מיסים על שכר דירה

לאחרונה ניתן לשים לב לכך שמחירי השכירות עלו משמעותית. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לתעריפים עבור דייר חדש, לעומת דייר ותיק, כמו גם דיירים חדשים שחותמים על חוזה חדש לחלוטין ושונה מקודמו של הדיירים הקודמים.

לרוב, שכר דירה שעולה עבור שוכר נוכחי לא עולה בצורה משמעותית כי אם מדובר על שוכר איכותי בעלי הדירה מעוניינים שיישארו ולא יעזבו אל דירה אחרת.

הסיבה שלרוב בעלי הבתים מעלים את שכר הדירה נמצאת בעומק הנושא של מיסים על שכר דירה בעוד שמחירי השכירות פשוט עולים ועולים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא.

 

מיסים על שכר דירה – מאיפה מתחילים?

שוק הנדל"ן הוא אמנם השקעה בטוחה ונחשבת, אך הוא דינמי מאוד ותזזיתי וחשוב להיות מעודכנים בכל הסעיפים המשתנים בו, ובכלל, כדאי להיות מלווים באנשי מקצוע ומידע מהימן בנושא מיסוי הכנסות משכר דירה למגורים בישראל. כיום, בעלי דירות מקבלים הטבות מס משמעותיות על הכנסה משכר דירה.

ישנן פעמים בהם בעלי הדירה משלמים מיסים על שכר דירה ברמה מופחתת, זאת למשל בהשוואה למיסים הגבוהים על הכנסה מעבודה או רווחים מהשקעה בבורסה.

הפער מעודד אנשים לרכוש נכסים לצורך השכרה, מה שמביא לטענה גורפת שהצעד הזה מעלה משמעותית את מחירי השכירות ומרתיע שוכרים צעירים או כל אדם שמבקש לשכור דירה. 

השקעה בנכס להשכרה בעשורים האחרונים הייתה מאוד משתלמת, שווי הנכסים עלו וההכנסה מהשכירות גם.

הרווחיות הזאת הגיעה בעיקר בשל הטבות מס וכמובן מיסים על שכר דירה שהפכו את ההשקעה בנכס לאסטרטגיה איכותית לעתיד כלכלי טוב יותר. גם אם מחירי הנכסים צנחו, לא מעט משקיעים שנכנסו לשוק זה בעשור האחרון עדיין נהנים מתשואות טובות. 

 

מיסים על שכר דירה

 

מיסים על שכר דירה – איך זה בא לידי ביטוי?

אם רכשתם דירה שניה דעו כי רכישה זו גוררת מס רכישה גבוה יותר בסך של 8%. אך זה לא משפיע בצורה מרכזית על הרווחיות של ההשקעה.

כאשר מדובר על חישוב מס הכנסה ומיסים יש לבעלי הדירות כמה אפשרויות:

  • פטור חלקי או מלא מאותם מיסים בשכירות שהיא מתחת ל5,470 ₪ בחודש. 
  • שעור מס קבוע של 10 אחוזים ללא ניכוי.
  • מיסוי שמבוסס על מדרגות מס על סמך הכנסה אישית.

דמי שכירות שהם מעל המגבלה בעלת הפטור מצריכות חישובים הכרוכים בניכוי סכומי הפטור מהזכירות.

על כן, מחייבים סכומים שהינם חייבים במס ונכללים בתוך מיסים על שכר דירה. בעלי הדירות במקרה זה מקזזים את ההוצאות הנלוות. 

להרבה בעלי דירות נוח התעריף של 10 אחוזים, כמובן בהנחה ומדובר בכמה נכסים או הכנסה גבוהה משכירות.

האופציה המבוססת על מדרגות מס מאפשרת החזר מס בין היתר גם, ניכוי הוצאות, פחת ומשפיעה על המס הרווחי במכירה. 

האם יש אכיפה גבוהה של מיסים על שכר דירה 

למרות שיעור המס הנמוך, האכיפה על מס שכר דירה היא לא תהליך קל. לכן חשוב שתהיו מלווים באנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום העוסקים בכל התחומים הקשורים למיסים בין אם החזר מס רכישה או כל תהליך אחר הקשור אל רשויות המס.

