס אליהן כך שלא הוענקו לכם הטבות מס או במקרים מסוימים אפילו פטור מס? אם זהו המקרה, ייתכן שאתם עתידים לקבל החזרי מס בגין בעיה רפואית קיימת ובמאמר זה תגלו מי זכאי למה וכיצד תדרשו בחזרה את העודף ששולם לרשות המיסים.

 

זכויות בגין בעיות רפואיות

תאונות, פציעות ומחלות עשויות להתרחש לכולנו בכל גיל ובכל סיטואציה, חלקן קשות עד כדי הגבלת האפשרות להתפרנס מעבודה ולשם כך עומדות לצידכם הרשויות ומעניקות קצבאות, מענקים והטבות שונות, שישמרו על רמת חיים מסוימת במהלך התקופה.

גובה הקצבאות והזכויות שניתנות לכל אדם בגין בעייתו הרפואית צפויים להשתנות וזאת על סמך פרמטרים שנקבעו בחוק כמו כושר ההשתכרות מעבודה, חומרת הליקוי או המחלה, גיל ועוד.

קצר המאמר מלפרט על מלוא הזכויות שמתקבלות מכוח כל פגיעה שהיא ולכן כדאי להתעדכן בנושא זה גם מול אתר הביטוח הלאומי ומשרד העבודה.

במאמר זה נתמקד בזכויות שמגיעות לכם מול רשות המיסים ובהקלות אפשריות, שמכוחן ייתכן שאתם זכאים כעת להחזר מס. אם גיליתם בסיום הקריאה שלא מומשו הזכויות שמגיעות לכם במס הכנסה ושילמתם את המיסים כחוק, תוכלו לפנות אלינו ונשמח ללוות אתכם ולסייע בנושא עד לקבלת מלוא ההחזר ישירות לחשבונכם.

 

החזרי מס על בסיס ניכויים וזיכויים

כל אדם הסובל מבעיה רפואית מסוימת שהוכרה על ידי הרשויות זכאי לקבל הטבות והקלות שונות. כאשר מדובר באדם נכה בשיעור משמעותי או מלא (75%-100%), הוא צפוי לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה ועד לגובה תקרה הקבועה בחוק.

פטור זה ניתן ביחס למה שקובע החוק עבור הנכות הספציפית, כך שישנם מצבים רבים שבהם הזכאות לפטור תתקבל רק משיעור של 90% נכות או רק אם מדובר בנכות צמיתה שנמשכת כבר מעל שנה אחת.

סוג הפטור נקבע על סמך סוג הנכות, שכן חלק מהנכים יקבלו פטור ממס באופן אוטומטי (במאמר מוסגר נציין כי פטורים אלה אינם ניתנים בקלות והם יוענקו לאנשים בעלי נכות קשה ומורכבת במיוחד). נכים אחרים שאינם זכאים לפטור מיידי, יוכלו להגיש בקשה מתאימה לכך שתיבחן על ידי רשות המיסים.

המבקש יידרש לעבור וועדה רפואית שתבדוק את טיב הבקשה ואת הנחיצות שלו בפטור ממס הכנסה. וועדה זו שייכת למוסד לביטוח הלאומי ופועלת במקביל לרשות המיסים, כך שהחלטותיה יועברו לרשות עצמה.

כמובן שאם הזכאות לפטור מלא או חלקי ניתנה, יהיה ניתן לבקש החזר מס רטרואקטיבי בכפוף לתקרות ותקנות החוק עד 6 שנים אחורנית.

 

החזרי מס בגין בעיה רפואית של הילדים

הורים לילדים הסובלים מנכות רפואית נדרשים להתמודדות יומיומית קשה ומורכבת. על פי חוק, הם זכאים לקבל 2 נקודות זיכוי המנוכות מהמשכורת, כך שבפועל יופחת סכום המס החודשי שלהם ממשכורתו של אחד ההורים בלבד.

זכאות זו ניתנת עם תוקף לשנה ולכן יש לחדש אותה אחת לשנה. למעשה, רק הורים שילדיהם סובלים מלקות ספציפית זכאים להחזר ולשם כך מומלץ להתעדכן מול ספר הליקויים בביטוח הלאומי, המפרט מיהם הזכאים.

נוכל למנות כאן נכויות פיזיות, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, מחלות כרוניות, ליקויי ראייה ועיכוב התפתחותי כחלק מההורים והילדים הזכאים לכך.

על מנת לקבל החזר מס כתוצאה ממצבו הרפואי של ילדכם, יש לפנות לפקיד השומה במס הכנסה ולהגיש בקשה לקבלת נקודות זיכוי מתאימות, בצירוף מסמכים רפואיים כמובן המספקים תיעוד למצבו הרפואי ונכותו של הילד. כיום ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון באתר רשות המיסים ולחסוך זמן יקר.