לא מעט בעלי נכסים להם יש יותר מנכס אחד עלולים למצוא עצמם בבירוקרטיה סבוכה. 

את הפטור ממס על שכר דירה הכניסו מלכתחילה על מנת שאפשר יהיה להמריץ את שוק הנדל"ן בשכירות. אך לצערנו ביטול הפטור יכול להביא דמי שכירות גבוהים מאוד כי בעלי הדירות גם צריכים לשמור על ההכנסה שלהם.

החשש הזה מביא לשינויים מרכזיים בהתנהלות המדינית בתחום רשות המיסים החזר מס וכל מה שקשור למיסים על שכר דירה וזאת למרות הדינמיקה המתפתחת של שוק הנדל"ן, בה למעשה השוכרים הם בעלי יכולות המשא ומתן המרכזיים, וכאן הרגע להכניס לתמונה את אנשי המקצוע לליווי בתהליך הבירוקרטי המורכב הזה. 

חברת אינדיגו היא מהחברות הפיננסיות המובילות בישראל בתחום החזרי המס כולל החזר מס לשכירים וניהול מיסים בנושאי שכירות לבעלי דירות.

לחברה צוות מקצועי ומיומן הכולל רואי חשבון, יועצי מס ועורכי דין וגם ניסיון, ותק, שירות אדיב וסבלני ומקצועיות ברמה גבוהה.

 

מיסים על שכר דירה – שאלות נפוצות

כיצד השפיעה המגמה במחירי השכירות על שוכרים קיימים לעומת שוכרים חדשים?

זה לא סוד, מחירי השכירות עלו משמעותית אך ההשפעה היא מאוד אינדיבידואלית. דייר קיים יכול להתמודד עם העלאה בשכר כאשר זו אינה מוגזמת. יחד עם זאת, שוכר חדש עלול שלא לדעת איך להתמודד עם דמי שכירות שהם גבוהים מלכתחילה.

מה יתרונות המס למשכירי הדירות בהכנסות משכירות?

בעלי דירה נהנים מהטבות מס משמעותיות על הכנסה משכירות שלא כמו המס הגבוה על הכנסה מעבודה או על רווחים בבורסה. בדרך כלל המס על שכירות הוא מאוד נמוך עד אפסי כמעט ומאפשר סביבה נוחה להשקעה ולרכישת נכסים לצורך השכרה.

מהם מסלולי המס הזמינים למשכירים מבחינת הכנסה משכירות, ואיך זה עובד?

בעלי דירה יכולים לבחור בין שלושה מסלולים שהם למעשה, פטורים באופן מלא, או באופן חלקי ממס על שכירות, מס קבוע של 10 אחוזים שלא מאפשר ניכוי הוצאות ומיסוי על בסיס של מדרגות מס ההכנסה האישיות של המשכירים. בחירת המסלול תלויה בנסיבות, גובה דמי השכירות, וגם מספר הנכסים בבעלות המשכירים.

למה יש חוסר רצון לשנות את מדיניות המס הנוכחית במדינה על הכנסות משכירות, למרות מה שקורה בשוק הנדל"ן והדיור?

תמיד ישנו חשש שהשינוי של הטבות המס על הכנסה משכירות יכול להביא לעלייה מסיבית בדמי השכירות. בעלי הדירות שמתמודדים עם הכנסה נמוכה בנטו עלולים להעלות את דמי השכירות על מנת לשמור על תשואה גבוהה. ההשפעה הזאת היא מרכזית על שוק הנדל"ן בכשירות ובפרט על כל נושא הפטור וההטבות במס.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

5/5 - (2 votes)
לקבל החזר כספי מהמדינה
ראיון על ידי המראיין והמגיש גדי סוקניק מראיין את נאור אזולאי מנכ"ל אינדיגו פיננסים על החזרי מס לשכירים
נגן וידאו
שיתוף המאמר ברשתות החברתיות:
רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם עוד מספר דקות
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

לוגו אינדיגו פיננסים
או בטלפון