אם מדובר בבעיות מתחום הפרעות הקשב וליקוי הלמידה, יש לצרף לבקשה גם אישור על הימצאות ילדכם במסגרת החינוך המיוחד. גם כאן מגיע לכם לקבל החזר מלא על המס ששולם באופן רטרואקטיבי עבור שש השנים האחרונות.

 

כאשר הבעיה הרפואית לא כרוכה בנכות

ישנן כמובן מגוון בעיות רפואיות שלא מציבות את הסובלים מהן במעמד של נכות רפואית, או בנכות רפואית בשיעור שאיננו מוגדר כחמור. במקרים אלו כדאי לברר באופן פרטני לגבי הקלה בתשלומי המס ולדרוש החזר אם עומדת לכם זכות זו שלא נוצלה עד היום. גובה ההחזר כמובן משתנה ממקרה למקרה ולכן זהו מצב שמצריך בדיקה מול יועצי מס ומומחים בהחזרי מס.

נציין גם שנכות היא לעתים לא פיזית אלא נפשית ולכן זכויות אלו מתקבלות גם עבורה.

 

חשיבות החזרי המס במצב רפואי לקוי

הרשויות מבינות שכל אדם שמצבו הרפואי ירוד, איננו מסוגל לעבודתו ולכן על מנת להקל עליו מתקבלות אפשרויות בתחום החזרי המס. אפשרויות אלו מסייעות לנכה ומשפחתו לשמור על רמת חיים נורמטיבית וזהה ככל שניתן לזו שהתקיימה קודם לכן ומספקות הקלה בחבויות המס כך שיהיה ניתן להתמודד עם הוצאות שוטפות שתפחו בעקבות הצורך במימון כל צרכיו של הנכה.

החזרי מס בגין בעיה רפואית
החזרי מס בגין בעיה רפואית

תהליך הבקשה להחזר מס

אם אתם מאמינים שאתם זכאים להחזרי מס או אפילו פטור מס בעקבות מצב רפואי כזה או אחר, דעו שאתם תמיד זכאים לברר את זכויותיכם ולקבל על כך מידע מרשות המיסים. יחד עם זאת, כדי לקבל הקלות מס בגין מצב רפואי, תידרשו לעבור וועדה רפואית שתעמוד על עניין הפטור ממס הכנסה באופן ספציפי.

כמובן שגם אם תגישו את הבקשה באיחור, זכאותכם להחזר מס במידה ונמצאתם זכאים תישמר, שכן הזכאות עומדת לכם עד 6 שנים לאחור וניתן לקבל בעבור כל אחת מהשנים הללו את מה שנגבה מכם ביתר.

בין אם הפנייה להחזר מס היא עבור אדם אחר ובין אם אלו אתם שמגישים את הבקשה, דעו שהיא מוכרחה כך או כך לעבור את פקיד השומה של מס הכנסה.

תוכלו להגיש את הבקשה באופן ידני לפקיד השומה או למלא אותה באופן מקוון. בשתי האפשרויות ניתן להיעזר בחברה מקצועית שתגיש את הבקשה עבורכם ותקל עליכם בבירוקרטיה הנלווית אליה.

 

בשורה התחתונה

גם אם אינכם סובלים מנכות קשה או צמיתה, חשוב שתעמדו על זכויותיכם ותבררו מהן ההקלות שמגיעות לכם ברשות המיסים וכיצד מומלץ לפעול על מנת לקבל קצבאות, הטבות או זכויות נוספות שנועדו להקל עליכם בזמן שאתם מתמודדים עם הפגיעה ונזקיה.

חברה מקצועית להחזרי מס תדע לספק לכם מידע נוסף לגבי הזכויות ובייחוד ביחס לאפשרות לקבל החזר מס עבור זכויות או פטורים שניתנו בדיעבד וההתקשרות עמה, יחד עם ביצוע כל התהליך עצמו הם פשוטים כיום יותר מאי פעם.

למעשה, אין כל סיבה שבגינה לא תקבלו את זכויותיכם במס בעקבות מצב רפואי קיים או כל סיטואציה אחרת שבה חלו תמורות בחייכם (גירושין, נישואין, לידת ילדים, מעבר לעבודה אחרת ועוד).

אתם מוזמנים לבדוק מולנו האם אתם זכאים להחזר מס לאור נכותכם הרפואית ואנו נשמח לבדוק את זכאותכם בחינם ולסייע לכם אם תרצו בכך לאחר מכן, להשיג את ההחזר המקסימלי.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

Rate this page
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון